هرساله یک برنامه منسجم کشوری به تناسب رسالت سازمان ملی استاندارد تدوین شده و برمبنای آن نحوه نظارت را در این بخش اجرا می نمائیم.
کد خبر: ۴۲۰۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶ 09 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:منصور جلایر مدیر کل استاندارد استان در گفتگوی رادیویی با برنامه ایستکلر درخصوص روال بازرسی های انجام گرفته طی چندسال اخیر اذعان داشت: در راستای نظارت بر بازار عرضه، کالا و یا خدمات، نخست می بایست مشمولیت استاندارد اجباری آن محصول را طبق مصوبه شورای عالی استاندارد مدنظر قرار دهیم چرا که محصول یا خدماتی که مشمول استاندارد اجباری نباشد، انجام بازرسی توسط این دستگاه اجرائی مربوطه منتفی می گردد لذا بازرسی ها به شکل مدون و ادواری، بر مبنای روشهای اجرائی و استانداردهای تعریف شده صورت پذیرفته و هر دوماه یکبار موردنمونه برداری قرار می گیرند.
وی ادامه داد: درصورت مشاهده کالاهای تولیدی سایر استان ها، اداره کل مربوطه موظف است با خرید کالا و انجام آزمایشات تخصصی از استاندارد بودن یا نبودن محصول مطلع گردیده و چنانچه آن محصول استاندارد نباشد، پس از ارائه تذکرات لازم، درصورت عدم اصلاح موارد ، با تعلیق یا ابطال پروانه حق تولید از شرکت موردنظر سلب می گردد.
جلایر تصریح کرد: عدم وجود نشان استاندارد و یا عموما جعل این علامت بر روی کالاهای تولیدی، تخلف محسوب شده و نشانه بی کیفیتی آن کالا می باشد.
وی افزود: چنانچه محصولی دارای علامت استاندارد و فاقد کیفیت لازم باشد مطمئنا ماهیت خود را در آزمایشگاه های تخصصی این اداره کل نشان می دهد.
در انتها، جلایر یادآور شد: مردم می توانند هر گونه شکایت و گلایه مندی خود را با تلفن گویای ثابت ۱۵۱۷ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ درمیان بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار