با حضور برخی از مقامات استان آذربایجان‌غربی خط تولید کم مصرف‌ترین رادیاتور برقی جهان، توسط مخترع ارومیه‌ای در محل برج فن‌آوری این شهر راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۳۷۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳ 12 February 2017
به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، با راه اندازی این خط تولید، یکی دیگر از اختراعات شهرام غفاری مخترع جوان ارومیه‌ای در مسیر تولید انبوه قرار گرفت. رادیاتورهای کم‌مصرف برقی که با ثبت جهانی این اختراع قابلیت عرضه در بازارهای بین‌المللی را نیز کسب کرده‌اند، پنل‌های قابل حملی هستند که علاوه بر ایجاد حرارتی در حد رادیاتورهای رایج، بسیاری از معایب آن‌ها را نداشته و محاسن بسیاری را به‌خود اختصاص می‌دهند.

شهرام غفاری در مراسم افتتاح خط تولید کم مصرف‌ترین رادیاتور برقی جهان اظهار داشت: خوشحالم که در سال اقتصاد مقامتی توانستیم فارغ از شعار، قدمی عملی در جهت اجرائی ساختن این سیاست اقتصادی برداریم.

وی افزود: بحث انرژی و لزوم مصرف بهینه آن‌ همواره یکی از دغدغه‌های مقامات اجرائی تمامی کشورهای جهان و مصرف‌کنندگان است؛ برهمین اساس احساس شد که در این حوزه نیازمند اقداماتی نوآورانه هستیم و پس از مدت‌ها تلاش، امروز توانستیم این اختراع را وارد مرحله تجاری سازی کنیم.

غفاری با اعلام ثبت رسمی این اختراع به عنوان کم مصرف‌ترین رادیاتور برقی در سازمان مالکیت‌های فکری جهان، ابراز داشت: بدین ترتیب امکان صدور این کالا به ۱۵۰ کشور جهان فراهم ‌است که نشانگر اهمیت اختراع و نیاز جهان به چنین تکنولوژی‌های پیشرفته‌ می‌باشد.

این مخترع جوان بابیان این‌نکته که مصرف بسیار پایین این رادیاتورها تنها مزیت آن به شمار نمی‌رود، گفت: حذف سیستم موتورخانه، پکیج و سایر سیستم‌های گرمایشی متداول و به تبع آن حذف مشکلات و خطرات این سیستم‌ها، عدم مصرف مستقیم منابع طبیعی، جلوگیری از آلودگی هوا و نیز قابلیت استفاده از آن‌ها در مراکزی که به جهت مسائل ایمنی فاقد سیستم‌های گرمایشی هستند به مانند جایگاه‌های پمپ بنزین و گاز، مدارس و غیره، مزیت‌های بسیار برجسته‌ای به‌شمار می‌روند که با کمترین میزان مصرف انرژی (در حد یک تا ۳ لامپ ۱۰۰ وات نسبت به اندازه رادیاتورها) و بازدهی بالا در مقایسه با سیستم‌های متداول گرمایشی، می‌تواند توجه بسیاری را به این محصول جلب نماید.

غفاری توجه به زیبایی محصول را از دیگر مزیت‌های آن عنوان نموده و اظهار داشت، از این رادیاتور می‌توان به عنوان تابلو در منازل و سایر اماکن استفاده کرد و حتی امکان تولید سفارشی آن بر اساس سلیقه مصرف‌کننده وجود دارد.

شهرام غفاری در شرایطی کم مصرف‌ترین رادیاتور جهان را به تولید انبوه می‌رساند که پیش از این با تجاری سازی دفندر -دستگاه دفع حیوانات و حشرات موذی- به عنوان یکی دیگر از ۵۰ اختراع خود موفق به کسب ۵ مدال طلای جهانی شده است. 

شایان ذکر است این مخترع جوان ارومیه‌ای توجه بسیاری از مراکز علمی و تولیدی جهان را به خود جلب کرده‌است و حضور افتخاری مدیرکل صنایع و تجارت، رئیس و معاون مرکز کارآفرینی و رئیس مرکز تکنو کنت استان وان ترکیه، در مراسم افتتاح خط تولید رادیاتورهای کم‌مصرف، تأییدی بر این گفته به شمار می‌رود.
برچسب ها: شهرام غفاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار