نخستين همايش بخشي هاي شمال خراسان با حضور معاون حقوقي و پارلماني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي و جمعي از علاقمندان و مسوولين در شهرستان درگز برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 26 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،در اين مراسم كه با اجراي هنرمندان موسيقي مقامي همراه بود پيام فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي توسط سید سعید سرابی مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی قرائت شد.
در اين پيام آمده است: هنر از سرآغاز آفرینش آدمی تا امروز همچون همزادی همراه همواره ی زندگی او بوده است، گاه دربیان نیاز عمیقش به ارتباط با مرجع عالی حیات وجهان هستی وگاه در ثبت موفقیتها ودریافتهای  تازه وگاه نیز در ترسیم دردهاو شکست ها. اما هرچه بوده دریچه ای برای برون رفت از محدودیتها وپلی برای ارتباط با جاودانگی بوده است .
در ادامه پيام مدير كل دفتر موسيقي آمده است: دراین میان هنر موسیقی صمیمی ترین تلاش آدمی برای نزدیکی پیوند ویکرنگی با طبیعت وزندگی شمرده می شود چه در دلبستگی هاي پديدارش و چه در دل کندنها ومهاجرت های مداومش .
در اين پيام بيان شده است: از این رو آنان که با صرف عمر دراین عرصه و وقف سلامت خویش در مسیر پیوند دادن انسانها با خواسته های بلند فطری اش نقش پذیرفته اند. به درستی پیوند دهندگان اقوام با ریشه هاو مولفه های فرهنگی -هنری نسل های قبل از خود و حافظان داشته ها و مواریث نا ملموس اقوام کهن برای نسل های حاضر و آتی اند.
وي اظهار مي دارد: آنانی که با یگانگی با راز و رمز پنهان هستی ،صدای عشق شده اند و یادگاری ماندگار دراین گنبد دوار.ودراین رهگذر بخشی ها *پیشینه داران سرافراز حفظ وانتقال این صدا و روایان اصیل و محجوب این گونه ی هنری اند که با فهمی عمیق از ادبیات عامیانه وارزش ها وآرمانهای ساکنان*شمال خراسان همدم ضروری و جدایی ناپذیر هر جمعی هستند که مردم کرمانج وترک و ترکمن رابه هم رسانده  است .
هنرمندانی صبور که با تارو پود جان،رسالت سنگین خود را در این خطه ی وسیع از میهن اسلامی به فرجام می رسانند.
واینک نخستین همایش بخشی های شمال خراسان بی تردید می تواند امید بخش توجه جدی تر به نقش و جایگاه این حافظان اصالت و هویت و فرزانگی در گستره ی مغتنم موسیقی محای کشورمان باشد .
بدیهی است توجه به این حوزه و راهبرد حمایت از موسیقی محلی و توانمندی های بومی از جمله مهمات پیش روي دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار