نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه:
اگر ملت ایران اسلامی در دین خود بصیرت نداشته باشند ولایت و رهبری گوشه گیر می‌شود حتی اگر آن رهبر حضرت علی (ع) باشد نیز منزوی می‌شود و از این رو داشتن بصیرت در تک تک مسلمانان از مسائل اساسی و حیاتی است که یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی نیز است.
کد خبر: ۳۵۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 06 January 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حضور مردم در مراسم 9 دی گفت: از تمامی مردم غیور آذربایجان به سبب حضور پرشور در بزرگداشت حماسه نهم دی ماه نهایت تقدیر و تشکر را داریم که حمایت خود از ولایت را دوباره به همگان نشان دادند چرا که ولایت یک نعمت الهی بزرگ برای ماست و با این پشتوانه بزرگ همیشه پیروز هستیم.

وی افزود: موضوع بصیرت و زندگی اندیشمندانه یکی از توصیه‌های دین اسلام و ائمه ماست که تمامی وظایف خود را به خوبی بشناسیم و آنان را به نحو احسن انجام دهیم و با توجه به آموزه‌های دینی و پیشوایان خود باید در تمامی اعمال خود اخلاص را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در دین خود صحب بصیرت باشیم.

قریشی گفت: اگر ملت ایران اسلامی در دین خود بصیرت نداشته باشند ولایت و رهبری گوشه گیر می‌شود حتی اگر آن رهبر حضرت علی (ع) باشد نیز منزوی می‌شود و از این رو داشتن بصیرت در تک تک مسلمانان از مسائل اساسی و حیاتی است که یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی نیز است.

امام جمعه ارومیه همچینین ضمن تبریک ایام ولادت حضرت عیسی بن مریم این روز را به تمامی مسیحیان تبریک گفت و اظهار کرد: حضرت عیسی (ع) از پیامبران اوالعزم است و ما مسلمانان بین پیامبران هیچ فرقی نمی بینیم.

وی تصریح کرد:امیدواریم خداوند متعال کشور را در سایه الطاف امام زمان (عج) حفظ کند و وحدت و همدلی که داریم از ما نگیرد.

قریشی به فرارسیدن سالروز ولادت امام حسن عسگری (ع) نیز اشاره کرد و افزود:امروز نیز عده ای در مراسم عمامه گذاری ملبس به پوشیدن سربازی امام زمان (عج) می شود.

امام جمعه ارومیه مومنان را به تقویت و توجه بیشتر به حوزه های علمیه دعوت کرد و گفت: قلم عالم است که شهید پرور است و اگر بخواهید ایمان و تدین در جامعه تقویت یابد بایستی به حوزه ها بیشتر اهمیت داده شود.

وی در خصوص روند ساخت زائر سرای ارزان قیمت در شهر مشهد نیز اظهار کرد :این مکان قرار است در ۹طبقه احداث شود که روزانه بتواند ۳۰۰نفر را اسکان دهد.

امام جمعه ارومیه توجه به ستاد بازسازی عتبات عالیات را نیز از ضروریات عنوان کرد و افزود: مردم ولایت مدار استان ما بایستی بیشتر از این ها در امر مشارکت عتبات عالیات شرکت نمایند چراکه هر فردی شعائر الهی را با اهمیت شمارد بر تقوای او افزوده می شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار