مسعود پزشکیان دردانشگاه فنی حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه:
تحریم ها سبب از دست رفتن بازارهای جهانی ایران شد که به این زودی ترمیم نخواهد شد و منتقدان برجام و حامیان تحریم ایران باید کمی انصاف داشته باشند.
کد خبر: ۴۱۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 05 May 2017

مسعود پزشکیان روز پنجشنبه دردانشگاه فنی حرفه ای قاضی طباطبایی ارومیه با تاکید بر اینکه برای بیان حقایق نباید با دید سیاسی مغرضانه عمل کرد، اظهارداشت: با نیم نگاهی به بیمارستان های افتتاح شده و طرح های بهداشتی و درمانی می توان به سادگی به اقدام ارزشمند دولت در این حوزه پی برد.

وی اقدام دولت روحانی را در راستای احیای دریاچه ارومیه را نیز موفق عنوان کرد و افزود: عده ای هم اکنون اقدام دولت در رابطه با احیای دریاچه ارومیه را نشانه رفته اند.

پزشکیان با طرح سوالی مبنی بر اینکه چه اقدامی باید انجام می گرفت که نشده است؟ ادامه داد: آیا غیر از این است که با وجود کاهش بارندگی ها در منطقه تراز آبی دریاچه ارومیه به جای کاهش، بیش از 80 سانتیمتر افزایش یافته است.
نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت روحانی در بحث مدیریت منابع آبی حساس بوده و اقدام قابل قبولی انجام داده است.

پزشکیان با بیان اینکه دولت گذشته ما را در بحث رسیدگی به موضوع خشک شدن دریاچه ارومیه فریب داد، اذعان کرد: با توجه به نبود بازدید های میدانی نمایندگان مجلس از طرح های احیای دریاچه ارومیه، دولت گذشته با ارائه آمار و ارقام اشتباه مردم را فریب داد.

وی با اشاره به وعده های رئیس دولت گذشته در رابطه با ریشه کنی بیکاری در کشور، گفت: متاسفانه با دادن وعده های دروغ به شعور مردم توهین کردند ولی عده ای در عین ناباوری برای آنان سوت و کف زدند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با دروغ دانستن وعده افزایش یارانه ها، گفت: از آن آقایی که وعده افزایش یارانه را داده است باید خواست تا منبع تامین آن را نیز اعلام کند.

مسعود پزشکیان قالب کردن دروغ به مردم را بزرگترین ظلم در حق ملت دانست و افزود: شیطان برهمان کسانی نازل می شود که تحت تاثیر دروغ قرار می گیرند و بدون اطلاع از اصل موضوع، اقدام به جوسازی و تهمت زدن می کنند.

وی با بیان اینکه عده ای راه را بلد نیستند و به مردم راه نشان می دهند، اظهار کرد: مگر می شود همه خواب بروند و هزاران میلیارد اختلاس شود؟ اگر بنا به برخورد با متخلف است چرا با سایرین برخورد نمی کنند؟

وی از کسانی که حقوق های نجومی را به عنوان بهانه ای برای تاخت و تاز به دولت مطرح می کنند خواست تا اگر جرات بیان حقایق را دارند، پیگیر دزدی های قطر در ذخایر مشترک نفتی با ایران باشند.

پزشکیان با بیان اینکه ایران رنگین کمانی از اقوام است، گفت: برتری به دین و نژاد نیست و این انسانیت افراد است که به آنان بها می دهد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش تحریم ها در وضعیت اقتصادی کشور، اظهار کرد: تحریم ها سبب از دست رفتن بازارهای جهانی ایران شد که به این زودی ترمیم نخواهد شد و منتقدان برجام و حامیان تحریم ایران باید کمی انصاف داشته باشند.

پزشکیان با انتقاد از وضعیت فعلی کشور، گفت: ایران همان کشوری است که مردمش راضی به دریافت پول از جهاد سازندگی بابت حق الزحمه نبودند؛ امروز چه بلایی بر سر مردم آمده است که برای 45 هزار تومان شعار انتخاباتی سر می دهند؟
وی در پایان با اعلام اینکه خود یک بسیجی انقلابی است، اذعان کرد: بنده بسیجی هستم ولی نه مانند آن افرادی که برای فرار از سربازی و سهولت در استخدام عضو بسیج شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار