مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: فعالیت پایگاههای سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان و نوآموزان پیش دبستانی از امروز /دوشنبه/ در استان آغاز شد.
کد خبر: ۴۲۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶ 22 May 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:فریدون سیدمصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هدف شناسایی به موقع و مداخلات به هنگام و بیان اهمیت شناسایی به موقع و غربالگری اختلالاتی که از دید خانواده ها پنهان می ماند، سنجش در 2 مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی برای تمامی واجدان شرایط اجرا می شود.
وی اظهار کرد: 25 پایگاه نوآموزان دبستانی در استان فعال شده و پیش بینی می شود 61 هزار نفر در روند اجرای این طرح ارزیابی شوند.
وی بیان کرد: همزمان با ارزیابی شاخص های سلامت دانش آموزان بدو ورود به دبستان، در هشت شهر با 12 پایگاه، نو آموزان بدو ورود به پیش دبستانی نیز ارزیابی می شوند.
وی اضافه کرد: پیش بینی می شود در این هشت شهر استان نیز 13 هزار نفر مورد ارزیابی شاخص های سلامت قرار گیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: هزینه سنجش 200 هزار ریال به ازای هر فرد است و از طریق پرداخت اینترنتی و دستگاه pos خواهد بود.
وی گفت: نوبت دهی از طرف مدیران مدارس انجام گرفته و به اطلاع اولیا خواهد رسید و اولیا موظف به حضور در زمان تعیین شده بوده و در صورت عدم حضور نوبت دهی مجدد از طریق سامانه و ملزم به پرداخت هزینه اضافی خواهد بود.
سید مصطفوی والدین را ملزم به همراه داشتن کارت واکسیناسیون و شناسنامه کودک و اولیا دانست و گفت: ضروری است تا کودک در روز سنجش صبحانه کامل خورده و آمادگی داشته و اولیای کودک نیز به طور کامل توجیه شده باشند.
وی با بیان اینکه امسال 280 نفر عوامل اجرایی در این طرح مشارکت می کنند، افزود: در پایگاه هایی که پزشک وجود داشته باشد معاینات در پایگاه و در غیر این صورت طبق برنامه اعلامی معاونت بهداشت در مراکز سلامت درمانی و بهداشتی مناطق انجام خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: پایگاه های سنجش از اوایل خرداد همزمان با شروع ثبت نام اقدام به نوبت دهی کرده و از نیمه دوم خرداد ارزیابی آغاز خواهد شد البته تمامی این فرآیند مستلزم فعال شدن سامانه از طرف سازمان استثنایی است.
به گزارش ایرنا سال گذشته 66 هزار نفر نوآموز بدو ورود به دبستان و هشت هزار و 500 نوآموز بدو ورود به پیش دبستانی مورد سنجش شاخص های سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
در این برنامه دانش آموزان در زمینه های بینایی، شنوایی، قد و وزن، دهان و دندان، آمادگی تحصیلی، اختلال رفتاری، گفتاری و اوتیسم مورد سنجش قرار گرفتند.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار