مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت:چهار راس از گوزن های بالغ سایت احیا و تکثیر گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ این استان به سایت احیای گوزن استان خوزستان منتقل شد.
کد خبر: ۳۸۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹ 05 March 2017
به گزارش تابناک ایلام؛مازیارسلیمان نژاد اظهار کرد: طبق برنامه ریزی ها باید 15 راس گوزن به استان خوزستان منتقل شود که در گام نخست سه راس گوزن نر و یک ماده در چند وقت اخیر به این استان منتقل شده اند.
 
وی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی و سرمای هوا فعلا موفق به زنده گیری این تعداد شده ایم و انتقال دیگر رئوس باقی مانده در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی در سال 96 از سر گرفته می شود.
 
سلیمان نژاد یادآور شد: در صورت تامین اعتبار و زیرساخت برای ایجاد پارک ملی در استان ایلام گوزن های سایت مانشت و قلارنگ در این گونه محیط طبیعی حفاظت شده رهاسازی می شود.
 
وی هدف از انتقال گوزن های سایت ایلام به دیگر نقاط استان های کشور را گسترش دامنه و پراکنش این جانور وحشی در مناطق مختلف کشور ذکر کرد.
 
به گزارش تابناک ایلام، سال گذشته نیز تعداد 10 راس از گوزن های این سایت به استان یزد منتقل شد.
 
سایت تکثیر و احیای گوزن زرد ایرانی مانشت و قلارنگ ایلام با گستره حدود 80 هکتار بیش از 40 راس گوزن زرد ایرانی بالغ و نابالغ را در خود جای داده است.
 
این سایت در سال 86 با انتقال شش راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد و با توجه به شرایط جغرافیایی و محیطی مناسب، زادآوری به موقع و مطلوب، حفظ خلق و خوی طبیعی و وحشی ونبود تلفات و مریضی (در حد صفر)، در زمره موفق ترین سایت های تکثیر و احیا گونه های در معرض خطر در کشور است.
 
در حال حاضر 34 راس گوزن بالغ است که 13 گوزن بالغ نر، 21 ماده و نابالغ در این سایت زندگی می کنند./ف
منبع: ايرنا
برچسب ها: تابناک ایلام ، گوزن
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار