جاذبه های تاريخی و گردشگری آذربايجان‌غربی سفری به يادماندنی را براي گردشگران نوروزی اين استان مهيا می‌كنند.
کد خبر: ۳۹۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 24 March 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:استان آذربايجان‌غربی با تاريخ و تمدني به قدمت بيش از هشت هزار سال قبل از ميلاد مسيح، مملو از جاذبه هاي طبيعي و تاريخي بكري مي باشد كه هميشه و در همه فصول و بلاخص در ايام نوروز پذيراي مسافراني است كه علاقه مند به طبيعت و تاريخ كهن مي باشند.

سرزميني كه به رنگين كمان اقوام و اديان نيز مشهور است و از طرفي نيز به دليل هم مرزي با سه کشور خارجی موجب شده تا به عنوان بزرگترين مرکز تعامل فرهنگی و پایتخت تاریخی کشور نيز شناخته شود.

اين استان به لحاظ جغرافیایی در وضعیتي قرار دارد كه هرگوشه آن طبیعت و تاریخ مختص خود را دارد كه البته شايد برخي از آثار تاريخي در اثر زمان گرد فراموشی گرفته باشند اما باز می‌توان با سفر به شهرها و روستاهای زیبا و تاریخی این دیار داستانهای زیادی از عشق و همدلی را روایت کرد.

در شمال استان مجموعه جهاني قره كيليسا، کاخ موزه زیبای باغچه جوق در ماکو ، چشمه ثريا، رود ارس، مزار شمس تبريزي، بازرار قديمي خوي و كتيبه خان تختي از جمله آثاري است كه نبايستي از ديدن انها غافل شد و اگر گذري نيز به جنوب اين استان داشتيد تپه حسنلو، تخت سليمان ، غار سهولان، كاني برازان مهاباد كه به بهشت پرندگان مشهور است و همچنين آبشار شلماش در سردشت را نيز از قلم نيندازيد.

و اما اروميه مركز استان آذربايجان غربي با مسجد جامع كه قدمتي نزديك به سه هزار سال دارد يا آثار تاريخي سه گنبد كه از دوران سلجوقيان خبر مي دهد و يا كليساهاي متعددي كه دارد در كنار سوغاتي هايي مانند عسل، حلوا و عرق بيدمشك منتظر مهمانان نوروزي است.

البته نا گفته نماند كه غذاهای محلی، آيین ها، نواها و گویش هاي هر منطقه از آذربايجان غربي نيز كه بازگو كننده جلوه هايي از مردم شناسی اين استان است توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند.

منبع/اروم نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار