شهردار ارومیه:
شهردار ارومیه در ارتباط زنده تلفنی با برنامه پایش شبک یک سیما اعلام کرد: 35هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه نشین ارومیه در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه شده اند.
کد خبر: ۳۵۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 04 January 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،  محمد حضرت پور، شهردار ارومیه در ارتباط زنده تلفنی با برنامه پایش شبک یک سیما که با حضوراستاندار آذربایجان غربی برگزار شد، اعلام کرد: 35هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه نشین ارومیه در مقابل حوادث غیرمترقبه بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه  در چند سال گذشته برای ساماندهی و ارتقای کیفیت زندگی در سکونتگاههای غیر رسمی اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: الحاق بخشهایی از این مناطق در  طرح جامع شهری از سال 90 به داخل محدوده شهری، اقدامات زیربنایی از قبیل  ساماندهی و هدایت آبهای سطحی، بیمه حوادث برای 35 هزار واحد مسکونی، زیرسازی، جدول کشی و آسفالت  بیش از دو میلیون متر مربع  معابر و 52 کیلومتر کانال کشی، احداث 8 باب فرهنگسرا در این مناطق از جمله این اقدامات بشمار می رود.

حضرت پور با بیان اینکه هنوز  سند راهبردی مشخصی برای مدیریت شهری در خصوص  کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز  در شهرها وجود ندارد،  گفت: اکثر این مناطقی که در خدمت رسانی با مشکل مواجه هستند داخل محدود قانونی  نیستند و شهرداری با مخدویت قانونی در آن مناطق روبرو است.

 وی تاکید کرد: عمده سکونتگاههای غیررسمی به داخل محدوده شهری اضافه شده اند و مابقی نیز در صورت تصویب در شورای عالی شهرسازی از خدمات لازم بهره مند می شوند.

شهردار ارومیه در پایان با انتقاد از شورای عالی شهرسازی گفت: این شورا نظر شهرداری ها را در ساماندهی مناطق شهری اعمال نمی کند و هماهنگی لازم در این زمینه وجود ندارد.


@tabnakazargharbi_ir
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار