حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان دیدار و بر رفع مشکلات محرومین تأکید شد.
کد خبر: ۳۶۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 23 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی سرعت بالای انجام کار، روحیه جهادی و دلسوزی برای محرومین را از ویژگی های کارکنان این نهاد بیان کرد و افزود: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بروکراسی اداری حداقل می باشد و شکل کار در این نهاد ستودنی است. حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه هر زمانی که گزارش عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) را شنیدم، لذت بردم، اظهار کرد: خدمت در کمیته امداد امام خمینی(ره) توفیقی است که خداوند به کارکنان این نهاد داده است که در آخرت و پیشگاه خداوند نیز سربلند خواهند بود.
نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه تعداد افرادی که مدرک از دانشگاه های مختلف گرفته اند نسبت به نیاز کشور بیشتر است و این در درازمدت مشکلات بسیاری خواهد داشت، خاطر نشان کرد: در بین مددجویان این نهاد آن هایی که دارای استعداد فوق العادی هستند باید حمایت ویژه شوند ولی مابقی باید مشاوره شغلی شوند که داشتن مدرک تحصیلی هامل ایجاد عزت اجتماعی نخواهد بود.
در این دیدار آقای رضا سلم آبادی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان نیز اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال  رتبه ششم را از نظر جذب منابع بانکی در ایجاد شغل در بین ادارات کل کشور داشته ایم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان  در ادامه ضمن تشکر از بانکها جهت پرداخت وام های اشتغال افزود: با پیگیری های صورت گرفته کلیه بانک های استان پرداخت وام  های تبصره ای اشتغال کمیته امداد را به صورت سهولت در ضمانت در دستور کار قرار داده اند.
رضا سلم آبادی خاطر نشان کرد: تا ماه شهریور امسال تعداد دو هزار و سیصد نفر صف انتظار وام قرض الحسنه داشتیم که امروز از این تعداد هیچ نفری متقاضی وام قرض الحسنه در صف انتظار نمی باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مددجویان دارای مشکل خاص حداکثر ظرف 48 ساعت وام قرض الحسنه به متقاضی پرداخت می شود اظهار داشت: حداکثر سقف پرداختی این وام پنج میلیون تومان است و بازپرداخت آن 40 ماهه می باشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خاطر نشان کرد: در سال جاری تعداد 1400 نوعروس در صف گرفتن جهیزیه بوده اند که در حال حاضر این عدد به 138 نفر رسیده  که تعداد 105 نفر آن نیز در دهه فجر جهیزیه داده خواهد شد.
رضا سلم آبادی در ادامه بیان داشت: با پیگیری های انجام شده مبلغ 600 میلیون تومان چراغ نفتی برای مناطق که گاز کشی نشده برای مددجویان خریداری شده و برای مناطق گازکشی شده سرانه 200 هزار تومان برای خرید تعدادی بخاری گازی گرفته شده است.
وی با اشاره به نشست ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور آقای مهندس فتاح با استاندار خراسان جنوبی و قول مساعد استاندار مبنی بر  تحویل زمین رایگان به مدد جویان واجد شرایط مستاجر شهری از سوی دستگاه های ذیربط خاطر نشان کرد: جلسات مختلفی را در جهت عملیاتی شدن موضوعات داشته ایم که لازم است از مساعدت ها و همکاری های استاندار، سازمان راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، منابع طبیعی، و بانکها تشکر کرد.
سلم آبادی در ادامه افزود: تعداد 430 نفر از مددجویان واجد شرایط در مرحله اول شناسایی شده ه پس از استعلام از سامانه های مسکن و شهرسازی و ثبت اسناد چنانچه این افراد فاقد ملک ثبتی باشد در اولویت ساخت مسکن رایگان خواهند بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار