لحظه به لحظه با سومین روز حادثه انفجار معدن؛
تا این لحظه 26 جنازه یافت و از معدن خارج شده تا فرایند احراز هویت را در پزشکی قانونی طی کرده و مجوز تدفین دریافت کنند اما هنوز نه کسی می‌داند به طور دقیق چند تن دیگر در معدن محبوس هستند و نه از حال و روز ایشان آگاه است. با این ملاحظه که بسیاری از حاضران در صحنه بر این باروند که با توجه به شدت گاز در معدن، بعید است کسی جان به در ببرد.
کد خبر: ۴۱۸۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷ 05 May 2017
تا این لحظه 26 جنازه یافت و از معدن خارج شده تا فرایند احراز هویت را در پزشکی قانونی طی کرده و مجوز تدفین دریافت کنند اما هنوز نه کسی می‌داند به طور دقیق چند تن دیگر در معدن محبوس هستند و نه از حال و روز ایشان آگاه است. با این ملاحظه که بسیاری از حاضران در صحنه بر این باروند که با توجه به شدت گاز در معدن، بعید است کسی جان به در ببرد.
 
به گزارش «تابناک»، به رغم آنکه یافتن پیکر 21 تن از معدن کاران جان باخته در حادثه انفجار معدن یورت در صبح روز گذشته این امیدواری را میان امدادگران به وجود آورده بود که کار آوراربرداری از مسیر تونل و رسیدن به محوطه کارگاه اصلی در 1800 متری تا پایان روز پایان یابد، اما این گونه نشد تا ادامه کار به روز سوم بکشد.
 
این خبر به مرور تکمیل می‌شود
 
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۱:۳۸
حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در محل حادثه
اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برای بررسی انفجار در معدن زمستان یورت آزادشهر وارد محل حادثه شد.

پیش از این نیز برخی مسئولان از جمله علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمد نعمت زاده، وزیر صنعت در محل حادثه حضور پیدا کرده بودند.

۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۱:۱۰
احتمال وقوع حادثه جدید در معدن آزادشهر
حسین احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: نگران وقوع حادثه جدید در محل معدن آزادشهر هستیم و به همین خاطر تاکیده شده است که امدادگران به هیچ وجه برای خروج پیکرها بی احتیاطی نکنند. 
 
وی افزود: شرایط معدن و فعالیت امدادگران در عمق هزار و 500 متری زمین بسیار دشوار بوده و به طور چرخشی، 40 امدادگر مرتبط در زیر زمین حضور داشته و عملیات آوار برداری را انجام می دهند. 
 
در شرایطی که هر لحظه احتمال انفجار و ریزش مجدد آوار وجود دارد نمی توانیم خطر کرده و جان امدادگران را به خطر بیاندازیم. 
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۱:۰۱
گرفتار بودن 13 معدن کار در زیر آوار
علیرضا ابراهیمی، نماینده مردم آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۳ معدنکار در عمق بیشتری در آوار معدن آزادشهر گرفتارند و این افراد هنوز قابل رویت نیستند؛ امیدواریم هر چه زودتر عملیات آواربرداری پایان یابد و به اجساد پاک این ۱۳ معدنکار دسترسی پیدا کنیم؛ البته این امید وجود دارد که تعدادی از این عزیزان صرفا مصدوم شده باشند.
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۰:۳۲
کارگران مصدوم به تهران منتقل نمی شوند
سید هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای انتقال مصدومان حادثه انفجار معدن زمستان یورت به تهران برنامه‌ای نداریم.
 
وی افزود: مراحل درمان کارگران مصدوم در 3 بیمارستان استان گلستان در حال پیگیری بوده و 2 کارگری که در آی سی یو بستری هستند نیز طی 2 روز آینده از بیمارستان ترخیص خواهند شد.
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۰:۱۰
سومین روز عملیات امداد و نجات در زمستان یورت
بین 6 تا 13 کارگر در زیر آوار محبوس هستند/ احتمال یافت نشدن اجساد بعید است
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۱۰:۰۰
یافت نشدن پیکر کارگران بعید است
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: دسترسی پیدا نکردن به پیکر کارگران محبوس در زیر آوار معدن زمستان یورت بعید بوده و عملیات تا پیدا شدن تمام پیکر‌ها ادامه خواهد داشت. 
  
وی افزود: نیروهای امدادی طی چند روز گذشته اقداماتی را به منظور خارج کردن کارگران محبوس در معدن زمستان یورت استان گلستان در دستورکار قرار داده و تاکنون موفق به خارج کردن پیکر برخی از کارگران شده‌اند. بدون شک اقدامات امدادی تا خارج کردن تمام افراد از معدن ادامه خواهد داشت. 
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمردر پاسخ به برخی حواشی مطرح شده پیرامون این موضوع که احتمال دسترسی نیرو‌های امدادی به پیکر کارگران محبوس وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به تونل‌های حفر شده و سایر اقدامات احتمال اینکه به اجساد دسترسی پیدا نشود تقریبا صفر است.
۱۳۹۶/۰۲/۱۵ - ۰۹:۳۰
بین 6 تا 13 کارگر در زیر آوار محبوس هستند
مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درخصوص آمار منتشر شده پیرامون افراد محبوس در زیر آوار اظهار کرد: طبق گزارش مدیریت بحران استان گلستان بین ۶ تا ۱۳ کارگر در زیر آواز محبوس بوده و ۸۳ کارگر نیز از سوی اورژانس و هلال احمر در ساعات اولیه حادثه به بیمارستان منتقل شدند.

وی با ارائه آماری از تعداد نیروهای امدادی حاضر در صحنه حادثه انفجار معدن زمستان یورت اذعان کرد: ۱۱۷ نیروی امدادی در محل حادثه حضور دارند ضمن اینکه از برخی از استان‌های کشور تیم‌های واکنش سریع به محل حادثه اعزام شده‌اند.
 
سلیمی ادامه داد: قطعاً برای یافتن پیکر تمامی کارگران تلاش خواهد شد و نیروهای امدادی با قدرت به عملیات خود ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار