هاشمي‌رفسنجاني چه در دوران رياست‌جمهوري و چه بعد از آن در مواردي كه با رهبري اختلاف نظر داشتند، ساعت‌ها با يكديگر به مباحثه مي‌نشستند و در صورتي كه قانع نمي‌شد با اين برهان كه آيت‌الله خامنه‌اي رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبري را مي‌پذيرفت و به آن عمل مي‌كرد.
کد خبر: ۳۵۹۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۱ 12 January 2017
دیرمسوول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: با شناختي كه از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني دارم وي همه آنهايي را كه به ناحق عليه وي مطالبي به زبان آورده‌اند را مي‌بخشد ولي بايد درس بگيريم و دوباره به ناحق عليه كسي صحبت نكنيم.

به گزارش انتخاب، گزیده سخنان حجت الاسلام والسلمین مسیح مهاجری در بوشهر به نقل از تسنیم به شرح زير است:

‌*برخي براي هاشمي‌رفسنجاني از لقب مدرس و اميركبير استفاده مي‌كنند ولي ايشان در واقع شخصيتي فراتر از آن دو شخصيت بزرگ داشت. در تشبيه هاشمي به اميركبير بايد بدانيم كه تلاش اميركبير بيشتر براي عمران و آباداني بود، ولي هاشمي علاوه بر اينها مفسر قرآن، فقيه، عالم علم كلام و سياستمداري جهاني بود.

 *مدرس يكي از مبناهاي اصلي انقلاب اسلامي بوده كه تا مرز شهادت ايستادگي كرد اما تلاش‌هاي وي و اميركبير باعث از بين بردن رژيم شاهنشاهي نشد و نتوانستند نظام مردمي و مقدس جمهوري اسلامي ايجاد كنند.

*وي از شهيد بهشتي نيز مظلوم‌تر بود زيرا هاشمي علاوه بر اينكه همانند شهيد بهشتي، منافقان و ضدانقلاب در مقابل آنها قرار داشت يك سري افراد نيز از داخل نظام مخالف هاشمي بودند و اين در حالي بود كه هاشمي آنها را دوستدار خود مي‌دانست.

‌ هاشمي سپاه را نور چشم خود دانسته و از مقام معظم رهبري نيز به عنوان جان و عشق خود نام برده است.

*با شناختي كه از آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني دارم وي همه آنهايي را كه به ناحق عليه وي مطالبي به زبان آورده‌اند را مي‌بخشد ولي بايد درس بگيريم و دوباره به ناحق عليه كسي صحبت نكنيم زيرا هنوز نيز از اين قبيل شخصيت‌ها در كشور داريم كه در اظهارنظر درمورد آنها بايد دقت كافي داشته باشيم.

*هاشمي‌رفسنجاني چه در دوران رياست‌جمهوري و چه بعد از آن در مواردي كه با رهبري اختلاف نظر داشتند، ساعت‌ها با يكديگر به مباحثه مي‌نشستند و در صورتي كه قانع نمي‌شد با اين برهان كه آيت‌الله خامنه‌اي رهبر است موضوع مورد اختلاف خود با رهبري را مي‌پذيرفت و به آن عمل مي‌كرد.

*با چنين رويكردي كه هاشمي داشت، نمي‌توانيم ادعا كنيم كه وي با رهبر معظم انقلاب زاويه داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار