یکی از موضوعاتی که نباید فراموش کنیم این است که روحیه ایثار و شهادت در کشور ما نهادینه شده و این بزرگترین افتخار برای کشور ما است.
کد خبر: ۳۶۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 27 January 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه که در محل مصلای امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به سلسله مباحث معاد اظهار داشت: از جمله عواملی که باعث نهادینه شدن روح تقوا و یاد آخرت در روح انسان می شود این است که سعی کند در مراسم تشیع مومنان شرکت کند.

وی تصریح کرد: خداوند متعال نیز در قرآن کریم می فرماید انسان هایی که اهل جهنم می شوند آن دسته از افرادی هستند که قیامت و آخرت را فراموش کرده اند.

امام جمعه ارومیه اظهار داشت: بنابراین انسان بایستی سعی کند تا از هوای نفس خود پیروی نکند و آخرت را بسیار بیاد آورد و از مستحبات این زمینه نیز این است که مومن در زمان حیات خود کفن خود را آماده و روی آن با تربت کربلا دعای جوشن کبیر را بنویسد تا در زمان فوت نیز مورد رحمت خداوند قرار گیرد.

حجت الاسلام قریشی گفت: در رابطه با سلسله مباحث خانواده نیز از جمله موضوعاتی که دین اسلام بسیار درباره آن سفارش نموده بخشش در بین اعضای خانواده است.

وی بدترین جماعت را نیز آن هایی عنوان کرد که جماعت از بد دهنی آن ها می ترسند و به این علت به وی احترام می گذارند.

وی تصریح کرد: برخی رسانه های مجازی هستند که در نوشتن خبر راست طوری عمل می کنند که خلاف واقع نشان داده می شود که جای آن ها نیز در آخرت در آتش است.

وی در بخش دیگر سخنان خود ضمن تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر نیز خاطرنشان کرد: مسئله بزرگداشت این دهه هم وظیفه شرعی و هم وظیه ملی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: باید جریان انقلاب و پیروزی آن به نسل های آینده نیز منتقل شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: البته تمام روزهای خدا ایام الله است اما برخی روزها هستند که حضور خدا به وضوح احساس می شود و باعث پیروزی حق علیه باطل می گردد.

وی اظهار داشت: بنابراین بایستی افتخار کرد که دست طاغوتیان و قلدران از سر این ملت برداشته شده است.

امام جمعه ارومیه، با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو و تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از آتش نشانان این حادثه گفت: یکی از موضوعاتی که نباید فراموش کنیم این است که روحیه ایثار و شهادت در کشور ما نهادینه شده و این بزرگترین افتخار برای کشور ما است.

وی، گفت: طی روزهای گذشته حاکمان کشور آذربایجان چندین نفر از اسلام خواهان این کشور را دستگیر کردند و محکومیت های سنگینی برای آن ها وضع کردند. حاکمان نباید مردم مسلمان را بخاطر دین زندانی کنند چراکه این کار باعث سست شدن پایه های حکومت آن کشور و در نهایت ساقط شدن می شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: متاسفانه موضوعی در شهر ما رواج پیدا کرده که باعث بدنام شدن شهرمان می شود و آن موضوع کم فروشی و فریب توسط برخی فروشندگان است.

وی گفت: خداوند نیز در آیاتی از قرآن این موضوع را نهی کرده بنابراین انهایی که کم می فروشند باید فردای قیامت در نزد خدا پاسخگو باشند.

انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار