معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی:
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: بزودی جشنواره برند در حوزه صنفی در شهرستان‌های استان آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 20 April 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:محمد دهقان امروز در نخستین جلسه کمیته اقتصاد مقاومتی در حوزه اصناف استان اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید به این موضوع مهم اهمیت مضاعفی داد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون 70 درصد مشکلات حوزه صنفی و حتی صنعتی، مسائل مالی است تصریح کرد: در این رابطه پیش‌نویس حل این مشکل برای کل کشور نوشته شده و برای آن نیز مبلغ 100 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است و با توجه به اینکه چهار درصد واحدهای صنفی در این استان مستقر هستند، برای همین از این مبلغ، سهم آذربایجان‌غربی نیز محاسبه می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه وزارت‌خانه برای تحقق شعار سال برنامه‌های مختلفی را پیش‌بینی کرده است گفت: در این زمینه نیز تامین مالی اصناف از طریق بانک، اختصاص منابع مالی در مناطق روستایی از محل صندوق توسعه ملی و احیای واحدهای راکد و نیمه فعال همانند سال گذشته از جمله اهداف به شمار می‌رود.

وی از برگزاری جشنواره برند در حوزه صنفی خبر داد و بیان کرد: باید بزودی در تمامی شهرستان‌های استان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و در ارومیه نیز برگزاری آن در حال برنامه‌ریزی است.

دهقان، تعیین اولویت‌های حوزه صنفی را از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال 96 عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر باید زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری در اتحادیه‌های صنفی شناسایی و چراغ راهنما برای آن تعریف شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن، با توجه به اینکه شهرک‌های صنفی هر کدام فعالیت‌هایی دارند، مسائل و مشکلات آنها در کمیته فرعی بررسی و رفع می‌شود.

وی اظهار داشت: با توجه به شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 96، موضوعاتی مانند اشتغال و تولید از اهداف اتحادیه‌های صنفی باید باشد.

دهقان افزود: در شرایط کنونی باید با همفکری اتاق اصناف و اتحادیه‌ها دریابیم که در چه زمینه‌هایی می‌توان تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال جدید ایجاد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار