رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا به شهروندان بویژه کارمندان هشدار داد مراقب دانلود نرم افزار و اپیلیکشن های ویروسی و رایگان باشند.
کد خبر: ۳۹۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷ 27 March 2017

به گزارش تابناک : وپایگاه خبری پلیس فتا، سرگرد حمید کیانی با اشاره به تعطیلات نوروزی و داغ بودن بازار دانلود برنامه ها و آپدیت‌(به روز رسانی) های جدید گفت: متاسفانه برخی از هموطنان بدون توجه به سایت های ارائه دهنده این خدمات، اقدام به دریافت برنامه های مختلف می کنند و امنیت خود در فضای مجازی را به خطر می اندازند.

وی افزود: از آنجایی که اکثر برنامه ها و اپلیکیشن های دانلودی exe یا rar هستند لذا کاربران از محتویات درون پوشه اطلاعی ندارند؛ این در حالی است که ممکن است برنامه ای مخرب، ضمیمه این فایل ها شده باشد.
سرگرد کیانی ادامه داد: یکی از روش های رایج برای دسترسی غیر مجاز به اطلاعات مهم کاربران ارسال بدافزارهای طراحی شده است که این امر از طریق دانلود نرم افزار و اپلیکیشن به راحتی امکان پذیر است، لذا هموطنان باید نسبت به دانلودها، حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند.
این مقام مسئول انتظامی افزود: البته نباید در این میان از نصب آنتی ویروس های به روز و مطمئن غافل شد. اگر سیستم یا دستگاه ما دارای آنتی ویروسی به روز و مطمئن باشد قطعاً بسیاری از این بدافزارها و ویروس ها را شناسایی و پاکسازی خواهد کرد.
رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا تاکید کرد: منبع دانلود فایل ها در فضای مجازی بسیار مهم است و لازم است کاربران، فایل های مورد نیاز خود را از مراجع رسمی و سایت های معتبر دریافت کنند.
کیانی به روز رسانی آنتی ویروس های سازمانی و اداری را بسیار مهم دانست و افزود: با توجه به آغاز به کار ادارت و موسسات، کارمندان و مسئولان IT(فناوری اطلاعات) نسبت به نصب آنتی ویروس مناسب و معتبر و همچنین به روز رسانی آنها اقدام کنند. این کار می تواند از تبعات ناخوشایند ویروسی شدن سیستم های آنها جلوگیری کند و طبیعتا امنیت اطلاعات سازمانی آنها تا حدود زیادی تضمین خواهد شد.
رئیس اداره تشخیص جرائم سایبری پلیس فتا ناجا از تمام کاربران خواست در صورت مواجهه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی اعلام کنند.



منبع : ایرنا

برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار