استاندار آذربایجان‌غربی:آیت الله هاشمی رفسنجانی بعد از انقلاب با وجود دیدگاه مختلف و مستقل هرگز از راه انقلاب و امام راحل و رهبری معظم انقلاب جدا نشد.

سعادت در مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در محل مصلی امام خمینی (ره) ارومیه ترتیب یافت، با یادآوری تلاش‌ها و خدمات ارزنده وی در تحقق آرمانهای مقدس انقلاب اسلامی اظهار داشت: حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع آن بزرگوار به‌خوبی نشان داد که مردم قدردان خدمتگذاران خود هستند.

وی با تاکید بر شکنجه‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زندان‌های رژیم ستم‌شاهی تصریح کرد: زمانی که استکبار و حکومت شاه در صدد نابودی خط اسلام و روحانیت بودند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در زمره افرادی بود که به مبارزه با آنان پرداخت.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بنا بر اذعان مخالفان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی وی در زندان تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار داشت تا از ادامه همراهی نهضت امام خمینی(ره) دست بردارد اما بعد از هر شکنجه تنها چیزی که بیان کرد فریاد ادامه مبارزه و یاری امام راحل بود.

وی با اشاره به اینکه آقای هاشمی همیشه پشتیبان ولایت فقیه بود و در مسیر انسجام و وحدت ملی گام بر می داشت بیان کرد: آن فقید بعد از انقلاب با وجود دیدگاه مختلف هرگز از راه انقلاب و امام و رهبری جدا نشد.

سعادت با اشاره به مشی اعتدال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: عده‌ای تلاش بسیار زیادی کردند تا وی را از رهبری جدا کنند ولی نتوانستند و به‌دلیل همین مشی و روش وی بود که بعد از انتخابات 88 که بین مردم تفرقه شد این هاشمی بود که مردم را به دور خود جمع و متحد کرد.

وی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره تندروی و افراط را سمی مهلک برای کشور می‌دانستند و از نظر وی این مسئله برای امنیت ملی کشور سم مهلکی است و در کنار این موضوع وی همواره دشمن سرسخت استکبار جهانی و آمریکا بود.

سعادت، استکبار ستیزی ، دقت و تیز هوشی ، تبعیت از امام و رهبری ، خدمتگزار مردم ، اعتدال ، دوری از تنگ نظری ، حرکت در مسیر انسجام و وحدت ملی ، تلاش در جهت آبادانی و سازندگی کشور،  صبر و شکیبایی را از جمله ویژگی های حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برشمرد.

استاندار آذربایجان‌غربی در مورد خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کشور و انقلاب بیان کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دوران سازندگی تلاش‌ها و خدمات زیادی انجام داد و در آذربایجان‌غربی یادگارهای زیادی از وی برجاست که می‌توان به سدهای شهرچایی، آغ چای خوی و سد حسنلو ، بیمارستان امام خمینی ارومیه (ره) مصلی ارومیه و چندین و چند طرح عظیم دیگر اشاره کرد.

وی گفت: در سفر آقای هاشمی به استان آذربایجان غربی ایشان در تمامی شهرستانها استان حضور داشت و از نزدیک با مسائل و مشکلات مردم آشنا شد و در آن زمان اقدامات بسیار شایسته ای را برای توسعه و آبادانی و بازسازی استان انجام داد.

سعادت افزود: جوانان ما مسیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ادامه خواهند داد تا دشمنانی که به ایران علاقه‌ای ندارند ناامید شوند و حضور میلیونی مردم در تشییع وی موید همین مطلب است.