برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از فرد 18 ساله تا 60 ساله و افراد با چهره ها و مدارک مختلف نام نویسی کردند که این امر باید اصلاح شود.
کد خبر: ۴۱۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 21 April 2017
امام جمعه مشهد گفت: احراز نشدن صلاحیت افراد در انتخابات از سوی شورای نگهبان دلیل و توضیح نمی خواهد.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایرنا، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) افزود: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، کسی را تایید یا رد نمی کند بلکه تنها احراز صلاحیت می کند.

وی با بیان اینکه احراز نشدن صلاحیت دلیل نمی خواهد، اظهار کرد: شورای نگهبان میزان است و هیچ کس نباید در مقابل آن بایستد.

وی گفت: طبق منویات امام راحل، توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور است و هر کس بخواهد به مردم بگوید شورای نگهبان کذاست مفسد است و به عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب قرار می گیرد.

آیت الله علم الهدی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران مانند قلعه ای است که اطراف آن دیوار محکمی برای جلوگیری از نفوذ دشمن و بیگانه وجود دارد.

وی اظهار کرد: این دیوار محکم و نفوذ ناپذیر، ولایت فقیه و رهبری است و یک دروازه وسیع به نام مردم سالاری دارد که اگر در حراست از این دروازه سستی ایجاد شود زمینه نفوذ دشمن مهیا خواهد شد.

وی گفت: پاسداری و حراست از این دروازه مسئولیت خطیر ملت ایران است که سرنوشت خود را رقم می زنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران تنها نظام دنیاست که مردم برای آن تصمیم می گیرند.

وی با بیان اینکه حتی برای آمریکا، لابی صهیونیستی تصمیم می گیرد اظهار کرد: ملت ایران باید با هوشیاری و مرزبانی شایسته از دروازه نظام از نفوذ دشمن جلوگیری کنند.

وی گفت: انتخابات مرحله خطیری است و نظام جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم جبهه جنگ کفر و اسلام قرار دارد لذا مدیر اجرایی آن باید این نظام و مردم آن را حفظ کند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی محصول خون هزاران انسان آزاده است لذا باید پویا و پرقدرت ادامه یابد تا به صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) تحویل داده شود.

قانون انتخابات باید اصلاح شود

آیت الله علم الهدی افزود: با گذشت 38 سال از نظام جمهوری اسلامی هنوز قانون مشخص در زمینه خصوصیات و ویژگی های نامزدهای ریاست جمهوری وجود ندارد.

وی اظهار کرد: برای ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از فرد 18 ساله تا 60 ساله و افراد با چهره ها و مدارک مختلف نام نویسی کردند که این امر باید اصلاح شود.

وی گفت: شرایط افراد داوطلب برای ریاست جمهوری باید به صورت قانون مدون در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار