بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «شکار پهپاد آمریکایی در سوریه توسط پهپاد ایرانی»، «هشدار شدید قطر به عربستان»، «واکنش ظریف به بیانیه کاخ سفید و تحریم‌های سنا علیه ایران» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۴۳۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۶ 08 June 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

شکار پهپاد آمریکایی در سوریه توسط پهپاد ایرانی
اتاق عملیات نیروهای هم پیمان سوریه فایلی ویدئوی از شناسایی یک فروند پهپاد آمریکایی در صحرای سوریه توسط یک پهپاد ایرانی منتشر کرد که آشکارا توان و قدرت ایران برای هدف قرار دادن هواپیماهای آمریکایی را در زمان و مکان مناسب نشان می دهد. فرمانده اتاق عملیات نیروها هم پیمان سوریه تاکید کرد: توان و قدرت ضربه زدن به نقاط تجمع آمریکا در سوریه و منطقه - هرگاه شرایط اقتضا کند- وجود دارد و سکوت کردن هم پیمانان سوریه دلیلی بر ضعف آنها نیست بلکه آنها خویشنداری پیشه کرده اند که اگر آمریکا دوباره از خطوط قرمز تجاوز کند، این خویشتنداری ادامه نخواهد یافت.این فایل ویدئویی نشان می دهد که چگونه پهپاد ایرانی بالای سر پهپاد آمریکایی در پرواز است و آن را زیر نظر دارد.در زیر نویس این فایل ویدئوی آمده است که ما هم اکنون بالای سر پهپاد آمریکایی در صحرای سوریه هستیم و می توانیم آن را در هر لحظه هدف قرار دهیم اما به آنها (آمریکایی ها) رحم می کنیم.در بخش دیگری از این زیرنویس همراه با تصاویر آمده است که ما می توانیم این پهپاد آمریکایی را هدف قرار دهیم؛ اما این پهپاد نمی تواند ما را شناسایی کند.

مطهری: در دام تقابل با اعراب قرار نگیریم
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که ایران نباید در دام تقابل با اعراب قرار گیرد. علی مطهری با انتشار مطلب کوتاهی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: سیاست صهیونیسم این است که به جای اسرائیل، ایران را در مقابل اعراب قرار دهد. نباید در این دام گرفتار شویم.


واعظی: سهم‌خواهی‌ها تاثیری بر تصمیم روحانی ندارد
عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: از نیروهای اعتدالی گرایش های مختلف سیاسی در کابینه آینده حضور خواهند داشت.محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت یازدهم درباره سهم خواهی های جریانات سیاسی برای حضور در کابینه دولت دوازدهم گفت: ممکن است برخی گروه ها علایقی داشته باشند ولی با شناختی که از آقای روحانی دارم، بعید می دانم اینگونه سهم خواهی ها در تصمیمات او تأثیر بگذارد.وی در پاسخ به این سئوال که رویکرد اعتدالی در کابینه دوازدهم حفظ می شود یا آنکه حضور نیروهای اصلاح طلب در کابینه بیشتر خواهد شد؟ افزود: از نیروهای اعتدالی گرایش های مختلف سیاسی در دولت آینده حضور خواهند داشت.

علت صدای مهیب در بزرگراه مدرس مشخص شد

علی اصغر ناصر بخت، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران با اشاره به وقوع صدای مهیب در بزرگراه شهید مدرس تهران گفتبدلیل پارگی سیم یک شبکه انتقال برق فشار قوی در حاشیه بزرگراه مدرس صدای مهیبی شنیده شد که با توجه به 2 حادثه تروریستی روز گذشته بسیاری از شهروندان دچار نگرانی شدند. این صدا بر اثر یک حادثه طبیعی شهری اتفاق افتاده است.با تائید نظر مهندسین شرکت توزیع برق تهران بزرگ این صدای مهیب بدلیل پارگی سیم برق فشار قوی روی داده و کلانشهر تهران در آرامش کامل بسر می برد. موج این خبر را منتشر کرد.

کشف 'فسیل300 هزار ساله انسان امروزی'

جدیدترین تحقیقات، قدمت تازه ترین بقایای فسیلی از انسان های اولیه کشف شده در مراکش را حدود 300 هزار تا 350 هزار سال نشان می دهد.ایرنا این خبر را منتشر کرد.

تروریست زن وظیفه راهنمایی تروریست‌ها را به عهده داشته است

محمدجواد جمالی، عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا گفت: روز گذشته بعد از حادثه تروریستی حرم یک زن در دام نیروهای امنیتی و انتظامی گرفتار شد. این تروریست اصالت ایرانی داشته و اهل بخش‌های جنوبی کشور است.وظیفه این زن راه بلدی و راهنمایی تروریست‌ها بوده و با آنها همکاری شهری و همکاری اجتماعی می‌کرده است. ماموریت او برای حمله تروریستی به حرم مطهر به عنوان یک راهنما و راه بلد بوده است. وی با تکذیب صحبت‌های منتسب به او مبنی بر اینکه این زن سرویس‌های جنسی به تروریست‌ها می‌داده است گفت: بنده چنین چیزی نگفتم. وظیفه این زن هدایت افراد و سرویس‌های اجتماعی و نه جنسی بوده است. او همراهی پشتیبانی می کرده و به عنوان راه بلد بوده است. همدستان این تروریست در حمله تروریستی به حرم نیز ایرانی بوده و مربوط به نواحی غربی کشور بودند. این زن تروریست هیچگونه نسبت خویشاوندی و قومیتی با دیگر تروریست‌ها نداشته است. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

یک فوتبالیست در میان قربانیان حادثه تروریستی تهران

«سید رضا ثابتی» از کارمندان اداره بندر آبادان و از بازیکنان سابق تیم‌های نفت و جم بود که روز گذشته در حادثه تروریستی در مجلس به درجه رفیع شهادت نائل شد. کمال محمد مطوری یکی از وابستگان وی با تائید این خبر گفت: شهید ثابتی که برای پیگیری برخی امور به مجلس رفته بود در حمله تروریستی روز گذشته در مجلس به شهادت رسید. پس از اعلام خبر حمله به مجلس شورای اسلامی برای اطلاع از صحت و سلامت این شهید بزرگوار پیگیر شدیم تا اینکه به ما گفتند که در میان شهدا یک نفر غیر قابل شناسایی وجود دارد (به دلیل اثابت تیر به صورت) که برای آن دو نفر از بستگان برای شناسایی رفته و بر اساس مشخصات ظاهری وی را شناسایی کردند. برای اطمینان بیشتر و تائید نهایی برادر وی به تهران اعزام و متاسفانه وی نیز پس از مشاهده پیکر این شهید، او را شناسایی و تائید کرد و تلفنی موضوع شهید شدن وی را به ما اطلاع داد. سید رضا ثابتی ۴۰ سال سن داشت و از وی دو فرزند دختر بر جای مانده است. ایلنا این خبر را منتشر کرد.

هشدار شدید قطر به عربستان

یک منبع نظامی آمریکایی ادعا کرد قطر نیروهایش را در بالاترین درجه آماده‌باش قرار داده و ارتش قطر ۱۶ تانک «لئوپارد» را از پادگان‌ها خارج و در دوحه مستقر کرده است. به گفته این منبع آمریکایی وزارت دفاع قطر نامه‌هایی به دولت‌های عربستان، امارات و بحرین ارسال کرده و به آنها هشدار داده که هر کشتی که بخواهد از این کشورها به آبهای قطر وارد‌ شود هدف قرار خواهد گرفت. آفتاب این خبر را منتشر کرد.

هدف تروریست‌ها راهیابی به صحن مجلس بوده است

نماینده اردکان در مجلس گفت: هدف تروریست‌ها این بود که با آسانسورهایی که مردم وارد ساختمان می‌شدند وارد شوند و از محل آسانسورهایی که نمایندگان استفاده می‌کنند به صحن مجلس راه پیدا کنند. تابش افزود: تروریست‌ها با کوله پشتی فشنگ‌های زیادی را با خود آورده بودند و حدود سه، چهار ساعت ساختمان ملاقات مردمی را به اشغال خود درآوردند. یکی از تروریست‌ها به واسطه تیراندازی محافظان به هلاکت رسیدند و سه تروریست دیگر جلیقه انفجاری خود را منفجر کردند که بر اثر این حادثه تعدادی از مسئولان دفاتر و مردم به شهادت رسیدند و در مجموع بیش از ۵۰ نفر هم در دو حادثه تروریستی امروز صبح در تهران زخمی شدند.

واکنش ظریف به بیانیه کاخ سفید و تحریم‌های سنا علیه ایران

محمدجواد ظریف صبح روز پنچ‌شنبه در توییتی به بیانیه کاخ سفید در ارتباط با حوادث تروریستی روز گذشته در تهران و تصویب فوریت اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای این کشور واکنش نشان داد.وزیر امور خارجه کشورمان در این توییت نوشت: بیانیه نفرت‌انگیز کاخ سفید و تحریم‌های سنا، در حالی که ایران با اقدامات تروریستی افراد وابسته به آمریکا مقابله می‌کند؛ مردم ایران چنین ادعای دوستی آمریکا را رد می‌کنند.

یک نماینده عراقی از ارتباط داعش و «منافقین» خبر داد

«اسکندر وتوت» نماینده عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق ضمن تأکید بر اینکه حملات تروریستی در تهران نمی‌تواند مانع از مبارزه ایران با تروریسم شود؛ از ارتباط میان گروهک منافقین (مجاهدین خلق) و داعش برای هدف قرار دادن داعش خبر داد.اسکندر وتوت در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری المعلومه عراق، گفت: فرانسوی‌ها و آمریکایی‌ها سال‌هاست برای ضربه زدن به ایران از طریق حمایت از گروهک مجاهدین خلق تلاش می‌کنند؛ گروهکی که در بسیاری از عملیات‌های تروریستی دست داشته است و بین این گروهک و داعش ارتباط و هماهنگی وجود دارد.پیش از این «قربانعلی حسین نژاد» از اعضای گروهک منافقین و مترجم «مسعود رجوی» به خبرگزاری فرانسه گفته بود که سران منافقین از همان ابتدا حمایت خود را از داعش اعلام کردند و به اشغال در آمدن موصل توسط داعش را انقلاب مردمی عشایر عراقی دانستند و ابراز امیدواری کردند داعش همه عراق و از جمله بغداد را تصرف کند.

درخواست یک مرجع تقلید برای توقف اجرای سند 2030

آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار جمعی از معترضین به امضای سند 2030 یونسکو با اشاره به استعمار غرب اظهار کرد: غرب هر زمان بخواهد شرق را استعمار کند، ابتدا از طریق استعمار فرهنگی وارد می‌شود و از طریق این استعمار به استعمار سیاسی و اقتصادی می‌رسد. استاد برجسته حوزه علمیه قم گفت: توقف سند 2030 یونسکو فایده ای ندارد، باید این سند را ابطال کنیم و به یونسکو بازگردانیم.

ادعای جدایی سروش رفیعی از پرسپولیس

روزنامه الوطن قطر ادعا کرده است که مذاکرات نهایی سروش رفیعی با تیم الخور قطر تا ساعاتی دیگر آغاز می شود و جدایی این بازیکن از پرسپولیس تا حدودی قطعی شد.در گزارش روزنامه الوطن قطر آمده است: سروش رفیعی یکی از بهترین های پرسپولیس در دیدار برابر لخویا و از بازیکنان خوب ایران است که می تواند در تیم الخور مفید باشد.ستارگان زیادی مثل مرتضی پورعلی گنجی از ایران و ژاوی از اسپانیا و .... در لیگ قطر حضور دارند و این جذابیت لیگ را بیشتر می کند.این روزنامه از سروش رفیعی و مدیسون برزیلی به عنوان تنها بازیکنان حرفه ای این تیم نام برده است.

هشدار آیت الله مکارم به بانک ها

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به راه‌های پیشگیری از گناه اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از ابتلا به گناه، پرهیز از «کلاه شرعی» است، برخی‌ها کلاه شرعی درست می‌کنند، یعنی صورت قضیه را شرعی می‌کنند ولی واقع قضیه نامشروع است.وی ادامه داد: کلاه شرعی که برخی‌ها درست می‌کنند سبب می‌شود گناه در نظر فرد کوچک شود، اسلام همگان را از انجام این کار منع کرده است. مرجع تقلید شیعیان گفت: برخی از بانک‌ها ادعا می‌کنند که کارمزد چهار درصد می‌گیرند درحالیکه اینطور عمل نمی کنند، اسلام با این کلاه‌های شرعی مخالف است.

جزئیات اسیدپاشی مرد ۴۰ساله به ۱۶ نفر در پارک فدائیان اسلام

نخستین ساعات بامداد امروز حادثه اسیدپاشی در پارک فدائیان اسلام به پلیس 110 اعلام شد که به‌سرعت تیمی از مأموران کلانتری نبرد به محل حادثه اعزام شدند.با حضور پلیس در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد یک مرد چهل‌ساله به‌روی 16 نفر اسید پاشیده است که مأموران بلافاصله متهم را بازداشت کردند.تحقیقات تکمیلی پلیس حاکی از آن بود که این متهم قبل از حادثه با یک خانواده در پارک درگیر شده و دقایقی پس از درگیری به منزل خود بازگشته و دبه اسیدی تهیه کرده است، این شخص پس از بازگشت به پارک بدون اطلاع از اینکه چه افرادی مقابلش قرار دارند به‌روی 16 نفر اسید‌‌ پاشیده بود.14 مصدوم این حادثه همگی به بیمارستان منتقل شدند اما دچار جراحت سطحی شده بودند و پس از اقدامات درمانی از بیمارستان مرخص شدند همچنین در رابطه با این اسیدپاشی پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شده و تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

واکنش بشار اسد به حمله تروریستی تهران

رئیس جمهور سوریه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی روز چهرشنبه در تهران با رئیس جمهور و ملت ایران ابراز همدردی کرد.بشار اسد» طی تماسی تلفنی با «حسن روحانی» همتای ایرانی خود، شهادت تعدادی از هموطنانمان در این حمله تروریستی را به رئیس جمهور و همچنین مردم ایران تسلیت گفت.در این گفتگوی تلفنی که روز پنجشنبه انجام شده است بشار اسد ضمن ابراز همبستگی با مردم ایران حمله تروریستی روز گذشته را به شدت محکوم و اعلام کرد که سوریه در کنار ایران ایستاده است.حمله تروریستی روز گذشته در تهران که منجر به شهادت و زخمی شدن چندین نفر از هموطنانمان شد با واکنش کشورهای مختلف مواجه شده است و مقامات بسیاری از کشورها این حمله تروریستی را محکوم و با مردم ایران ابراز همدردی کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار