معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: آمادگی اعطای 100 تا 200 هکتار زمین برای سرمایه گذاری بخش خصوصی برای راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی را داریم.
کد خبر: ۳۸۳۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 23 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

جعفر کتانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با راه اندازی این صنایع در منطقه حداقل برای 2 هزار نفر اشتغال ایجاد می شود که در این خصوص با 2 نفر سرمایه گذار ایرانی خارج از کشور رایزنی شده که امیدواریم به نتیجه خوبی ختم شود.

وی افزود: در بخش کشاورزی هم در منطقه ظرفیت و استعداد خوبی برای توسعه و اشتغال وجود دارد و موفقیت های خوبی کسب شده است، از 38 کشاورز نمونه آذربایجان غربی 7 کشاورز از شهرستان مهاباد هستند و 2 کشاورز و تولید کننده نیز به عنوان نمونه کشوری انتخاب و معرفی شدند.

کتانی همچنین تاکید کرد: دانشگاه ها نیز باید بر اساس نیاز بازار کار و نیاز منطقه نسبت به ایجاد رشته های تحصیلی دانشگاهی تلاش کنند تا رشته های تحصیلی به صورت کاربردی پس از فارغ التحصیلی امکان اشتغال را برای جوانان فراهم کند.

فرماندار مهاباد افزود: مراکز فنی و حرفه ای هم از جمله مراکزی هستند که باید با تربیت جوانان توانمند، خلاقیت و نوآوری آنان را شکوفا کنند تا با این روش زمینه اشتغال زایی در جامعه ایجاد شود.

**خبرگزاری ایرنا به علت قدمت و اعتبارش همواره نقش آفرین است**

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مهاباد همچنین با اشاره به نقش رسانه ها در تبیین موضوع اشتغال و کارآفرینی گفت: رسانه ها نقش بی بدیلی در فرهنگ سازی کارآفرینی و اشتغال زایی در جامعه برعهده دارند بر این اساس مسئولان باید با رسانه ها همکاری مناسبی داشته باشند.

کتانی همچنین با تقدیر از نقش تاثیرگذار خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف، اظهار کرد: خبرگزاری ایرنا پیشتاز اطلاع رسانی و خبررسانی کشور بوده به علت قدمت و اعتبارش همواره نقش و تاثیر خود را در شکل گیری افکار عمومی ایفا می کند و از جایگاه حرفه ای و رسانه ای بالای ملی و بین المللی برخوردار است.

معاون استاندار آذربایجان غربی و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد چندی پیش از خبرگزاری جمهوری اسلامی دفتر مهاباد بازدید کرد و به سئوالات مختلف خبرنگار ایرنا پاسخ داد، اکنون سومین و خلاصه آخرین بخش از مصاحبه جعفر کتانی در آخرین بازدید خود از ایرنا را از نظر گذارندید.

مسئولان استانی، شهرستانی و مدیرعامل پتروشیمی مهاباد معتقدند که با راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد ارزش صادرات تا 10 برابر قابل افزایش است و اشتغال زایی بالایی هم به دنبال دارد.

مجتمع پتروشیمی مهاباد در قالب ساخت خط انتقال اتیلن از عسلویه به غرب کشور به طول یک هزار و 600کیلومتر ساخته شده است.

اتیلن که خوراک اصلی این پتروشیمی را تشکیل می دهد، از عسلویه به این مجتمع منتقل و تزریق می شود.

در مسیر این خط انتقال 6 واحد پتروشیمی در مناطق محروم چون خرم آباد، کرمانشاه، مهاباد، میاندواب و سنندج ساخته شده و منبع تامین کننده اتیلن مورد نیاز واحدهای پتروشیمی واقع در مسیر این خط لوله واحدهای پتروشیمی است.

این طرح ماندگار که فعالیت های مقدماتی و مطالعاتی آن از سال 83 و عملیات اجرایی آن از سال 88 آغاز شده، در زمینی به مساحت 185 هکتار در کیلومتر 15 جاده مهاباد ـ ارومیه ساخته شده است.

مجتمع پتروشیمی مهاباد قادر است سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

مواد اولیه مورد نیاز این مجتمع نیز سالانه حدود 324 هزار تن اتیلن است که از طریق خط لوله سراسری انتقال اتیلن غرب کشور از کاویان عسلویه به این مجتمع منتقل می شود.

این طرح پس از بهره برداری کامل قادر خواهد بود برای یکهزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم کند.

شهرستان مهاباد با بیش از 230 هزار نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب ارومیه مرکز آذربایجان غربی واقع است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
ضمن تبریک شروع فعالیت این مجتمع بزرگ به مسئولین و مردم شریف مهاباد و استان امیدواریم در آینده نزدیک و با تلاش مسئولین استانی و شهرستانی شاهد راه اندازی کارخانجات پایین دستی این مجتمع عظیم باشیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار