کارشناس نظارت بر امور درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی:
همه مردم باید بهداشت فردی خود را رعایت کنند و به دندان های شیری کودکان ارزش قائل شوند ولی متاسفانه هیچ کس به دندان شیری اهمیتی نمی دهد.
کد خبر: ۴۰۶۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 12 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:بهنام عباسیان کارشناس امور درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد تعداد دندان پزشکان و متخصصان دندانپزشکی در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 245 دندانپزشک متخصص و عمومی در ارومیه وجود دارد که از میان این تعداد نفرات حدودا 50 الی 60 نفر دندانپزشک متخصص هستند و باقی آن ها دندان پزشکان عمومی هستند.

کارشناس امور درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در مورد خدمات دندانپزشکی رایگان در مراکز دولتی گفت: هدف دولت و دستگاه های دولتی از رایگان کردن خدمات دندانپزشکی برای نوجوانان زیر 15 سال این است که آحاد مردم و کودکان بتوانند از خدمات این مراکز استفاده کنند و بی نصیب نمانند.

وی افزود: متاسفانه بیمه ها بیماری های پایه را تحت پوشش قرار نمی دهند و دولت قصد دارد با ایجاد این برنامه و طرح برای نوجوانان زیر 15 سال و همچنین مادران باردار به علت این که پوسیدگی دندان در کودکان بسیار شایع شده بطوریکه تعداد پوسیدگی دندان کودکان به شش عدد می رسد که این عدد بسیار پایین تر و ضعیف تر از استانداردهای سلامت جهانی است که هدف دولت جلوگیری و درمان این مشکل است.

کارشناس دندانپزشکی در مورد هزینه های درمان دندان گفت: مردم ما اکثرا بنیه مالی ضعیفی دارند و تفکر آن ها این است که دندان پزشکان پول زیادی می گیرند ولی ما امیدواریم با ایجاد طرح های دولت و تحول درراستای سلامت دندان و تحت پوشش قرار گرفتن دندان در بیمه ها به مردم در راه درمان بیماری دندان کمک کنیم.

بهنام عباسیان در مورد مراجعه بیماران به افراد غیر مجاز گفت: از مردم تقاضا و خواهش داریم بخاطر تفاوت در هزینه ها به افراد غیر مجاز مراجعه نکنند و به جای آن به دانشگاه دندان پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی در رابطه با بهداشت فردی عنوان کرد: همه ما باید بهداشت فردی خود را رعایت کنیم و به دندان های شیری کودکان ارزش قائل شوید ولی متاسفانه هیچ کس به دندان شیری اهمیتی نمی دهد که این سر آغاز ایجاد ناهنجاری برای دندان های فرد است.

عباسیان در مورد نقش آموزش و پرورش در سلامت دندان کودکان و نوجوان اظهار داشت: آموزش و پرورش و مدارس می توانند با ایجاد ساعتی برای سلامت دندان دانش آموزان حتی بصورت هفتگی می توانند تاثیر بسزایی در این مقوله از خود بر جای بگذارند که این کار می تواند در خانواده نیز توسط کودکان ترویج داده شده و در نهایت سبب افزایش پیشگیری از آسیب دیدگی و پوسیدگی دندان شود.

 
منبع/باریش نیوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار