کد خبر: ۳۶۵۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 23 January 2017
معاون دانش و پژوهش سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام از برگزاری همایش استانی با عنوان هم‌افزایی سازمان‌های امدادی در مدیریت بحران‌های طبیعی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام ؛سرگرد ابوالحسن مهدوی  اظهار کرد: این همایش با هدف تقویت تعامل بین دستگاه ها و سازمان های امدادی در مواقع بحرانی و بروز حوادث 16 اسفند امسال برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح بویژه بسیج یکی از نهادهای موثر و مهم در هنگام بروز بلایای طبیعی و حوادث انسانی است، افزود: ایجاد تعامل و هم‌افزایی بین دستگاه های موثر در این زمینه به عنوان یکی از دغدغه‌های اساسی فرماندهان سپاه و بسیج است.

سرگرد مهدوی تاکید کرد: ایجاد این تعامل موجب تجمیع امکانات و ظرفیت‌های همه دستگاه های مرتبط با موضوع بحران، جلوگیری از هدر رفت منابع انسانی و مالی و پیشگیری از تبدیل حوادث و بلایای طبیعی به بحران می شود.

وی یادآور شد: بروز حوادث طبیعی متعددی مانند زلزله، سیل، خشکسالی، ریزگردها و رویدادها و بحران های انسانی مانند آتش سوزی، تصادف رانندگی، درگیری و نزاع های طایفه ای از جمله مسائلی هستند که در صورت عدم ریشه یابی و ارائه راه حل های پیشگیرانه، با تبدیل به بحران باعث خسارت مادی و معنوی غیر قابل جبران می شود.

دبیر این همایش یادآور شد: شناخت عوامل بحران زا اعم از طبیعی و انسانی و هماهنگی و تعامل سازنده دستگاه های امدادی و مدیریت بحران استان بویژه سپاه با وجود ظرفیت فوق العاده بسیج، در پیشگیری از تبدیل حوادث به بحران جلوگیری می کند.

سرگرد مهدوی اهداف عمده این همایش را هم افزایی سازمان های امدادی و مدیریت بحران استان در مدیریت بحران‌ها و کاهش حوادث، تبیین بیان ولایت در اهمیت توجه به ایمنی و پیشگیری از حوادث در بحران ها، یک پارچه سازی مدیریت تصمیم های سازمان های امدادی برای پیشگیری و کاهش حوادث و بحران ها اعلام کرد.

وی گفت: استفاده متمرکز از مجموعه امکانات و ظرفیت های موجود در استان جهت مقابله با بحران ها و کاهش حوادث ، دسته بندی و اولویت بندی حوادث و بحران ها براساس مناطق جغرافیایی و ارائه راهکارهای روشن و عملیاتی برای پیشگیری و مقابله با بحران و حوادث (طبیعی و انسانی) از دیگر سیاست های این همایش است.

وی محورها و موضوعات کلی همایش را مدیریت بحران و بلایای طبیعی، مدیریت بحران و فرهنگ سازی و پیشگیری و نیز مشارکت عمومی و هم افزایی میان سازمان های امدادی و درمانی اعلام کرد.

وی افزود: آتش سوزی، ریزگردها، زلزله، خشکسالی، اطلاع رسانی صحیح در مواقع بروز بحران، نقش آموزش و فرهنگ ‌سازی در مدیریت بحران، پک پارچه سازی مدیریت تصمیم در هنگامه بحران از جمله محورهای این همایش است.

سرگرد مهدوی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش دستاوردهایی چون آشنایی جامعه هدف با مقابله و مدیریت بحران و سوانح، ترویج فرهنگ ایمنی و پیشگیری از حوادث و سوانح در 2 بعد اجتماعی و فردی و همچنین ارتقای توانمندی علمی و عملی مدیریت بحران حاصل شود.

وی گفت: علاقمندان شرکت در این همایش تا 10 اسفند امسال فرصت دارند مقاله های علمی و پژوهشی خود را به نشانی اینترنتی 2020danesh@chmail.ir ارسال کنند، یا به نشانی دبیرخانه واقع در سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) مراجعه کرده و یا با شماره تلفن های 32922068 - 32922240 تماس بگیرند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار