وزیر دادگستری جدید ترامپ متهم شده سال گذشته و پیش از انتخابات دو مرتبه با سفیر روسیه در آمریکا ملاقات کرده است.
کد خبر: ۳۸۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 02 March 2017
پس از استعفای اخیر "مایکل فلین" مشاور سابق امنیت ملی کابینه ترامپ به دلیل افشای ارتباطات پنهانی او با سفیر روسیه در آمریکا، ابعاد جدیدی از پرونده ارتباطات پنهانی نزدیکان و تیم سیاسی ترامپ با روسیه در حال فاش شدن است.

به گزارش عصر ایران روزنامه واشنگتن پست آمریکا روز چهارشنبه با انتشار گزارشی به نقل  از مقامات وزارت دادگستری آمریکا نوشت " جف سشنز" وزیر دادگستری جدید آمریکا و از اعضا نزدیک به دونالد ترامپ سال گذشته میلادی، یعنی همزمان با روند تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، دو بار با سفیر روسیه در آمریکا دیدار کرده است.

بر اساس این گزارش یکی از این دیدارهای محرمانه در تاریخ 8 سپتامبر گذشته و در دفتر سشنز صورت گرفته است. هنوز چند و چون این ملاقات ها و موضوعات مطرح شده در آنها اعلام نشده است.

این در حالی است که سشنز در جلسه اخیر استماع سنای آمریکا برای بررسی صلاحیتش این موضوع را کتمان کرده بود. سشنز در آن جلسه در پاسخ به سوالی در این باره گفته بود هیچ ارتباطی با روس ها نداشته است.


وزیر دادگستری جدید ترامپ متهم به رابطه پنهانی با روسیه شد

پس از افشای این خبر، جمعی از نمایندگان دموکرات کنگره دیروز خواستار استعفای سشنز از مقام وزارت دادگستری به دلیل لاپوشانی ارتباطات پنهانی خود با روسیه شده اند در حالی که سشنز ساعاتی پس از این درخواست ها با صدور بیانیه ای با رد موضوع گفته است:" من هیچ دیداری با هیچ مقام روسی برای بررسی موضوع کمپین انتخاباتی (ترامپ) نداشته ام." او افزوده :" من هیج اطلاعی از این اتهامات مطرح شده ندارم، این اتهامات نادرست هستند."

سشنز از سال 1997 تا 2017 و برای مدتی نزدیک به 20 سال سناتور جمهوریخواه ایالت آلاباما در سنای آمریکا بوده است. او عضو کمیته نیروهای مسلح سنا بود.

در هفته های گذشته فشارهای سیاسی از جانب کنگره به سمت احتمال تعیین یک دادستان ویژه برای بررسی پرونده ارتباطات پنهانی ترامپ و اعضای نزدیک کابینه اش با دولت روسیه پیش و پس از انتخابات متمرکز شده است و برخی از سناتورهای ارشد جمهوریخواه نیز با این مساله موافقت کرده اند.

حتی برخی از چهره های ارشد جمهوریخواه از جمله جورج دبلیو بوش رییس جمهور اسبق آمریکا اخیرا در مصاحبه ای با انتقاد از برخی رویکردها و سیاست های ترامپ از بررسی ابعاد ارتباطات احتمالی ترامپ و نزدیکان او با دولت روسیه استقبال کرده است.

افزایش فشارهای سیاسی در حالی است که ترامپ موضوع ارتباطات پنهانی منسوبان و نزدیکان خود با روسیه را دروغ خوانده و منبع آن را از سوی حزب دموکرات و دلیل آن را به منظور سرپوش گذاشتن روی شکست انتخاباتی سنگین آنها در انتخابات اخیر می داند. ترامپ حتی گامی فراتر نهاده و باراک اوباما رییس جمهور سابق آمریکا را به هدایت جریان تبلیغاتی علیه دولت جدید آمریکا متهم کرده است.

"نانسی پلوسی" رهبر اقلیت های دموکرات کنگره دیشب (چهارشنبه شب) با صدور بیانیه ای از جف سشنز خواسته تا به دلیل "سوگند دروغ " در جلسه رای اعتماد سنا درباره روابط خود با روسیه از سمت خود استعفا کند. 

پلوسی در بیانیه خود خواستار تحقیقات مستقل و دو حزبی از ترامپ و همه اعضای ارشد دولت او درباره این موضوع شده و نوشته است:" باید کمیسیونی مستقل و دو حزبی به منظور بررسی همه جانبه ابعاد سیاسی، شخصی و مالی روابط پنهانی احتمالی ترامپ و دیگر اعضای دولت او با روسیه تشکیل شود."

به همراه پلوسی برخی دیگر از نمایندگان و سناتورهای دموکرات کنگره نیز خواستار استعفای سشنز شده اند؛ سناتور "الیزابت وارن " دموکرات از ماساچوست و "الیجا کومینگز" نماینده دموکرات مریلند در مجلس نمایندگان آمریکا از این جمله اند.

سشنز در 9 فوریه سال جاری و کمتر از یک ماه پیش با رای پایین سنا به سمت وزارت دادگستری منصوب شد. هیچ سناتور دموکراتی به او رای اعتماد نداد و او با رای موافق 52 سناتور جمهوریخواه و با مخالفت 47 سناتور دموکرات به منصب وزارت دادگستری آمریکا رسیده است.

در صورت استعفای سشنز او دومین مهره کلیدی دولت ترامپ خواهد بود که در نخستین هفته های استقرار دولت جدید آمریکا به دلیل افشای ارتباطات پنهانی با روسیه مجبور به کناره گیری می شود.کمتر از یک ماه پیش مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی کابینه ترامپ تنها سه هفته پس از آغاز به کار دولت جدید با توصیه ترامپ مجبور به استعفا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار