روسیه می‌گوید هنوز مدرکی مبنی بر حمله شیمیایی بشار اسد علیه مردم سوریه ندیده، ادعایی که آمریکا آن را هفته گذشته مطرح کرد و بر مبنای آن یک پایگاه هوایی سوریه، همپیمان روسیه، را بمباران کرد.
کد خبر: ۴۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹ 13 April 2017
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌گوید از آنجا که روسیه حاضر نیست از حمایت از بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، دست بکشد روابط آمریکا و روسیه ممکن است به پایین‌ترین سطح برسد.

به گزارش عصرایران، ترامپ در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت احتمال دارد که روسیه از قبل در جریان استفاده سوریه از گاز اعصاب سارین در خان شیخون بوده باشد، هر چند این احتمال بعید است.

دونالد ترامپ که همراه با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در این کنفرانس خبری شرکت داشت، "کشتار وحشیانه غیرنظامیان بیگناه در سوریه"را محکوم کرد.

رئیس جمهور آمریکا بشار اسد را قصاب خواند.

در همین حال سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم اذعان کرده که روابط کشورش با آمریکا دچار تنش شده است.

اما لاوروف بعد از دیدار با رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در مسکو، گفت روسیه آماده گفت‌وگو است. وزیر امور خارجه روسیه گفت همکاری دو کشور به نفع کل جهان است.

وزیران خارجه آمریکا و روسیه نزدیک به دو ساعت با هم صحبت کردند و محور اصلی این دیدار، سوریه بود. رکس تیلرسون، صحبت با همتای روسش را مفید خواند اما تاکید کرد که این دو قدرت اتمی جهان نباید روابطی به این سردی داشته باشند.

روسیه می‌گوید هنوز مدرکی مبنی بر حمله شیمیایی بشار اسد علیه مردم سوریه ندیده، ادعایی که آمریکا آن را هفته گذشته مطرح کرد و بر مبنای آن یک پایگاه هوایی سوریه، همپیمان روسیه، را بمباران کرد.

روسیه روز چهارشنبه پیش نویس قطعنامه مربوط به همکاری دولت سوریه با تحقیقات در مورد حمله شیمیایی در خان شیخون در استان ادلب را وتو کرد.

آمریکا می‌گوید این حمله شیمیایی که حداقل ۸۷ نفر از جمله ۳۱ کودک را کشت کار دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود. 

این هشتمین بار است که روسیه قدرت وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل را برای حفاظت از سوریه به کار می‌گیرد. چین اما رای ممتنع داد.

قطعنامه پیشنهادی خواهان تحقیقاتی از سوی "سازمان منع سلاح های شیمیایی" در محل بمباران شده بود.

براین اساس از دولت سوریه درخواست می‌شد اطلاعات نظامی از جمله اطلاعات پروازها در روز حمله را فراهم کند و اجازه دسترسی به پایگاه های هوایی را بدهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار