استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه قبض آب برخی از مناطق سیل زده این استان تا اتمام عملیات شست و شو و تمیزکاری منازل رایگان محاسبه می شود، گفت: نیروهای امدادی به مناطق بیشتر آسیب دیده اعزام شدند.
کد خبر: ۴۱۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 20 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:

سعادت در جلسه مدیرت بحران این استان افزود: در مرحله اول باید سطح آب های زیر زمینی را کنترل کنیم تا هیچگونه نشتی به داخل آب آشامیدنی مردم نداشته باشد و دچار آلودگی نشود.

وی با تاکید بر تداوم خدمات رسانی به سیل زدگان بیان کرد: پس از مرتفع شدن مشکلات سیل، لایروبی رودخانه ها، بازسازی پل ها و مسیرهای ارتباطی و رفع مشکلات کشاورزان خسارت دیده آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران آذربایجان غربی در امداد به سیل زدگان بسیار عالی عمل کرده است، اظهار کرد: خسارتی که سیل در این استان وارد کرده در بیشتر موارد، مالی بوده و اعتبار لازم جهت جبران خسارت ها تخصیص یافته است.

استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دولت مسئول امنیت و آسایش مردم در جامعه است، افزود: همراهی سیل زدگان تا زمان بازگشت آرامش به زندگی آنان ادامه می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز با اشاره به اینکه ارزیابی میزان خسارت سیل تاکنون از مرز سه هزار و 90 میلیارد ریال گذشته است، گفت: این خسارها به بخش های اراضی کشاورزی، پل های ارتباطی روستایی، آب شرب روستایی و سایر تاسیسات وارد شده است.

امیر عباس جعفری افزود: 500 میلیارد ریال خسارت به پل ها و راه های ارتباطی روستایی، یکهزار و 900 میلیارد ریال به زمین های کشاورزی، 40 میلیارد ریال به آب شرب روستایی و 300 میلیارد ریال به سایر منابع استانی شامل تاسیسات دولتی، اماکن عمومی، ابنیه های فنی و راه ها ارزیابی شده است.

وی ادامه داد: 90 روستای آذربایجان غربی در شهرستان ارومیه، اشنویه، نقده و محمدیار دچار سیل زدگی و خسارت شده است و اکیپ های بازرسی و عملیاتی در حال ارزیابی میزان خسارت وارده بر خانه های ویران شده و احشام هستند.

فرماندار ارومیه در این جلسه با اشاره به اینکه هفت روستای بخش مرکزی خدمات امدادرسانی اولیه دریافت کرده اند، ادامه داد: در حال حاضر 2 روستای این شهرستان در وضعیت بحرانی قرار دارند و در مسیرهای ارتباطی مارمیشو و پل هاشم آباد تردد وجود ندارد.

اسعد خضری، فرماندار اشنویه نیز گفت: راه ارتباطی 26 روستا در این شهرستان قطع شده و تاکنون تنها یک مسیر از این تعداد بازگشایی شده است که تردد به سختی در آن صورت می گیرد.

مرتضی فرامرزی، فرماندار نقده نیز اظهار کرد: 25 روستای این شهرستان به همراه شهر محمدیار دچار خسارت شده و در حال حاضر سه روستا در وضعیت بحرانی قرار دارد و بیشترین خسارت هم به شهر محمدیار وارد شده است.

به گزارش ایرنا روز پنجشنبه/ 24 فروردین/ بارش باران های فصلی با شدت زیاد در جنوب و مرکز آذربایجان غربی آغاز و تداوم این بارش ها و ذوب شدن برف ها در ارتفاعات به دلیل گرمای هوا، موجب جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها شد.

بر اساس اعلام مسئولان استان جاری شدن سیل و طغیان رودخانه ها در آذربایجان غربی یک فوتی و یک نفر مصدوم برجا گذاشت و راه مواصلاتی افزون بر 50 روستای بخش سیلوانای ارومیه به علت تخریب پل در این منطقه مسدود شد.

تاکنون علاوه بر تخریب سه پل در استان، تعدادی از روستاهای شهرستان های ارومیه، نقده و اشنویه در محاصره آب قرار گرفته است و ارسال اقلام غذایی و مایحتاج مردم از طریق بالگرد انجام می شود.

جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی نیز با راه اندازی قایق های موتوری و پارویی در این روستاها، مکان های اسکان اضطراری و موقت ایجاد کرده و به امدادرسانی مشغول است.

آذربایجان غربی از جمله استان های سردسیر کشور است که به علت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی منحصر بفرد همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر سیل و زلزله قرار دارد و کسب آمادگی برای امدادرسانی و کاهش دامنه آسیب ها و خسارت های آن جزو ضرورت های زندگی اجتماعی شهروندان این استان محسوب می شود.

آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن حدود سه میلیون و 300 هزار نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار