باغچه ای مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان مهاباد:
توزیع شیر در مدرسه دخترانه ستایش مهاباد همزمان با کل کشور آغاز شد.
کد خبر: ۳۵۶۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 07 January 2017

تابناک آذربایجان غربی: شير به عنوان يک ماده ي مغذي شامل ترکيبات اصلي از قبيل کلسيم, فسفر, سديم, پتاسيم و آهن است که در رشد جسمي و فکري افراد, بسيار مفيد بوده و مصرف آن از دوران کودکي به افزايش تمرکز و حواس کمک کرده و سبب پيشگيري از بسياري از بيماري ها همچون پوسيدگي دندان ها و استخوان ها در دوران بزرگسالي مي شود.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان مهاباد در گفتگو با روابط عمومی این شبکه گفت:در مرحله اول حدود 33 هزار لیوان شیر در مدارس شهرستان مهاباد در هر سه مقطع و معلمین و کارکنان مدارس توزیع خواهند کرد و با توجه به اهمیت شیر در سبد تغذیه دانش آموزان در 30 مرحله این توزیع را خواهیم داشت و در فاز بعدی در چند روز آینده بیش از 11 هزار شیر پاکتی استرلیزه که ماندگاری بیشتری را دارند در مدارس روستایی این شهرستان  توزیع خواهند شد.
کارشناس مسئول بهداشت مدارس گفت: شير بايد در وعده هاي غذايي گنجانده شود چون شير به علت اينکه سرشار از انرژي و حاوي بسياري از ويتامين هاست به عنوان غذايي کامل در نظر گرفته مي شود بنابراين بايد بسياري از مواد خوراکي که ارزش عذايي زيادي هم ندارند نظير سوسيس, کالباس, چيپس و نوشابه حذف شده و به جاي آن شير جايگزين شود.
چاوشینی اظهار داشت: دانش آموزان بايد در اين سنين هر روز از خانواده ي شير و لبنيات 3 واحد مصرف کنند، هر ليوان شير معادل 250 ميلي ليتر, حدود 315 ميلي گرم کلسيم داردکه 30 درصد کلسيم روزانه مورد نياز بدن انسان را تامين مي کند. از اين رو مصرف روزانه 3 ليوان شير مي تواند نياز بدن به کلسيم را تامين کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار