وی اجرایی شدن برنامه‌های کمیته و تعامل هر چه بیشتر نهادهای دولتی و غیردولتی با آن، می‌تواند نگرانی خانواده‌ها را کاهش داده و منجر به پیشگری و کنترل اعتیاد و نیز توانمندسازی خانواده‌های معتادان شود.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری برنامه ریزی فرهنگی . اجتماعی در خصوص مبارزه با مواد مخدر نیاز به عزم ملی دارد و  مشارکت جمعی همه دستگاهها را می طلبد .

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد تاکید نمود و گفت: سازمانهای مردم نهاد می تواند به عنوان یکی از بازوهای مبارزه با این بلای خانمان سوز باشد و باید در  خصوص پیشگیری و مبارزه با اعتیاد پای کار آیند .

خانم تاجفر همچنین در ادامه به حمایت و پشتیبانی از زنان بهبود یافته و ایجاد اشتغال برای این قشر از زنان آسیب دیده تاکید نمود و گفت بازاریابی یکی از مشکلات این زنان بهبود یافته از اعتیاد است و برای حمایت از این زنان و ایجاد زمینه اشتغال زمینه تسهیل در این امر را باید فراهم نمود .

جانشین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده فرهنگی ، آموزشی و اجتماعی در خصوص مبارزه با این بلای خانمان سوز اشاره نمود و گفت: در راستای انجام این اقدامات سال گذشته از استان پرشیوع به رده بیست و چهارم رسیده ایم.

سرهنگ فیضی زاده ، آگاهسازی خانواده ها و جامعه را بسیار مهم و اساسی اعلام کرد و گفت در این خصوص نزدیک 25 درصد آموزشهای لازم را فرا گرفته اند و نزدیک به 13 هزار نفر گواهی کسب این آموزشها صادر شده است.

وی از جمع آوری 2500 نفر معتاد در استان در آستانه سال 96 در استان خبر داد و اظهار داشت با جمع آوری این معتادین و تحویل آنها به کمپ ها در کل نوروز امسال ، آمار جرایم خرد در استان  23 درصد کاهش یافت.

وی از ارائه ایده ، طرح و برنامه های نو در حوزه زنان و خانواده برای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر استقبال نمود و گفت: برای اجرایی شدن این طرح ها و برنامه ها اعلام حمایت و پشتیبانی می کنیم.