مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 96 هزار شهروند استان در پنج سال گذشته در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده و در دوره های آموزشی این طرح حضور یافته اند.
کد خبر: ۳۸۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶ 23 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

حجت الاسلام ناصر جوانبخت : با توجه به این آمار میزان مشارکت مردم آذربایجان غربی در طرح تربیت حافظان قرآن کریم به طور متوسط افزون بر 19 هزار نفر در هر سال بوده و بیشتر از هدفگذاری های صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: امسال 10 هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند که پس از طی دوره های مختلف، هفته گذشته در آزمون های مرتبط نیز حضور یافته و گواهینامه های لازم را دریافت می کنند.

وی اظهار کرد: علاوه بر این طرح، مرکز حفظ مجازی قرآن کریم نیز در مسجد 'نرجس خاتون' ارومیه راه اندازی شده و کار حفظ قرآن کریم به صورت مجازی پس از پر کردن فرم های مربوطه به صورت منظم و از طریق تلفن توسط کارشناسان در این مسجد انجام می شود.

وی ادامه داد: محدودیتی در خصوص ثبت نام از داوطلبان در این مرکز وجود ندارد و همه افراد بالای هفت سال می توانند نام نویسی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: پنج نفر از کارشناسان آموزش دیده برای انجام فعالیت های این مرکز همکاری دارند.

حجت الاسلام جوانبخت افزود: با وجود امکانات محدود، استقبال مردم آذربایجان غربی از فعالیت های قرآنی کم‌نظیر است و بنابراین باید بودجه و امکانات مالی بیشتری جهت استفاده بهینه از ظرفیت‌های قرآنی اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، طرح تربیت حافظان قرآن کریم پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در کشور آغاز و با استقبال قابل توجه مردم به ویژه جوانان رو برو شد که در این خصوص، روند همراهی مردم در آذربایجان غربی بسیار قابل توجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار