مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 24 پایگاه ثابت، سیار و موقت هلال احمر استان آماده کمک رسانی به مسافران نوروزی در جاده هاست.
کد خبر: ۳۹۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 19 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

حسن محمودی اصل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شعار امسال ما در اجرای برنامه های نوروزی 'همه باهم برای خدمت‌رسانی به مردم' است که در این راستا پایگاه‌ های امدادی و پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی سراسر استان فعالیت خود را از روز گذشته بیست و پنجم اسفندماه جاری آغاز کرده اند.

وی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده طرح‌های نوروزی هلال احمر 21 روزه تعیین شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی اضافه کرد: سه هزار و 444 نفر ‌روز نجات گر، امدادگر تخصصی و عوامل امدادی برای کمک رسانی به مردم در جاده های استان در این طرح به کارگیری می شود.

وی ادامه داد: همچنین در نظر داریم 504 دستگاه روز آمبولانس، 294 دستگاه ‌روز خودروی نجات،420 دستگاه ‌روز خودروی امدادی و 10 فروند روز چرخ‌بال را در قالب اجرای طرح نوروزی در استان به کار بگیریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: کمک به کاهش تلفات تصادفات در جاده ‌های استان، کاهش زمان طلایی ارائه خدمات پیش بیمارستانی در تصادف، ارتقای سطح کیفی خدمات هلال‌احمر و افزایش رضایتمندی مراجعان و خدمات گیرندگان از اهداف اصلی برنامه‌های هلال احمر آذربایجان غربی در نوروز 96 است.

محمودی ادامه داد: در طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی 20 پست ایمنی و سلامت 12 ساعته، سه پست ایمنی و سلامت 24 ساعته، 19خیمه نماز، 19ایستگاه سلامت و 18 فضای دوستدار کودک در آذربایجان غربی راه اندازی می شود.

وی اضافه کرد: هدف اصلی از اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی آگاه‌سازی جهت پیشگیری از وقوع سوانح و حوادث است و ساختار این طرح دارای چهاربخش سلامت‌محور (ارائه نکات بهداشتی و کنترل فشارخون)، ایمنی محور (کمپین ملی نه به تصادفات جاده‌ای و اطلاع‌رسانی در خصوص بهبود رفتارهای ترافیکی و محورهای پرخطر) وفرهنگی و اطلاع‌رسانی (توزیع نقشه شهرها و راهنمایی مسافران) است.

به گزارش ایرنا، رزمایش بزرگ ترافیکی و خدمات سفر نوروزی 96 در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور از 25 اسفندماه جاری با رژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر استان در ارومیه آغاز و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار