مهاباد؛
545 سبد غذایی مادران باردار در شهرستان مهاباد توزیع شد.
کد خبر: ۳۵۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 03 January 2017


به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛از ابتدای سال تاکنون 545 سبد غذایی برای مادران باردار واجد شرایط روستایی در مهاباد توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت مهاباد گفت:هدف از این اقدام ارتقای وضعیت تغذیه مادران نیازمند تحت پوشش برنامه حمایت تغذیه ای است که با مشارکت بخش‌های موسسه بنیادعلویوابسته به دفتر مقام معظم رهبری و معاونت بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی انجام می شود.

وی اظهار داشت: مادران باردار دارای BMI کمتر از 18 و نیم در شروع بارداری و وزن کمتر از 45 کیلوگرم در قبل از بارداری و هموگلوبین کمتر از 11 گرم در دسی لیتر و چند قلویی و وزن گیری مطلوب در دوران بارداری بر اساس جدول میزان افزایش وزن برحسب BMI  و در نهایت مادران باردار بی بضاعت که نتوانند از سبد غذایی مطلوب برخوردار باشند مشمول دریافت سبد غذایی رایگان هستند.

دکتر علیزاده آذر گفت: مادران باردار از ابتدای شروع بارداری تا 6 ماه بعد از بارداری سبد کالایی دریافت می‌کنند. در این طرح گروه های هدف را مادران بارداری تشکیل می دهند که از طرف مراکز سلامت جامعه روستایی و خانه های بهداشت شناسایی و به مرکز بهداشت شهرستان معرفی می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در پنجمین دوره اجرای توزیع سبد غذایی در مرکز بهداشت بین 109 خانوار واجدشرایط توزیع گردید. واز ابتدای سال تاکنون نیز 545 سبد غذایی در بین مادران باردار توزیع شده است. این سبدهای حمایتی حاوی 15 قلم موادغذایی شامل برنج، لوبیا، عدس، گوشت مرغ، نخود، لپه، ماکارونی، عسل، خرما، تن ماهی، پنیر، روغن و حلوا شکری می باشد که میان زنان باردار و شیرده توزیع شد.
برچسب ها: باردار ، مادر ، مهاباد ، توزیع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار