رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «روایت اینستاگرامی عارف از اولین جلسه مجمع»، «عذرخواهی متفاوت یک نماینده از مردم»، «شکایت «فریدون» از سه نماینده مجلس»، «واکنش معاون اول رئیس جمهور به اظهارات ترامپ»، « روایت هاشمی از تاخیر دیدارش با امام و انتخاب بازرگان» و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۳۷۲۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 04 February 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

طرح افزایش تعداد نمایندگان باید مسکوت شود

ابوالفضل ابوترابی در خصوص افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: 2 طرح برای افزایش 20 و 40 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی وجود دارد، همچنین لایحه‌ای نیز از سوی دولت تهیه شده که بر طبق آن 20 نماینده به تعداد نماینددگان فعلی مجلس افزوده خواهد شد. نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به کلیات این موضوع اعتقاد دارم که افزایش تعداد نمایندگان باید مسکوت گذارده شود، زیرا افزایش 20 یا 40 نماینده به تعداد فعلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بارهای هزینه‌ای را به دولت و کشور تحمیل می‌کند. خانه ملت، این خبر را منتشر کرد.

 

روایت اینستاگرامی عارف از اولین جلسه مجمع

عارف، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در پی برگزار شدن جلسه اول این مجمع با ریاست جدید در صفحه شخصی خود در اینستاگرام یادداشتی را منتشر کرد. متن این یادداشت اینستاگرامی محمدرضا عارف به شرح زیر است؛ جای خالی که احساس می‌شد امروز اولین جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد. حقیقتاً جای خالی ایشان در مجمع تشخیص مصلحت احساس می‌شد و به نظرم همه اعضای محترم مجمع حتی کسانی که شاید با آیت الله هاشمی اختلاف دیدگاهی داشتند خلأ وجودی ایشان را احساس کردند. نقش آیت الله هاشمی به عنوان محوریت وفاق و همدلی در این نهاد مهم مشورتی باید ادامه پیدا کند. در تمام مدتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام با آقای هاشمی همکاری می‌کردم هیچ گاه ندیدم ایشان بخواهد از جایگاه ریاستی خود برای برتری یک دیدگاه سیاسی استفاده کند چرا که مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاهی برای دخالت دادن گرایشات سیاسی نیست و تاکنون نیز اینگونه بود و امیدوارم با همین خط و مشی ادامه پیدا کند.

 

روایت هاشمی از تأخیر دیدارش با امام و انتخاب بازرگان

آیت‌الله رفسنجانی در مصاحبه های گوناگونی، خاطرات و نکات مهم و جالب توجهی را در خصوص دلیل و چگونگی اتخاذ این تصمیم امام و اجرای آن، بیان کرده است. وی در بخشی از خاطراتش می گوید: بخاطر اینکه اینقدر گرفتار مسایل بودیم که دیگر فرصت نشد امام را زیارت کنیم. فردا صبح من به مدرسه علوی رفتم. در آنجا وقتی که به اتاق امام وارد شدم، امام نگاهی به من کرد و گفت: تو کجایی؟ گفتم: گرفتار مسایل بودیم. آن لحظه‌ای که خدمت ایشان رسیدم و امام این گونه عطوفانه با من حرف زدند، لحظه بسیار شیرینی برای من بود. قبل از اینکه امام بیایند، شورای انقلاب تأسیس شده بود و ما مکرر جلسه داشتیم. حتی برای مراسم استقبال هم، شورای انقلاب تصمیم‌گیر اصلی بود. گروه‌های زیادی هم بودند که هر کدام کارهای خودشان را می‌کردند. چون امام گفته بودند: من دولت تعیین می‌کنم و بنا شد که دولت تعیین شود. قرار شد شورای انقلاب پیشنهاد بدهد و امام تصویب کنند. ما در آن اوایل بعنوان پارلمان عمل می‌کردیم. بحث‌های زیادی کردیم و به آقای مهندس بازرگان رسیدیم.

 

درخواست یک اصلاح طلب برای تعیین و تکلیف ناطق

محمدرضا تاجیک، مشاور رئیس جمهور دولت اصلاحات گفت: آن عده‌ای که از فقدان ‌ها‌شمی، دست افشانی و پایکوبی می‌کردند فاقد درایتی بودند تا بتوانند این فضا را به سود خودشان ساماندهی کنند. اگر به خاطر فقدان‌ها‌شمی رای روحانی کم شود همان بهتر که چنین جریانی به فراموشی سپرده شود. وی گفت: نمی‌توانیم از سیدحسن خمینی و مجلس خبرگان به این راحتی بگذریم. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ناطق نوری تکلیفش را با خودش مشخص کند در صحنه سیاسی نمی‌توانید هم کت به تن کنید هم زیرشلواری بپوشید یا باید پیژامه بر پا کنید خانه بمانید یا باید کت و شلوار بپوشید وارد صحنه شوید. نسیم آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

تحریم خرید محصولات دختر ترامپ در آمریکا

فروشگاه‌های زنجیره‌ای نوردستروم آمریکا اعلام کرد: فروش محصولات تولیدی شرکت دختر ترامپ را به دلیل کاهش شدید فروش متوقف کرده است. شرکت ایوانکا ترامپ که پوشاک و کفش زنانه را با نام برند ایوانکا ترامپ عرضه می‌کند از زمان آغاز مبارزات انتخاباتی ترامپ با افت فروش روبه رو شده است. ایران این خبر را منتشر کرد.

 

روش حذف یارانه پولدارها در 10 دقیقه!

مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق قانون، وزارت اقتصاد باید اطلاعات مؤدیان خود را داشته باشد، متأسفانه وزارت اقتصاد اطلاعات مؤدیان خود یعنی کسانی که مالیات پرداخت می‌کنند را ندارد، چرا وزارت اقتصاد اطلاعات را ندارد و باید در قانون نوشته شود که اطلاعات مؤدیان ثبت شود؟ وی افزود: تمام زمین‌خواری‌ها، رانت‌ها و قاچاق‌ها از نبود سیستم جامع اطلاعات شکل می‌گیرد، افزود: شفاف‌سازی در سیستم مالیاتی وجود ندارد، تمام کشورهای دنیا بر اساس مالیات کشور خود را اداره می‌کنند، بسیاری از دلال‌ها بدون پرداخت مالیات پول‌های خود را به گردش در می‌آورند. *ضرورت دریافت مالیات از افراد متناسب با درآمد و دارایی آنها نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه حذف دهک‌های پُردرآمد یارانه‌بگیر از دریافت یارانه کار 10 دقیقه است، تأکید کرد: اگر اطلاعات جامع از درآمدها، املاک و دارایی وجود داشته باشد، در عرض چند دقیقه و با یک کلیک می‌توان دهک‌های پُردرآمد را حذف کرد. خانه ملت، این خبر را منتشر کرد.

 

شکایت وزارت صنعت از احمد توکلی

مهدی قدرتی مدیر کل حقوقی وزارت صنعت، معدن و تجارت: این وزارتخانه علیه اظهارات نماینده سابق تهران در مجلس علیه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه به معاون اول رییس جمهور و در برنامه زنده "متن-حاشیه" شبکه سه سیما طرح شکایت می کند! دانا این خبر را منتشر کرد.

 

کاندیداهای جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان در انتخابات

قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران با اشاره به برنامه و اقدامات جبهه متبوعش در انتخابات 96، اظهار کرد: تاکنون تعدادی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری را شناسایی و مورد بررسی قرار دادیم که در آخرین جلسه این جبهه تعداد کاندیداهای نهایی به 5 نفر رسید.وی ادامه داد: در این میان نام حجت‌الاسلام روحانی و آقای مطهری نیز در لیست 5 نفره قرار دارد، اما آقای مطهری فعلا به احترام آقای روحانی اعلام کاندیداتوری نکرده و ما منتظر نظر وی هستیم.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

ارسال مدارک تخلفات «حسین فریدون» به قوه قضائیه

اکبر رنجبرزاده عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه مدارک تخلفات حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور به قوه قضائیه از سوی جمعی از نمایندگان مجلس خبر داد.وی ادامه داد: پس از قرائت نامه برادر رئیس‌جمهور در صحن علنی مجلس، برخی از نمایندگان خواستار ارائه مدارک خود از تخلفات حسین فریدون به هیئت‌رئیسه مجلس شدند که با توجه به آئین‌نامه داخلی پارلمان مبنی بر اینکه قوه مقننه نمی‌تواند این مدارک را بررسی کند، در همین راستا مقرر شد وکلای ملت مدارکی که دال بر تخلفات برادر رئیس‌جمهور است را به قوه قضائیه ارائه دهند.عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: نمایندگان مجلس خواستار شفاف شدن مسائل و حواشی ایجاد شده پیرامون موضوعات حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور هستند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.

 

انتقاد صریح خباز از تخریب‌ اطرافیان روحانی در زادگاه رییس‌‌جمهور

استاندار سمنان با انتقاد از تخریب دولت و اطرافیان رئیس‌جمهور گفت: هر آنچه دل‌شان خواست تهمت می‌زنند بعد می‌گویند شکایت کنید. آخر کجای این روش شیوه و مرام جوانمردی است.محمدرضا خباز در زادگاه رئیس‌جمهور در آیین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان سرخه این روش از تخریب را دون شان انسان مسلمان ایرانی ارزیابی و اظهار کرد: تخریب اطرافیان رئیس جمهور با هدف تخریب دولت انجام می‌شود و هر وقت با موج انتقاد و اعتراض روبرو می‌شوند به راحتی می‌گویند"شکایت کنید"!وی خواستار توبه تخریب‌کنندگان شد و تصریح کرد: این روش از تخریب ناجوانمردانه، نه در مرام مسلمانی است و نه در فرهنگ ارزشی ایرانیان.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

عذرخواهی متفاوت یک نماینده از مردم

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: من از مردم عذرخواهی می کنم که به خاطر بارش پنجاه سانتی متر برف، زندگی‌شان مختل شده است.به گزارش ایسنا، جبار کوچکی‌نژاد در مراسم تجلیل از قهرمانان و افتخارآفرینان هیئت بولینگ، بیلیارد گیلان به موضوع ارسال نامه به وزیر نیرو در پی قطعی گسترده برق در رشت به دلیل بارش برف اشاره کرد و ادامه داد: حدود نیمی از ترانسهای برق رشت از کار افتاد و هنوز هم در بخش ها و روستاهای زیادی دچار مشکل هستیم. این گله مندی وجود دارد که چرا برای پنجاه سانتی متر برف زندگی مردم مختل شده است. برف سال ۸۳ تجربه بود اما باز هم همان اتفاق تکرار شد.

 

بخشی از پرونده مرتضوی به دادگاه تجدیدنظر رفت

وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی از ارجاع بخشی از پرونده سعید مرتضوی که به شلاق محکوم شده بود، به شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر خبر داد.مجتبی نظری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بخشی از پرونده مرتضوی که در آن به شلاق محکوم شده بود، با اعتراض مرتضوی و ما به شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان ارجاع شده است.وی افزود: ما معتقد بودیم که طبق ماده 104 قانون سازمان تامین اجتماعی که هر برداشتی از وجوه این سازمان به منزله برداشت از وجوه دولت و در نتیجه اختلاس است و نیز طبق ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری، موضوع پرونده اختلاس محسوب می شود که این مساله در دادگاه بدوی نادیده گرفته شد.نظری یادآور شد: بخش نخست پرونده مرتضوی، هنوز منتهی به صدور رای نشده و در شعبه 22 دادگاه تجدیدنظر است.این مطلب در ایسنا منتشر شده است.

 

راکعی: راه سال 92 را ادامه می دهیم

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص وضعیت اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری و حضور یک گزینه دیگر در کنار حسن روحانی گفت : من نمیتوانم از جانب شورای سیاستگذاری صحبت کنم اما برنامه ای که در جامعه زنان نواندیش داریم بنا نداریم فرد دیگری را در کنار آقای روحانی داشته باشیم.وی با بیان اینکه سعی داریم روند سال ۹۲را ادامه دهیم، خاطرنشان کرد : متاسفانه نظام ما سیستمی نیست و با تغییر دولت همه برنامه هاو پرسنل تغییر میکنند و نزدیک به انتخابات همه امور معطوف به آن میشود. به همین دلیل بنا داریم تا روند حمایت از روحانی را در کنار مجلسی که همسو با دولت است ادامه دهیم.وی ادامه داد :به هر صورت تا به این لحظه این تصمیم ما است و باید ببینیم چه پیش می آید و طبیعتاً اگر مشکلی رخ دهد ما نیز متناسب با آن تصمیم مقتضی را خواهیم گرفت. همه ما میدانیم که بهترین فرد اکنون خود آقای روحانی است. این مطلب در نامه نیوز منتشر شده است.

 

واکنش کانال تلگرامی رهبری به اعمال تحریم‌های جدید

کانال تلگرامی سایت مقام معظم رهبری، فیلمی از بیانات معظم‌له درباره توصیه وزیرخارجه پیشین آمریکا به دولت بعدی بابت حفظ تحریم‌ها و امتیازگیری از ایران را منتشر کرد.

در ادامه متن بیانات رهبر انقلاب آمده است؛

گفتیم دشمن خارجی آمریکا، انگلیس و فلان. همینطور شعار می دهیم یا نه؟ من عرض کنم خدمت شما که این شعار نیست، متکی به واقعیات است. ما از قضایای دنیا مطلع می شویم. وقتی فرض کنید وزیر خارجه خوش اخلاق آمریکا در نامه وداعیه خود به دولت بعدی توصیه می کند که به ایران هرچه میتوانید سخت بگیرید، تحریم ها را نگه دارید، بدانید با سخت گیری می شود از ایران امتیاز گرفت کما اینکه ما گرفتیم. خب این دشمن است. این دشمن، دشمن خندان است. یک دشمن بود که می آمد صریحا می گفت که ایران محور شرارت است این فرد این را صریحا نمی گوید اما رفتار او همین رفتار است. این شد دشمن.پس ما که هی می‌گوییم دشمن، دشمن شعار نیست. بعضی آدمهای بی انصاف می گویند اینها در کار داخلی خودشان درمانده اند و می خواهند دشمن بتراشند. نه! دشمن تراشی نیست. چشمت را باز کن تا ببینی. چشمت را ببنیدی نمی بینی سرت را زیر برف کنی نمی بینی، سرت را بلند کن نگاه کن می بینی.

 

شکایت «فریدون» از سه نماینده مجلس

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از نامه شکایت حسین فریدون از 3 نماینده مجلس خبرداد.محمدجواد جمالی نوبندگانی نماینده مردم فسا از شکایت چندین ماه پیش حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور از علیرضا زاکانی، الیاس نادران نمایندگان سابق و جواد کریمی‌قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، به این هیأت خبر داد.وی افزود: عمده این شکایات به مصاحبه های نمایندگان نام برده درباره حسین فریدون و یک نامه سرگشاده که در مجلس نهم مطرح بود، معطوف می شود که هئیت نظارت به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.این مطلب در باشگاه خبرنگاران منتشر شده است.

 

تازه‌ترین واکنش‌ قالیباف به حادثه پلاسکو

محمد باقر قالیباف صبح امروز در حاشیه افتتاح ایستگاه مترو هروی از خط 3 مترو تهران با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فردا در جلسه شورای شهر فرصت خوبی است تا حادثه پلاسکو بررسی شود گفت: البته من درخواست کردم که جلسه علنی و با حضور خبرنگاران باشد. شهردار تهران در پاسخ به اینکه نمایندگان مجلس و مردم از شما خواسته‌اند که به عنوان شهردار تهران در خصوص حادثه پلاسکو عذرخواهی کنید، گفت: من اجازه می‌خواهم از آنجایی که بحث پلاسکو ابعاد مختلفی دارد فردا که در شورای شهر برای ارائه گزارش حاضر می‌شوم به بررسی ابعاد مختلف بپردازم.

 

ارائه درخواست اصلاح‌طلبان به رهبر انقلاب

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» در مورد احتمال تغییر استراتژی اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آینده بعد از فوت آیت‌الله هاشمی گفت: ما از فوت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی متأثریم. این اتفاق دل‌های همه ما را داغدار کرد. وجود ایشان خلائی بزرگ برای جامعه و همه طیف‌های سیاسی و بویژه اصلاح‌طلبان اعتدالی است. نایب رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی از ارائه درخواست اصلاح‌طلبان از مقام معظم رهبری برای ارتباط مستقیم و نزدیک‌تر با ایشان، خبر داد. وی همچنین در مورد سخنان اخیر سخنگوی حزب کارگزاران که خواستار ارتباط مستقیم اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از درگذشت آیت‌الله هاشمی شده بود، گفت: بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب که مورد شناخت و وثوق رهبری هم هستند، ملاقات و ارتباط با ایشان دارند ولی این ارتباط نزدیک نیست و ما درصدد هستیم که این ارتباط برقرار شود.این عضو شورای عالی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: ما باید تلاش کنیم که این ارتباط نزدیک اتفاق بیفتد، چراکه این عدم ارتباط برای ما ضعف و خلاء است و از آن طرف باعث سوءاستفاده جریان رقیب می‌شود.

 

واکنش معاون اول رئیس جمهور به اظهارات ترامپ

اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (شنبه) در آیین افتتاح سامانه یکپارچه معاینه فنی ایران (سیمفا) که در وزارت کشور انجام شد با تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی، در واکنش به برخی اظهارات بی‌ادبانه مقامات آمریکایی درباره ایران گفت: دشمنان می خواهند با تهدید ایران، فعالان اقتصادی که قصد سرمایه گذاری در ایران دارند را بترسانند و روند توسعه در ایران را کُند کنند، ولی ملت و مسئولان ایران ارزشی برای آنان قائل نیستند.

 

دلایل عجیب کی‌روش برای عدم دعوت از پرسپولیسی ها

کارلوس کی‌روش بعد از حضور در فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: از شما به خاطر حضور در این جلسه تشکر می‌کنم. در جایگاهی نیستم که در مورد جزئیات جلسه‌ با شما صحبت کنم. فقط می‌توانم بگویم جلسه بسیار خوب بود. مسائل مختلف را مطالعه کردیم. موقعیت خودمان را از زمان اردوی امارات تا به الان آنالیز کردیم. سرمربی تیم‌ملی یادآور شد: چیزی که در مورد پرسپولیس پرسیدید سوالی متفاوت است؛ پرسپولیس باشگاه بزرگی است و احترام زیادی برای این تیم قائلم. رنگ لباس پرسپولیس به رنگ منچستریونایتد است و من این تیم را دوست دارم! بازیکنان پرسپولیس را به این دلیل نمی‌توانیم دعوت کنیم چرا که آن‌ها 3 کیلو بالاتر از حد استاندارد دارند. ما می‌خواهم با قطر بازی کنیم و نمی‌توانیم در شرایطی بازیکنان را به میدان بفرستیم که 3 کیلو بیشتر از حد استاندارد دارند.

 

دستور جدید ترامپ درباره پوشش زنان

وبسایت روزنامه تلگراف در مطلبی نوشت: "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا با انتشار گزارش جدیدی در خصوص پوشش زنان در محیط کار، خشم فعالان حقوق زن را برانگیخت و جنجال زیادی در رسانه های اجتماعی به پا کرد.شخصی که با منابع داخلی تیم ترامپ صحبت کرده بود گفت: دونالد ترامپ از همه کارکنان مرد در دولت خود درخواست کرده است که در همه حال ظاهری آراسته داشته باشند و به خوبی لباس بپوشند. اما درحالی که مردان فقط کافی است یک کراوات بزنند و موهای خود را مرتب کنند، قوانین پوشش برای خانم هایی که در دولت ترامپ مشغول به کار هستند، اندکی پیچیده تر است.در این گزارش آمده است: ترامپ دوست دارد زنانی که برایش کار می کنند "همانند یک زن لباس بپوشند". حتی اگر کسی شلوار جین پوشیده است باید همانند یک زن آراسته و مرتب باشد.به نوشته تلگراف، اما از نظر دونالد ترامپ "لباس پوشیدن همانند یک زن" چه معنایی می تواند داشته باشد؟ "ایوانکا ترامپ"، دختر دونالد ترامپ با استفاده از هشتگ "زنانی که کار می کنند" یک امپراطوری لباس در اینستاگرام خود راه اندازی کرد و تصاویری از خود را با یک پیراهن اداری و کفش پاشنه دار منتشر کرد. ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ هم تصاویری از کت های اداری مخصوص زنان با کفش های پاشنه دار را منتشر کرد.

 

اظهارات علی مطهری تکذیب شد

علی مطهری نماینده مردم تهران چندی پیش در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها به بیان خاطراتی از زندگی آیت‌الله هاشمی پرداخته و در این گفت‌وگو اظهاراتی در رابطه با قاضی پرونده مهدی هاشمی را مورد اشاره قرار داده است. وی در این گفت‌وگو به نقل از آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان کرده «آقای تولیت» پرونده را خوانده بود که او گفته بود هیچ چیز مهمی در این پرونده نمی‌بینم و محکومیتی ندارد.خبرگزاری میزان صحت و سقم این موضوع را در گفت‌وگو با تولیت قاضی دیوان عالی کشور که نام او در این گفت‌وگو مورد اشاره قرار گرفته بود، بررسی کرده است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن تکذیب این اظهارات گفت: بنده اصلا پرونده وی (مهدی هاشمی) را مطالعه نکردم و دسترسی به پرونده نداشتم. وی تصریح کرد: حتی سمتی برای خواندن این پرونده نداشته‌ام و آن‌ چیزی که آقای علی مطهری بیان کرده است به شدت از طرف بنده تکذیب می‌شود.

 

پاسخ فرمانده هوافضای سپاه به اظهارات ترامپ

سردار حاجی زاده در واکنش به بهانه جویی آمریکایی ها پیرامون آزمایش‌های موشکی ایران با تأکید بر اینکه دشمنان امنیت ما را هدف قرار داده‌اند گفت: پرداختن به مسائلی مانند توانمندی و دانش هسته‌ای، اقتدار موشکی و مسائلی از این دست تنها بهانه‌ای برای دشمنی آنها با نظام اسلامی و ملت ایران است؛ ما برای دفاع از امنیت ملت ایران شبانه روز تلاش می‌کنیم و اگر دشمن دست از پا خطا کند موشک‌های ما غرش کنان بر سر آنها فرود می آید. میزان این خبر را منتشر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار