فرماندار ارومیه به ثبت نام یک هزار و 235 داوطلب شهری و روستایی در چهارمین روز از نام نویسی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در این شهرستان اشاره کرده و گفت: تاکنون 157 نفر در حوزه شهری و یک هزار و 78 نفر در حوزه‌های روستایی ارومیه ثبت نام کرده اند.
کد خبر: ۳۹۸۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 24 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

 عباس حسن خانی عصر امروز اظهار داشت: 157 نفر از این تعداد در حوزه های انتخابیه پنج شهر ارومیه، سرو، سیلوانا، قوشچی و نوشین ثبت نام کردند و مابقی مربوط به حوزهای روستایی است.

وی اضافه کرد: تاکنون 130 نفر از حوزه مرکزی ارومیه، هفت نفر از نازلو، 2 نفر از انزل، 12 نفر از صومای برادوست و 6 نفر سیلوانا ثبت نام کرده اند.

فرماندار اروميه افزود: در حوزه روستایی نیز 530 نفر از حوزه مرکزی، 124 نفر از حوزه نازلو، 77 نفر از حوزه انزل، 121 نفر از حوزه صومای برادوست و 226 نفر از حوزه سیلوانا ثبت نام کرده اند.

حسن خاني با اشاره به اینکه 30 نفر از این داوطلبان، زن و یک هزار و 205 نفر دیگر مرد هستند، گفت: داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا از هرگونه تخریب شخصیت های حقیقی و حقوقی پرهیز کرده و از تریبون فرمانداري فقط جهت ارائه برنامه های انتخاباتی استفاده کنند.

وي با بيان اينكه شهرستان ارومیه 609 روستا دارد که از این تعداد، حداقل 500 روستا واجد شرایط تشکیلات روستا هستند، اظهار داشت: شوراهای اسلامی روستا نقش بسیار مهمی در مدیریت روستاها داشته و در این زمینه مشارکت بسیار خوبی با دولت دارند.

فرماندار اروميه تصريح كرد: روند ثبت نام طی سه روز گدشته در ارومیه مطلوب ارزیابی شده ولی تعداد ثبت نام کنندگان در برخی از روستاها کم است که امیدواريم طی این چند روز این روند نیز بهتر شود.

حسن خاني با اعلام اينكه طی چند روز گذشته ارومیه بالاترین آمار ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا را داشته است گفت: ارومیه یکی از شهرهایی است که تعداد روستاهای آن زیاد بوده و به تبع آن نیز تعداد ثبت نام کنندگان در این شهر بیش تر از سایر شهرها است.

وي ادامه داد: با توجه به اینکه هر اندازه که سطح رفاه در جامعه ای بیش تر باشد، به تبع آن میزان مشارکت سیاسی مردم در امور افزایش پیدا می کند ارومیه نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آمار ثبت نامی بالایی داشته است.

فرماندار اروميه يادآور شد: این تریبون فقط برای افراد خاصی استفاده نمی شود و همه داوطلبان می توانند در جمع خبرنگاران به ارائه برنامه های خود بپردازند تا حق هیچ نامزدی ضایع نشود.

حسن خاني از داوطلبان ثبت نام شده نیز خواست تا از نصب هرگونه بنر تبریک یا موارد دیگر در اماکن عمومی خودداری کنند.

وي با تاکید بر اینکه داوطلبان نباید ثبت نام را به روزهای آخر موکول کنند، ادامه داد: امیدواریم تا در روز آخر ثبت نام با صف های طولانی داوطلبان مواجه نشویم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار