با حضور استاندار آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسئولان:
مراسم تجلیل از مداحان و شعرای آئینی پیشکسوت استان آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۰۵۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 19 April 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:مراسم تجلیل از مداحان و شعرای آئینی پیشکسوت استان صبح امروز با حضور مهندس سعادت استاندار آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه، حجت الاسلام داداش زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، دکتر عطاپور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، شهردار ارومیه و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان استانی در محل مصلی ارومیه برگزار شد.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به مشارکت 9 میلیارد تومانی آذربایجان غربی در توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: در همین راستا برای هر شهرستان استان سهمیه ای تعیین شده که از پیشکسوتان و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) استان انتظار داریم نسبت به تشویق مردم برای مشارکت در این امر خیر و ماندگار اقدام نمایند.

سعادت  در ادامه به نقش مهم مداحان و شعرای آئینی در تبیین و انتقال معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مردم و بویژه جوانان و نوجوانان اشاره و خاطرنشان کرد: بیان معارف الهی و سیره و معارف اهل بیت (ع) به زبان شعر و هنر، علاوه بر اینکه تاثیرگذار و ماندگار است، در تحول و تعالی انسان ها نیز نقش اساسی دارد؛ فلذا مادحین و شعرای آئینی و انقلابی باید این فرصت و نعمت الهی را قدر بدانند و از آن در راستای تعالی و ارتقای معنویت در جامعه استفاده نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه مداحان و شعرای آئینی، بهترین و شایسته ترین وجودها و شخصیت ها را برای مدح برگزیده اند، افزود: مسیری را که مادحین و شعرای انقلابی و آیینی انتخاب کرده اند، مسیر دینی و شرعی است و لازم است مداحان ضمن تداوم این مسیر، حرمت و جایگاه این مقام را نیز حفظ نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی همچنین ضرورت تبیین معارف اهل بیت(ع) در قالب هنر و مداحی توسط مادحین و شعرای انقلابی آئینی را مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه مداحی ما باید مداحی انقلابی باشد ادامه داد: همانطور که اهل بیت(ع) انقلابی بودند و در مقابل ظلم و ظالم ایستادگی نمودند، منش و روش ما نیز باید انقلابی و مبتنی بر سیره و روش ائمه اطهار (ع) باشد.

در این مراسم، تعدادی از شاعران و مداحان استان اشعاری را در مدح و منقبت اهل بیت(ع) قرائت کردند.

همچنین در ادامه مراسم با اهدای لوح و هدایایی از پیشکسوتان و پیرغلامان عرصه ذکر و ذاکری در استان تجلیل بعمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار