مهاباد؛
برای 120 هزار نفر از مردم مهاباد پرونده الکترونیکی سلامت صادر شد.
کد خبر: ۳۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۱ 01 January 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ اطلاعات دقیق از جمعیت نقش مهمی در برنامه ریزی صحیح دارد تمام اطلاعات در سامانه نرم افزار سیب ثبت و بر این اساس مراقبت بهداشتی فعالی از جمعیت می شود. این طرح در شهرستان مهاباد از 23 شهریور ماه آغاز شد و تا پایان سال جهت تکمیل اطلاعات باقی مانده ادامه دارد.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت:هدف از سرشماری ارائه خدمات مراقبتی در کلیه مناطق شهری مهاباد برا اساس بسته طرح تحول نظام سلامت می باشد.

وی افزود:در قالب این طرح 110 پرسشگر و مأمورین سرشماری اطلاعات جمعیتی 150 هزار نفر شهروند مهابادی را در قالب 40 هزار خانوار جمع آوری می کنند و تاکنون 32 هزار خانوار با جمعیت 120 هزار نفری توسط پرسشگران مرکز بهداشت مهاباد سرشماری و در سامانه الکترونیکی سیب ثبت شده است.

دکتر علیزاده آذر خاطر نشان ساخت: در جریان سرشماری پرسشگران با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر به محل سکونت خانوار مراجعه و اطلاعات جمعیت شناسی آنها را در فرم سرشماری ثبت کرده و یا فرم مربوط به آنها تحویل و ظرف 48 ساعت بایستی به نزدیکترین مرکز و یا پایگاه سلامت تحویل نمایند. سپس این اطلاعات وارد سامانه یکپارچه بهداشتی (سیب)می شود.


وی اظهار داشت: استفاده از این سامانه امکان استفاده از اطلاعات در هر زمان و با سریعترین امکان دسترسی را برای افراد فراهم و از صرف هزینه های مجدد برای تشکیل پرونده جلوگیری می کند.

وی افزود:این اطلاعات به منظور انجام مراقبت های اولیه سلامت و خدمت رسانی بهتر به مردم عزیز بر اساس گروه های جامعه هدف (کودکان ، نوجوانان ، جوانان ، میانسالان ، سالمندان و زنان باردار) می باشد.

وی ادامه داد: با دسترسی سریع ارائه دهندگان خدمات به اطلاعات سلامت و پزشکی شهروندان، مدیریت هزینه های بخش سلامت با پیشگیری از تکرار اقدامات تشخیصی، درمانی و کاهش درمان های مکرر، از موازی کاری و صرف هزینه برای انجام غربالگری سلامت مردم جلوگیری می شود.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد در پایان اظهار داشت:در مجموع 7 مرکز و 8 پایگاه سلامت در سطح شهر مستقر هستند و خدمات اولیه به صورت جامع به مرکز و حاشیه شهر ارائه می کنند و در این راستا کیفیت و کمیت خدمات مد نظر است.

وی از شهروندان خواست به منظور همکاری با پرسشگران و مأمورین سرشماری با در دست داشتن شناسنامه تمامی افراد خانوار و کارت ملی زمینه همکاری را فراهم نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار