رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تاکنون 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای عرق گیری آذربایجان غربی پرداخت شده است.
کد خبر: ۴۱۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 20 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:دومین جشنواره بیدمشک با هدف معرفی گیاه بیدمشک به عنوان گیاه دارویی و سمبل استان، آشنایی با کشت و کار بیدمشک در راستای اشتغال و درآمد و معرفی عرق و اسانس و خواص این محصول، با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ارومیه برگزار شد.

در این جشنواره که در محل سالن آمفی تئاتر سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه هم اکنون 15 کارخانه عرق گیری در سطح آذربایجان غربی وجود دارد اظهار داشت: در این واحدها هزار نفر مشغول به کار هستند.

منوچهر علیزاده گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید برای تحقق این امر، گام های اساسی برداشت و در این رابطه، در نخستین روزهای سال 94، ستاد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در این سازمان تشکیل شد.

وی ظرفیت اسمی سالانه کارخانه های بیدمشک استان را که عموما در شهرستان های ارومیه و خوی قرار دارد، 9 هزار لیتر عنوان کرد و افزود: تاکنون برای این کارخانه ها مبلغ 140 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

رئیس روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون این استان به یکی از منابع اصلی طب سنتی تبدیل شده و به‌عنوان داروخانه گیاهی کشور شناخته می‌شود بیان کرد: تنوع فراوان گیاهان دارویی در آذربایجان غربی موجب شکل‌گیری صنعت عرقیات گیاهی و تولید دمنوش‌ها شده که از گذشته به‌طور سنتی در استان شکل گرفته است.

وی افزود: صنعت گیاهان دارویی و محصولات طبیعی به علت خاصیت درمانی به‌عنوان صنعت مادر شناخته شده که در کارآفرینی و اشتغالزایی، ظرفیت‌های فراوانی را ایجاد می‌کند.

علیزاده تصریح کرد: بنابراین سامان‌دهی و سازمان‌دهی فعالیت‌ها از مراحل کاشت و داشت و برداشت در حوزه‌های فعالیت خانگی، سنتی، صنفی و واحدهای صنایع کوچک صنعتی و مرکز کلینیک‌های علمی و تخصصی با عزم و همت همگانی برای توسعه کسب‌وکار یک ضرورت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار