نمايندگان شركت سرمايه گذاري پاورچاینا در ملاقات با فرماندار خوی عنوان كردند كه اولين تفاهم نامه سرمايه گذاري در این شهر را، با گروه هدف به امضا رسانده و در احداث زير ساخت هاي شهرك مبل سرمايه گذاري و مشاركت خواهند داشت.
کد خبر: ۳۶۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 18 January 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:چینی ها در احداث شهرک مبل خوی سرمایه گذاری می کنند

نمايندگان شركت سرمايه گذاري پاورچاینا  در ملاقات با فرماندار خوی عنوان كردند كه اولين تفاهم نامه سرمايه گذاري در این شهر را، با گروه هدف به امضا رسانده و در احداث زير ساخت هاي شهرك مبل سرمايه گذاري و مشاركت خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری تابناک آذربایجان غربی از خوی، حسین سیوانی اصل در جلسه با نماینده شرکت پاورچاینا و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری هدف، با استقبال از سرمايه گذاري ها در ساخت شهرك مبل، ضمن برشمردن  ظرفیت ها و مزیت های نسبي شهرستان خوی افزود: موقعیت جغرافیایی  و ترانزيتي شهرستان خوي با توجه به همجواري با نخجوان ، ارمنستان و كشور تركيه ، وجود پايانه   مرزي رازي ، گمرك زميني و ريلي و فرودگاه، موقعيت منحصر به فردي در تجارت خارجي به اين شهرستان بخشيده است. 
وی با اشاره به ظرفيت هاي قابل توجه در بخش  گردشگري و توريستي شهرستان خوي اظهار کرد: مقبره شمس تبریزی و آثار و ابنيه تاريخي ، همچنين در بخش صنعت با وجود كارخانه بزرگ  نساجي، كارخانه  سيمان و گچ، كارخانه فراوري سيليس و ظرفيت  بزرگ  معادن  به خصوص سنگ هاي ساختماني و در بخش كشاورزي  با دارا بودن دومين جايگاه كشوري در توليد عسل و  اولين جايگاه كشوري در توليد تخمه هاي آجيلي ، قاليبافي، واحدهاي بزرگ مرغداري از شهرستان خوي به عنوان منطقه اي بكر بوده و براي سرمايه گذاري بسيار مناسب است.
وی با توجه به زمينه  فعاليت و علائق گروه سرمايه گذار چيني  اولويت هاي مهم  و مزيت هاي قابل ارائه براي سرمايه گذاري درشهرستان خوي را، پروژه انتقال آب شرب  از سد آغ چاي به شهر خوي ، ساخت جاده خوي - مرز رازي ، فاز دوم نيروگاه سيكل تركيبي  و احداث كارخانه توليد برق از زباله عنوان كرد .
نمايندگان شركت سرمايه گذاري پاورچاینا  ضمن اظهار خرسندي از حضور در شهرستان خوي و ملاقات با فرماندار به آشنايي بيشتر با ظرفيت هاي خوي تأكيد كرده و عنوان كردند كه اولين تفاهم نامه سرمايه گذاري را در خوي با گروه هدف به امضا رسانده و در احداث زير ساخت هاي شهرك مبل خوي  سرمايه گذاري و مشاركت خواهند داشت .
 نمايندگان شركت چيني با بازديد از جاده خوي - رازي و نيروگاه سيكل تركيبي خوي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در اين دو پروژه با انجام مطالعات لازم اعلام كردند .
شهرستان خوی با داشتن 120 واحد تولید مبل یکی از قطب های مهم تولید مبل در کشور است که سالانه بیش از 10 هزار دست مبل در این شهرستان تولید می شود. نخستین شهرک تخصصی مبل آذربایجان غربی در 32 کیلومتری جاده ایواوغلی ـ خوی در زمینی به مساحت 98 هکتار در بهمن ماه سال 1394 کلنگ زنی شد.
اکنون 600 نفر در زمینه مبل در شهرستان خوی مشغول به کار بوده و با راه‌اندازی آن برای یک هزار و 200 نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار