سرمربی تیم ملی در یک سال اخیر همیشه برگ برنده را در اختیار داشته و اصلا بعید نیست که این بازی برای اولین بار علی کریمی به زمین بفرستد و فوساتی را شوکه کند. کی روش در ترکیب اصلی ای که پیش بینی شده از شجاعی استفاده نکرده اما می شود تا حدی به استفاده از او اطمینان داشت مگر اینکه کریمی به زمین برود.
کد خبر: ۳۹۷۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳ 23 March 2017
هرچند از حرفهای سرمربیان تیم های قطر و ایران می شود برداشت کرد که تیم ملی در ابتدای بازی دفاعی بازی خواهد کرد اما همچنان سوال مهم برای پیش بینی ترکیب تیم ملی ایران همان است؛ایران دفاع می کند یا حمله؟

به گزارش عصرایران، شاگردان کارلوس کی روش به گفته خودش به 3 امتیاز این دیدار نیاز دارند و برای رسیدن به این 3 امتیاز همه انرژی شان را خرج خواهند کرد اما از کدام مسیر؟

تیم ملی ایران هم می تواند با تکیه بردفاع خود به زمین برود و هم می تواند با حمله های تمام کننده قطری ها را آزار دهد اما کارلوس کی روش هر کدام از این مسیرها را که انتخاب کند در ترکیب اصلی تیم ملی مشخص خواهد شد. به همین دلیل دو مسیر کی روش برای نتیجه گرفتن در بازی مقابل تیم ملی قطر را بررسی می کنیم.


اگر ایران بخواهددفاع کند

کی روش گفته که ایران عجله ای برای پیروزی ندارد و فوساتی هم گفته که 5 کلین شیت برای ایران اتفاقی نبوده است. بدون شک برداشتی که از حرف دو سرمربی می شود این طور است که ایران این بازی را دفاعی شروع بکند. ایران در خانه حریف به زمین می رود و در صورت کسب تساوی می تواند در بازی های بعدی به صعود به عنوان حتی تیم اول فکر کند.مخصوصا که در صورت پیروزی اربکستان برسوریه باز هم ایران و ازبکستان هم امتیاز می شوندو ایران در تهران می تواند صعودش را قطعی کند . 


برای کسب تساوی ممکن است که کی روش بخواهد تیمش را دفاعی تر به زمین بفرستد. دفاع کند ودر ضدحمله کار ازبکستان را بسازد. اولین مسیر برای تعیین دفاع یا حمله ایران از خط هافبک می گذرد جایی که امید ابراهیمی اگر به زمین برود تصمیم کی روش برای استفاده از دو هافبک دفاعی ایستا حاکی از تمایل برای دفاع کردن است. 

با این شیوه به نظرمی رسد که کی روش سطح تکنیکی بازیکنان خط حمله را بالا ببرد و مثلا از امیری به جای طارمی استفاده کند. البته باید تاکید کرد که تیم کی روش برای حملات برق آسا می تواند آزمون طارمی را داشته باشد و به قوچان نژاد و امیری برای نیمه دوم فکر کند. شاید حتی منطقی تر این شکل باشد که این دوبازیکندر کنار هم قطر را عقب نگه دارند اما باید دید کی روش چه برنامه ای برای حمله در نیمه دوم برابر قطر دارد. 


معمای دوحه؛ایران دفاع می کند یا حمله ؟ (+شماتیک)

اگر بخواهد حمله کند

شانس هجومی بازی کردن تیم کی روش اصلا کم نیست. او در ازبکستان مقابل تیم ملی این کشور و در تهران مقابل کره جنوبی از سیستم هجومی استفاده کرد و تیم حریف را شوکه کرد. اصلا بعید نیست که او بخواهد با یک بازی سرعتی فوساتی را هم شوکه کند.

برای این هدف کی روش از حاج صفی به جای ابراهیمی استفاده خواهد کرد و شکل تیمش تغییر می کند. در صورت استفاده از این سیستم احتمالا ایران ، قطر را در خانه خودش در محوطه جریمه محبوس خواهد کرد. 

کی روش در یک سال اخیر نشان داده که تیمش را براساس غافلگیری ارنج می کندو به همین دلیل شانس هجومی بازی کردن ایران زیاد است. 

در این شکل هجومی نفرات جلویی تیم ملی به نفس زیادی نیاز خواهند داشت و پیش بینی می شود انصاری فرد مهاجم اول باشد که با دوندگی اش بتواند مدافعان قطری را عقب نگه دارد. نقش طارمی هم به عنوان وینگر چپ در این سیستم حمل کننده توپ خواهد بود که در مواقع لازم واردباکس می شود. 

معمای دوحه؛ایران دفاع می کند یا حمله ؟ (+شماتیک)

 سرمربی تیم ملی البته در یک سال اخیر همیشه برگ برنده را در اختیار داشته و اصلا بعید نیست که این بازی برای اولین بار علی کریمی به زمین بفرستد و فوساتی را شوکه کند. کی روش در ترکیب اصلی ای که پیش بینی شده از شجاعی استفاده نکرده اما می شود تا حدی به استفاده از او اطمینان داشت مگر اینکه کریمی به زمین برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار