مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفت‌و‌گو با تسنیم:
مدیر عامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو گفت: هر اقدامی که منجر به پرواز در فرودگاه منطقه آزاد ماکو شود انجام شده و کار راه‌اندازی و تجهیز این فرودگاه به اتمام رسید.
کد خبر: ۳۴۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۲ 09 December 2016

حسین فروزان در  گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، به آخرین وضعیت فرودگاه منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و اظهار داشت: هر آنچه که در مورد فرودگاه منجر به پرواز شود و مربوط به منطقه آزاد ماکو باشد انجام شده است.

وی گفت: دستگاه «ایکس ری» نصب شده ‌برج مراقبت و هواشناسی صد در صد پایان یافته است، مسیر پروازها مشخص شده ‌اکنون دو مشکل وجود دارد که یکی از آنها مجوز بهره‌برداری است.

مدیر عامل منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو افزود: اینکه برج مراقبت را چه کسی اداره خواهد کرد از مشکلاتی است که هنوز حل نشده ‌چرا که اداره برج سازمان فرودگاه کشور برای این کار ماهانه 160 میلیون تومان مطالبه می‌کند در صورتی که برای این بخش از کار تنها 5 کارمند نیاز است و ما نیز درخواست ارائه گزارش کرده‌ایم که این رقم بر چه اساسی عنوان شده است.

وی خاطر نشان کرد: بخش خصوصی برای اداره برج مراقبت 30 تا 40 میلیون تومان مطالبه می‌کند و این با رقمی که سازمان فرودگاه کشور اعلام کرده ‌اختلاف بسیار دارد.

فروزان بیان کرد: هواشناسی نیز برای 6 ماه 300 میلیون تومان مطالبه می‌کند، با رقم‌هایی که سازمان هواشناسی و اداره برج سازمان فرودگاه کشور عنوان کرده ‌همه درآمد فرودگاه صرف این دو مورد خواهد شد.

مدیر‌عامل منطقه آزاد صنعتی و تجاری ماکو با بیان اینکه تکلیف اداره برج مراقبت فرودگاه ماکو نیز تا یک هفته مشخص می‌شود و مقرر بر صدور مجوز سه ماه شده است، گفت: با مذاکراتی که با مدیر عامل آتانا انجام شده مقرر شد با آغاز روزانه 2 پرواز فعالیت فرودگاه منطقه آزاد ماکو آغاز شود و بعد از آن با تهیه هواپیمای 50 نفره پروازها به ارومیه، ماکو، تبریز، تهران، ترابزون و ارزروم در ترکیه راه‌اندازی شود.

وی افزود: اکنون بخش محدودی از کار ترمینال اصلی باقی مانده که برای رفع این مشکل نیز ترمینال موقت وجود دارد و هیچ مشکلی برای آغاز پرواز در منطقه آزاد ماکو از سوی این سازمان وجود ندارد.

فرودگاه منطقه آزاد ماکو با هدف لزوم تسریع در ارائه خدمات تاثیرگذار در سطوح داخلی و بین‌المللی و نیز ایجاد دسترسی حمل و نقل هوایی برای توسعه ارتباطات اقتصادی داخلی و بین‌المللی از خرداد سال 93 آغاز شده و با انجام پرواز آزمایشی در دهه فجر سال 94 پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال قابل بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/
منبع تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار