قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع گفت: بازار محصولات کشاورزی با رویکرد حمایت از تولیدکنتدگان و مصرف کنندگان تنظیم می شود.
کد خبر: ۳۸۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵ 26 February 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:   علی اکبر مهرفرد در نشست خبری با بیان این که رویکرد ما در تنظیم بازار محصولات کشاورزی، حمایت از تولیدکنتدگان و مصرف کنندگان است، اظهار داشت: بازار محصولات کشاورزی از مرحله تولید محصول تا عرضه در بازارهای داخلی و خارجی و سفره مردم باید ساختار داشته و نظام مند باشد و بر مبنای زنجیره ها شکل بگیرد.
وی بر لزوم ایجاد و تقویت تشکل های قدرتمند برای مدیریت و تنطیم بازار داخلی و صادرات محصولات کشاورزی تاکید کرد.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سه سال اخیر به منظور افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی و کاهش واردات گفت: در این مدت تراز تجاری بخش کشاورزی نزدیک به ۵ میلیارد دلار بهبود یافنه و از منفی ۸.۱ میلیارد دلار در سال ۹۲ به منفی 3.4 میلیارد دلار در سال 94 کاهش یافته و پیش بینی می شود این تراز امسال به کمتر از منفی ۳ میلیارد دلار برسد.
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم با مجموعه برنامه ها و اقدامات این تراز را به صفر برسانیم.
مهرفرد با اشاره به خسارت سرمای پاییز امسال به مرکبات شمال کشور خاطرنشان ساخت:براساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار مقرر شده مقدار محدودی پرتقال توسط شرکت کارگزار کارگروه تنظیم بازار وارد و در صورت افزایش قیمت ها در شب عید به منظور تنظیم بازار عرضه شود.
وی با بیان این که واردات مرکبات محدود به ایام شب عید بوده و با رعایت کامل ضوابط قرنطینه گیاهی صورت می گیرد، پیش بینی کرد این واردات از افزیش قیمت مرکبات شب عید جلو گیری کند و موجب تعادل قیمت این محصولات شود.
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی و صنایع با اساره به این که برای شب عید گوشت و مرغ به اندازه کافی ذخیره سازی شده و در صورت نیاز در بازار عرضه می شود،گفت:برای تنظیم بازار شب عید به میزان کافی برنج،روغن و شکر با قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار عرضه می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار