رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد:
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد گفت: خوشبختانه در سال 95 تعداد 6 واحد تولیدی با همت و توان مدیران واحدها و بدون استفاده از تسهیلات رونق تولید افزایش ظرفیت داده و یا مجدداً راه‌اندازی شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲ 12 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:صادق قادری با اشاره به عملکرد سال 95 در بخش صنعت این اداره اظهار داشت: در این بازه زمانی پایش واحدهای صنعتی شهرستان در شهرک صنعتی، داخل و حومه شهر به منظور اطلاع از وضعیت واحدها در دو مرحله انجام شده است.

وی تصریح کرد: پس از انجام پایش واحدها خلاصه‌ای از وضعیت آنها به صورت آمار تعداد واحدها بر حسب وضعیت فعال، غیر فعال، نیمه فعال و برچیده و همچنین رسته فعالیت، آمار اشتغال و میزان سرمایه‌گذاری واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری در فرم پایش واحدها به ثبت رسیده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد با اشاره به خلاصه وضعیت واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری گفت: هم‌اکنون در این شهرستان 77 واحد صنعتی فعال و 18 واحد نیمه فعال وجود دارد.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد جوازهای صادر شده 33 فقره بود که از این تعداد 25 جواز در شهرک صنعتی و هشت جواز در حومه شهر واقع شده‌اند.

قادری با اشاره به اینکه تعداد 25 طرح تولیدی با سرمایه‌گذاری یک میلیون و 511 هزار و 373 میلیون ریال و با پیش‌بینی اشتغال 942 نفر در حال اجرا است تصریح کرد: این در حالی است که تعدادی از این طرح‌ها در سال 96 قابلیت بهره‌برداری دارند.

وی اظهار داشت: در سال 95 تعداد 9 واحد به مرحله بهره‌برداری رسیده که با سرمایه‌گذاری 10 میلیون و 747 هزار و 679 میلیون ریال زمینه اشتغال 667 نفر را فراهم کرده که بخش عمده آن مربوط به سرمایه‌گذاری واحد پتروشیمی است و همچنین تعداد هشت واحد پروانه بهره‌برداری خود را اصلاح کرده‌اند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد با بیان اینکه در سال گذشته تعداد 41 واحد در سامانه بهین‌یاب برای دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کرده‌اند گفت: در این رابطه پس از بررسی در کارگروه رفع موانع تولید استان تعداد 9 واحد موفق به دریافت تسهیلات شده که مجموع میزان تسهیلات اختصاص یافته 107 هزار و 900 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن، زمینه اشتغال 622 نفر در واحدهایی که موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند فراهم شده است.

قادری گفت: خوشبختانه در سال 95 تعداد 6 واحد تولیدی با همت و توان مدیران واحدها و بدون استفاده از تسهیلات رونق تولید افزایش ظرفیت داده و یا مجدداً راه‌اندازی شده‌اند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه با توجه به مشکلات پیش رو، تعدادی از واحدهای فعال و نیمه فعال با مشکل نقدینگی مواجه شده و به تبع آن امکان اجرای تعهدات بیمه‌ای در موعد مقرر میسر شد افزود: بنابراین در اجرای ماده 13 قانون، حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی، تعداد 51 واحد به سازمان تأمین اجتماعی جهت بخشودگی جرایم بیمه معرفی شده‌اند.

وی با اشاره به اهم اقدامات بخش نظارت و بازرسی در سال گذشته اظهار داشت: در این بازه زمانی در مجموع سه هزار و 933 مورد نظارت و بازرسی در شهرستان مهاباد صورت گرفت و تعداد 341 پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

قادری تصریح کرد: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله نیز دو میلیارد و 976 میلیون و 456 هزار و 230 ریال بوده است.   

وی تعداد بازرسی در حوزه آرد و نان را دو هزار و 183 مورد دانست و گفت: تعداد پرونده متشکله در حوزه آرد و نان نیز 243 فقره بوده و ارزش ریالی آن 155 میلیون و 318 هزار و 900 ریال بوده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت مهاباد تعداد پرونده تشکیل شده در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را  46 فقره عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی پرونده‌های متشکله قاچاق 72 میلیون و 889 هزار و 10 ریال بوده و عمده کالاهای کشف شده در زمینه قاچاق نیز شامل کالاهای دخانی، لوازم آرایشی و بهداشتی، نوشت افزار، لامپ و باطری بوده است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه فرش این اداره تصریح کرد: در این رابطه تعداد 38 مورد بازرسی در دو مرحله از کارگاه های خانگی تحت پوشش به منظور صدور پروانه تولیدی غیرمتمرکز با مدیریت متمرکز صورت گرفت.     

قادری گفت: از سوی دیگر انجام 67 مورد بازرسی مشترک با سازمان تامین اجتماعی انجام شد که طی آن یک هزار و سه کارگاه خانگی بازدید شده و نتیجه آن منجر به قطع بیمه و فسخ قرارداد 32 نفر و صدور 182 اخطاریه شده است.

وی با اشاره به عملکرد اصناف شهرستان مهاباد در سال گذشته اظهار داشت: در سال 95 به تعداد 12 جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف این شهرستان برگزار و تعداد 82 مصوبه به تصویب رسید که همگی اجرا شدند.

وی از تشکیل کمیته ساماندهی صنوف فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد و گفت: از سوی دیگر ضمن تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی، کمیته نظارت بر افراد صنفی در فضای مجازی تشکیل و به دنبال آن، همایش‌های بازاریابی شبکه‌ای نیز به تعداد چهار مورد از طریق شرکت بازاریابی شبکه‌ای خرید اینترنتی برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد تصریح کرد: در سال گذشته در راستای ترویج نماز، دو نشست با محوریت قرائت و روخوانی قرآن کریم با دعوت از قاریان برجسته حوزه اصناف تشکیل شد.

وی از تایید تعداد 420 مورد درخواست سوخت واحدهای صنفی در سامانه خبر داد و بیان کرد: علاوه بر آن، تعداد 48 مورد درخواست کارت مرزنشینی و ثبت در سامانه مربوطه بررسی شده و نیز اطلاعات تعداد 446 مورد اشتغال در سامانه رصد ثبت شد.

قادری، آمار صدور پروانه کسب سال گذشته این شهرستان را 804 مورد دانست و گفت: در این مدت 243 پروانه تمدید و 427 پروانه نیز ابطال شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در سال 95 به تعداد 56 مورد پروانه کسب ایثارگری صادر شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد با اشاره به اینکه در راستای تسهیل و رفع موانع انتقال صنوف آلاینده و مزاحم این شهرستان به شهرک صنفی کاوه، جلسات متعدد برگزار و اقدامات اساسی برای حل مشکلات آن از جمله امتیازات آب و برق و گازرسانی انجام شد افزود: همچنین هم‌اکنون در راستای فاز 2 شهرک صنفی کاوه از طریق برگزاری جلسه مشترک کمیسیون نظارت شهرستان با شهرداری، ایجاد شهرک صنفی فاز 2 در دست مطالعه است.

به گفته وی، در راستای آموزش و آزمون برای متقاضیان پروانه کسب، یکی از اقدامات اساسی، تفاهم‌نامه اتاق اصناف با دانشگاه جامع علمی کاربردی شماره سه مهاباد بود که از ظرفیت‌های آکادمیک برای آموزش بهره‌برداری کردند.

قادری بیان کرد: در سال گذشته برای آموزش دوره‌های پیش نیاز پروانه کسب، حدود 750 نفر از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی آموزش داده شده و گواهی برای آنها صادر شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها در سال 95، افزود: در این زمینه، براساس تقویم و زمانبندی نمایشگاهی، کلیه نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان از جمله نمایشگاه بهاره، طرح ضیافت، بازگشایی مدارس، پاییزه و نمایشگاه تخصصی مبلمان برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: در راستای قیمت‌گذاری کالا و خدمات صنفی، قیمت‌گذاری‌های متعدد انجام و به تصویب کمیسیون نظارت رسیده که از جمله آنها قیمت پارکینگ، چایخانه، خشکشویی، آرایشگران مردانه و زنانه، دستمزد مکانیکی‌ها، قنادی‌ها، بامیه و زولبیا، قالیشویی و حق کمیسیون مشاورین املاک و خودرو بوده است.

وی از تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی ساعات کار و ایام تعطیل واحدهای صنفی در سال گذشته در شهرستان مهاباد خبر داد و تصریح کرد: از سوی دیگر، کارگروه ادغام و چابک‌سازی اتحادیه‌های صنفی برگزار شده و براساس آن، شش جلسه کمیته فرعی تشکیل و نسبت به چابک‌سازی و ساماندهی رسته‌ها اقدام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار