کد خبر: ۴۱۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۱ 06 May 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.‌

عدم پرداخت حقوق و بیمه نبودن کارگران معدن آزادشهر تکذیب شد

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان اخبار غیررسمی مبنی بر عدم پرداخت حقوق و پوشش بیمه نبودن کارگران معدن ذغال سنگ آزاد شهر را تکذیب کرد. حتی حقوق فروردین ماه کارگران این معدن نیز پرداخت شده است. تمامی کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر بیمه بوده و مشمول مشاغل سخت و زیان‌آور نیز هستند. ایلنا این خبر را منتشر کرد.


انتقاد تند ظریف از حمله کنندگان به سفارت عربستان

ما در آستانه اجرایی شدن برجام دو تحول مهم داشتیم: یکی حمله به سفارت عربستان و دیگری اتفاقی در خلیج فارس که برای ناو آمریکایی اتفاق افتاد. یکی بد مدیریت شد و دیگری درست مدیریت شد. حالا به این ادعا که هر دو حادثه با هدف جلوگیری از اجرایی شدن برجام طراحی شده بود نمی پردازیم.اما نوع مدیریت بسیار مهم است. ما روز حمله به سفارت عربستان در جلسه شورای عالی امنیت ملی حضور داشتیم و در آنجا اجماع داشتیم که اگر به سفارت عربستان حمله شود بهانه‌ای برای شرارت جدیدی از سوی سعودی آماده می شود که همین طور هم شد. اطمینان داشته باشید اگر این حماقت و به نظر من خیانت تاریخی رخ نداده بود امروز شرایط به شکل دیگری بود. من این را بدون هرگونه تردید به شما می‌گویم. کما اینکه اگر ما آن شب تا صبح بیدار نبودیم و موضوع ملوانان آمریکایی را با عزت و حکمت و سربلندی حل و فصل نکرده بودیم امروز وضعیت دیگری داشتیم. باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کردد.


مناظرات ناکارآمدی جریان غربگرا را عیان می کند

مهرداد بذرپاش معاون رئیس جمهور سابق در کانال تلگرامی خود درباره مناظره کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: هرچه این مناظرات برگزار می‌شود یک موضوع عیان تر می شود و آن هم ناتوانی و ناکارآمدی جریانی پرمدعا و غربگرا در اداره کشور است.وی نوشت: این انتخابات هر نتیجه ای داشته باشد این دستاورد از همه چیز مهمتر است.امروز این جریان باید در دوربین نگاه کند و بگوید هم سانتریفیوژ می چرخد و هم چرخ زندگی مردم.تسنیم این خبر را منتشر کرد.


زرسالاران باید بدانند با دادوبیداد نمی‌توان رای جمع کرد

پیرهادی عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: هرجا صحبت از توزیع برابر قدرت و ثروت شود، بلدوزر جنگ روانی اشرافی‌گری شروع به تخریب می‌کند و این راهی است که پایانی ندارد، چرا که اگر دست آن ۴ درصد  زرسالار در کشور، از منابع و شریان‌های قدرت و ثروت کوتاه شود، حیات اشرافی‌گری به  خطر می‌افتد. کارشناسان دولتی اجماع نظر دارند که شورای عالی شهرسازی و نمایندگان دولت در زمره مسئولان ذی‌نفوذ برای صدور پروانه بلندمرتبه‌سازی هستند و این روال هم از دهه ۱۳۷۰ با حضور کرباسچی در شهرداری تهران آغاز شد. حضور روحانی، بخش مهمی از امکانات دولت را در حمایت از  وی بسیج کرد و حضور معاون اول، اکنون بر این حجم اضافه کرده است. حتی در خلاء قانون، از منظر عرف عقل نیز هر دو نمی‌توانند همزمان امور کشور را به حال خود رها کنند. در این انتخابات، دولت نه تنها رئیس خود را تا زمان برگزاری انتخابات از دست داد، بلکه هم معاون اول و هم معاون اجرایی کار مردم را رها کردند. فارس این خبر را منتشر کرد.


هشدار ناطق‌نوری به آمارساز‌ها و نظرسنجی‌های دروغین

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری در دیدار کمیته روحانیون حامی آقای دکتر روحانی در استانهای مختلف کشور گفت:خوب است که آمار دقیق و جامع از عملکرد دولت یازدهم در اختیار عموم قرارگیرد تا مردم بدانند با شروع به کار این دولت چه تحولاتی رخ داده است و خود نتیجه گیری کنند.جناب آقای روحانی در ابتدای شروع به کار دولت اعلام نمودند که قصد دارند مشکلات و مسائل خارجی را حل نمایند و پس از آن به حل مسائل داخل بپردازند.انشاالله پس از انتخاب مجدد، ایشان بتوانند مسائل داخلی مانند معیشت مردم، اشتغال و ... را در راس برنامه ها قرار داده و درصدد حل آن برآیند. مردم نسبت به جنگ روانی ایجاد شده و جوسازی ها مانند آمارسازی و برخی نظرسنجی های دروغین منتشر شده، آگاه باشند. دیده‌بان دولت این خبر را منتشر کرد.


احمد خاتمی: در مناظره اول هنجارشکنی اخلاقی داشتیم

حجت الاسلام والمسلمین احمد خاتمی در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران درباره مناظره ها گفت: مسئله مناظرات اینکه به صورت شفاف و صریح مناظره کنند و این شایسته تقدیر است و معتقدم این کار جلوی بسیاری از تزویرها را خواهد گرفتوی در همین زمینه افزود: اما در مناظره ها باید به چند نکته توجه شود، نکته اول این است اقایانی که در معرض کاندیداتوی هستند باید با رفتارشان اخلاق را نشان دهند؛ متاسفانه در مناظره گذشته شاهد هنجارشکنی اخلاقی بودیم، در حالی که نگاه مولا علی به همه مسئولیت ها ، نگاه امانت استاحمد خاتمی تصریح کرد: این مناظرات خوب نشان می دهد که چه کسی نگاهش امانت و چه کسی نگاهش لقمه چرب است؛ اگر واقعا فردی در مناظرات باند خود و حزب خود را به رخ بکشد، مشخص است که پس از انتخابات اتوبوسی آمده . بیرون می کند و اتوبوسی هم آدم می آوردامام جمعه موقت تهران گفت: آقایانی که در معرض کاندیداتوی هستند باید با رفتارشان اخلاق را نشان دهند؛ متاسفانه در مناظره گذشته شاهد هنجارشکنی اخلاقی بودیم.


شکایت ستاد قالیباف از مجری مناظره انتخابات

ستاد محمدباقر قالیباف کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به اقدام مجری مناظره انتخابات برای تعویض برگه قرعه‌کشی، از وی به کمیسیون تبلیغات شکایت و اعتراض خود را به صورت مکتوب تقدیم این کمیسیون کرد.طبق آنچه در فیلم قابل مشاهده است مجری مناظره بعد از برداشتن برگه قرعه‌کشی، آن را مجدد به صندوق انداخت، گفته می‌شود این اقدام برای آن بوده که روحانی به عنوان نامزد آخر در جایگاه قرار گیرد.


بادامچیان: معتقدم میرسلیم رئیس‌جمهور است

روزنامه شهروند که روز چهارشنبه گفت‌وگویی با اسدالله بادامچیان منتشر کرده بود، با انتشار گفت‌وگویی جدید با این عضو ارشد حزب موتلفه اعلام کرد که آن گفت‌وگو اشتباه و محصول یک خطای انسانی بوده است.وی در این گفت و گو اعلام کرده است که من به عنوان تحلیل‌گر سیاسی معتقدم آقای مهندس میرسلیم رئیس جمهور دولت دوازدهم است.


سود نوروزی ایرانیان برای گردشگری ترکیه!

«بنا بر گزارش وزارت گردشگری ترکیه، ایران رتبه نخست را در میان گردشگران ورودی به این کشور در ماه مارس داشته است. در این ماه، ۲۶۲ هزار و ۳۳۶ ایرانی از ترکیه دیدن کرده‌اند که معادل با ۵۳/ ۱۶ درصد از کل گردشگران خارجی ورودی  به این کشور در این ماه بوده است. این میزان از نظر دیگری نیز قابل توجه است. به‌ رغم  کاهش گسترده سفر گردشگران خارجی به این کشور، آمار ورود ایرانیان به ترکیه با افزایش روبه‌رو بوده استروزنامه دنیای اقتصاد نوشت: «آمارها نشان می‌دهد در ۳ ماه نخست سال، به ترتیب در سال ۲۰۱۵ تعداد ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۲۲۴ نفر، در سال ۲۰۱۶ تعداد ۴میلیون و ۶۳ هزار و ۴۷۷ نفر و در سال ۲۰۱۷ تعداد۳میلیون و ۸۰۲ هزار و ۳۱۴ نفر از ترکیه دیدن کرده‌اند. گردشگران ورودی به ترکیه در این مدت در سال ۲۰۱۶ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۵ با کاهش ۳/ ۱۰ درصدی روبه‌رو شده بودند. حال آن که در سال ۲۰۱۷ تغییرات تعداد گردشگران نسبت به سه ماه نخست سال ۲۰۱۶ به ۴۳/ ۶- درصد رسیده است. استانبول، ادیرنه، آرتوین، آنتالیا و آغری پنج شهر نخست در پذیرایی از گردشگران خارجی در مارس ۲۰۱۷ بوده‌اند


واکنش وزیر دفاع به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری

سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در مناظره امروز(جمعه) در تلویزیون را نادرست خواند، سردار دهقان در واکنش به اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: در دولت یازدهم تا پایان سال 95 تامین اعتبارهای دفاعی تا دو و نیم برابر نسبت به دولت قبل افزایش داشته و این رقم در سال ۹۶ به چهاربرابر نسبت به دولت قبل می‌رسد.


باران شهر آفتاب را تعطیل کرد

باراش باران در سومین روز سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، شهر آفتاب را به‌هم ریخت.


پیشنهاد جالب رئیسی به صدا و سیما درباره مناظره

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از دومین مناظره در گفتگو با خبرنگاران پیشنهاد داد تا مناظره ای بین احمدی نژاد و روحانی برگزار شود.وی افزود: تکلیف مردم را مشخص کنید. تا چه زمانی مردم باید در پاسخ به انتقادشان از وضع موجود به عملکرد دولت های قبلی ارجاع داده شوند.رئیسی ادامه داد: مردم نه به گذشته بر میگردند و نه وضع موجود را تحمل می کنند. تغییر به نفع مردم مطالبه ملت است.


تلاش آمریکا و کره جنوبی برای ترور رهبر کره شمالی

کره شمالی اعلام کرده است که سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) و سازمان اطلاعات کره جنوبی تلاش کردند با یک ماده میکربی کیم جونگ اون، رهبر این کشور را به قتل برسانند.رسانههای خبری این مطلب را با استناد به خبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کردهاند.


قطع گسترده برق در برخی نقاط جنوب، شرق و جنوبغرب تهران حین پخش مناظره

در برخی مناطق جنوب و شرق تهران به شکل گسترده ای قطع شد و مردم زیادی در این مناطق تهران از دیدن بخش زیادی از مناظره زنده که به نفع جریان انقلابی و مردمی پیش می رفت، محروم شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار