نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن سالگرد عروج ملکوتی امام راحل (ره) در 14 خردادماه، گفت: امام خمینی‌(ره) در زمانی که عده‌ای عصر حاضر را پایان دوره دین و معنویت می‌دانستند، با برافراشته کردن پرچم اسلام‌ ندای عدالت، استقلال و آزادی‌خواهی در جهان سر داد.
کد خبر: ۴۳۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳ 03 June 2017
تابناک آذربایجان غربی: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان نیز اظهار کرد: در قیامت کسانی که فرصت درک و روزه‌داری ماه رمضان را از دست داده پشیمان خواهند شد که چرا از سفره بابرکت و بافضیلت ماه رمضان توشه‌ای برای خود برنداشته‌اند.
وی در ادامه افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای استغفار و توبه است و بهترین لحظات آن زمان خواندن نماز بوده و خداوند هرکسی را که در این لحظات دست به‌سوی او دراز کرده و دعا کند، دعایش را مستجاب کرده و دست او را خالی برنمی‌گرداند.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: فرصت ماه رمضان را از دست ندهیم خداوند تبارک‌وتعالی ماه مبارک رمضان را هدیه و وسیله‌ای برای رسیدن ماه به نعمات الهی قرار داده و گرنه خداوند نیازی به عبادات ما ندارد بلکه انسان با اعمال خوب لیاقت پیدا می‌کند تا شایسته بهشت الهی باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه، تقوای الهی را تنها راه نجات انسان‌ها دانست و اظهار داشت: اظهار داشت: برخی افراد با به راه انداختن شایعاتی مبنی بر اینکه زمین مصلی غصبی بوده و نماز خواندن در آن حرام است، سعی می‌کنند مردم را از حضور در مصلی بازدارند.
وی افزود: ولی ما به همه آنانی که این شایعات را درست می‌کنند در جواب می‌گوییم اگر مدرکی و سندی دال بر غصبی بودن زمین مصلی دارند به ما ارائه کنند که اگر ادعای آنان صحت داشت ما حاضریم چند برابر قیمت زمین را به آنان بپردازیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی ادامه داد: تا زمان حاضر که ما چنین جوابی به ادعای این شایعه‌سازها داده‌ایم کسی سندی را ارائه نکرده و همین امر مشخص می‌کند که شایعات بی‌اساس و کذب است و فقط در راستای دوری مردم از مصلی ذکر می‌شود.
وی با بیان اینکه بیشتر هزینه‌های مصلی از کمک‌های مردمی تأمین می‌شود، عنوان کرد: از تمام مردم درخواست داریم در جهت ارتقای کمی و کیفی مصلی کمک‌های خود را به مصلی بیشتر کنند و همانگونه که همگان می‌دانند اسباب و اثاثیه مصلی از جمله فرش‌های آن چند سالی است که تعویض نشده و حتی تبدیل به موکت شده است و برای همین نیاز به ایجاد تغییرات در مصلی وجود دارد.
امام‌جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حقیر بودن سران عربستان در استقبال از ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، خاطرنشان کرد: اوج حقارت پادشاه عربستان زمانی بود که بر پرچم آمریکایی که نماد خباثت، استکبار، ظلم و ... در جهان بوده بوسه زده و آن را بر روی چشمان خود گذاشت.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی تصریح کرد: وهابی‌ها که شیعیان را به جرم بوسیدن ضریح پیامبر (ص) و امامان (ع) مشرک دانسته و ریختن خون آنان را مباح می‌دانند چرا در مقابل پادشاه خود که نه به ضریح پیامبر (ص) بلکه به یک شیء بی‌ارزش بوسه زده، سکوت کرده و حکم قتل او را صادر نمی‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به در پیش بودن سالگرد عروج ملکوتی امام راحل (ره) در 14 خردادماه، گفت: امام خمینی‌(ره) در زمانی که عده‌ای عصر حاضر را پایان دوره دین و معنویت می‌دانستند، با برافراشته کردن پرچم اسلام‌ ندای عدالت، استقلال و آزادی‌خواهی در جهان سر داد.
وی ادامه داد: امام راحل با پیروزی انقلاب که بنیان آن بر پایه اسلام بود به تمام مسلمانان جهان عزت و عظمت بخشید و به همه مخالفان دین نشان داد که الان زمان بازگشت به معنویات و اخلاق است و درواقع همه مردم به ویژه مسئولان مدیون این اقدام امام راحل (ره) هستند و وظیفه دارند که دین خود به ایشان را با برپایی مراسم باشکوه سالگرد امام خمینی (ره) ادا کنند.
وی افزود: در اوایل انقلاب اسلامی ایران در 15 خرداد که قتل‌عام آحاد مختلف مردم انجام شد به‌هیچ‌وجه از خاطرمان فراموش نمی‌شود و این روز در ایران تعطیل رسمی است ولی باید همانند دیگر روزهای مبارک و بزرگ تقویم گرامی بداریم و به گوش جهانیان برسانیم که بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی پایبند هستیم.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با بیان اینکه دهم ماه رمضان مصادف با سالگرد رحلت حضرت خدیجه (س) است، افزود: حضرت خدیجه (س) اولین کسی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورده و با تمام ثروت و جاه و مقامی که داشت بعد از ازدواج با رسول خدا (ص) همه آن ثروت را در اختیار ایشان گذاشته و در برابر خدا و رسولش تابع محض بود.
وی غم دوری حضرت خدیجه (س) را بر پیامبر (ص) گران خواند و گفت: بر اساس روایتی از پیامبر (ص) برترین زنان بهشت خدیجه بنت خویلد، فاطمه بنت محمد (ص)، مریم بنت عمران و آسیه همسر فرعون هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار