ترامپ ادعای ارتباطات پنهانی کمپین انتخاباتی خود با روسیه را رد کرده و آن را فرافکنی حزب دموکرات آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی شکست انتخاباتی اخیر این حزب دانسته است.
کد خبر: ۳۹۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 21 March 2017
رییس پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد سازمان تحت مدیریت او از ارتباطات احتمالی اعضای ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ با دولت روسیه تحقیقات می کند.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان " جیمز کومی" رییس پلیس فدرال آمریکا در جلسه  روز دوشنبه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام این مطلب گفت پلیس فدرال و وزارت دادگستری آمریکا مدرکی نیافته‌اند که نشان دهنده شنود دونالد ترامپ به دستور باراک اوباما باشد. او همچنین تاکید کرد رییس جمهور آمریکا این اختیار را ندارد که راسا دستور شنود کسی را صادر کند.

ترامپ دو هفته پیش باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا را به صدور دستور شنود مکالمات برج ترامپ در نیویورک در هفته های پایانی دوران انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2016 آمریکا متهم کرده است.

کومی در جلسه روز دوشنبه کمیته کنگره با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه از هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ نفرت داشت، گفت:" پوتین ترجیح خود را در این زمینه آشکار کرده بود و مایل نبود هیلاری کلینتون به کاخ سفید راه یابد." به گفته کومی روی دیگر سکه نفرت پوتین از کلینتون این بوده که او ترجیح می داده رقیب انتخاباتی او به کاخ سفید راه یابد.

جیمز کومی

آغاز تحقیقات اف بی آی از ارتباطات احتمالی کمپین انتخاباتی ترامپ و روسیه

او در جریان شهادت روز دوشنبه خود در کنگره برای نخستین بار به طور صریح اذعان کرد که مجموعه اف بی آی از تابستان سال گذشته در حال تحقیق روی موضوع ارتباطات احتمالی بین اعضای ارشد ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه است.

در هفته های گذشته بسیاری از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه کنگره خواستار تحقیقات مستقل و جامعی درباره اتهام ارتباطات احتمالی کمپین ترامپ با دولت روسیه شده اند.

این درخواست ها در پی افشای ارتباطات مشاور مستعفی امنیت ملی کابینه ترامپ و نیز "جف سشنز" وزیر دادگستری کابینه ترامپ با سفیر روسیه در آمریکا شدت یافته است.

به گفته رییس پلیس فدرال آمریکا تحقیقات متمرکز بر بررسی ماهیت هر گونه رابطه میان افراد مرتبط با ستاد ترامپ و دولت روسیه و نیز احتمال هر گونه هماهنگی و همکاری احتمالی بین تلاش های کمپین انتخاباتی ترامپ و دولت روسیه در جریان انتخابات اخیر آمریکا خواهد بود.

کومی همچنین گفت دولت روسیه با مداخله در جریان انتخابات اخیر آمریکا می خواسته به دموکراسی آمریکا صدمه زده و با ضربه زدن به یک نامزد انتخاباتی موقعیت دیگر نامزد را تقویت کند و این مساله برای نهادهای اطلاعاتی آمریکا در ماه دسامبر گذشته محرز شده است.

ترامپ ادعای ارتباطات پنهانی کمپین انتخاباتی خود با روسیه را رد کرده و آن را فرافکنی حزب دموکرات آمریکا برای سرپوش گذاشتن روی شکست انتخاباتی اخیر این حزب دانسته است.

در جلسه دوشنبه کنگره، رییس جمهوریخواه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نیز تاکید کرد که شواهدی مبنی بر شنود دفتر کار ترامپ در نیویورک در دست نیست ولی او هنوز از عدم اعمال دیگر روش های مراقبت و نظارت دستگاه های اطلاعاتی روی کمپین انتخاباتی ترامپ در هفته های پایانی کارزار انتخاباتی مطمئن نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار