مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: امسال برای نخستین بار بودجه این سازمان به صورت ۱۰۰ در صدی تحقق یافته و در سال ۹۶، بودجه ۳۳۰ میلیارد تومانی برای منطقه آزاد ماکو در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۳۸۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 25 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 حسین فروزان در حاشیه برگزاری نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دو کشور گامهای مهمی در توسعه و رونق اقتصادی همدیگر می‌توانند بردارند چرا که ایران برای جمهوری آذربایجان کشوری مهم و تأثیر گذار به شمار رفته و آذربایجان نیز برای ایران همینطور است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر تقویت روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان و نیز استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندیهای هم در جهت آبادانی همدیگر بیان کرد: در سال 95 نزدیک به 200 میلیارد تومان بودجه منطقه آزاد ماکو بود که در مدت 11 ماه گذشته صد در صد بودجه جذب شده است.

وی افزود: برای نخستین بار است که بودجه صد در صدی منطقه آزاد جذب می‌شود و 150 میلیارد تومان نیز بودجه پروژه‌های عمرانی منطقه آزاد است، برای سال 96 نیز 330 ممیلارد تومان بودجه در نظر گرفته شده و زمانی این بودجه محقق خواهد شد که همدلی موجود ادامه داشته باشد و همه از منطقه آزاد ماکو حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

فروزان، منطقه آزاد ماکو را عامل مهمی در رشد آذربایجان غربی معرفی کرد و گفت: آذربایجاین غربی از بیشتر شاخص‌های توسعه عقب است و چنانچه منطقه آزاد ماکو عملکردی موفق داشته باشد همه فواید و خیر و برکات آن سرریز استان خواهد شد.

معافیت مالیاتی 20 ساله در ماکو

مدیر عامل منطقه آزاد ماکو به جلسه‌ای که در یک ماه اخیر با حضور استاندار و رئیس جمهور آذربایجان در باکو برگزار شد اشاره و خاطر نشان کرد: با توجه به سفری که در گذشته رئیس جمهور آذربایجان نیز به منطقه آزاد ماکو داشت علاقه خود را برای ایجاد روابط اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو ابراز کردند.

فروزان تصریح کرد: منطقه آزاد ماکو به مدت 20 سال از معافیت مالیاتی برخوردار است معافیت ارزش افزوده صادرات به داخل کشور و هزینه‌های گمرکی نیز عاملی است که میل به سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو را افزایش می‌دهد با بهره برداری از سد کرم آباد نیز 21 هزار هکتار از اراضی تا پایان 96 زیر کشت خواهد رفت که 13 تا 14 هزار هکتار از این اراضی مربوط به منطقه آزاد ماکو است بنابراین نیازمندیم با مشارکت و همکاری کشورهای همسایه کشت و صنعت نوین را در منطقه راه اندازی کنیم.

منطقه آزاد ماکو به همایش تجاری جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی فرصتی مناسب است تا توانمندیهای مناطق آزاد به کشورهای همسایه شناسانده شود تا گامی مهم در مسیر جذب سرمایه گذار در منطقه برداشته شود.

مجوز بهره‌برداری سه ماهه این فرودگاه صادر می‌شود

وی گفت: فاز نخست فرودگاه منطقه آزاد ماکو صد در صد به اتمام رسیده تمام تجهیزات ناوبری و کمک ناوبری نصب شده تا چند روز آتی نیز مجوز بهره برداری سه ماهه این فرودگاه صادر می‌شود که در این صورت نخستین پرواز با خانواده شهدا به مشهد مقدس خواهد بود در حال حاضر نیز در حال مذاکره با چند شرکت هواپیمایی هستیم تا پروازهای روزانه به ارومیه، تهران و تبریز دایر شود.

مدیر عامل منطقه ازاد ماکو افزود: افتتاح رسمی فرودگاه منطقه آزاد ماکو به دست رئیس جمهور اتفاق می‌افتد اما آغاز پروازها منوط به افتتاح رسمی نیست.

فروزان بیان کرد: نبود شرکت هواپیمایی مستقل یکی از مشکلات عمده آذربایجان‌غربی در این حوزه است که وجود این نقص در استان علاوه بر اینکه سبب بروز مشکلات ترددی مردم شده عاملی برای عقب ماندگی از شاخص‌های اقتصادی  نیز به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار