سالمی دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه:
جناب آقای استاندار اگر مشاهده میکنیم که در فضای سیاسی استان و در انتخاباتها، برخلاف سایر استانها هنوز دید قومیتی بر دیدگاه فکری و مشی سیاسی کاندیداها برتری دارد به علت همین مصلحت اندیشی های نابخردانه و توهم گونه برخی مسئولین استانی است که فضای سیاسی را امنیتی میکنند
کد خبر: ۴۳۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۱ 11 June 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، به همت فرهنگسرای جوان ارومیه، همایش ویژه ی با حضور دانشجویان و استاندار وجمعی از مسئولین فرهنگی و دانشگاهی استان آذربایجان غربی برگزار شد.
 در این نشست که درفضای صمیمی و با انتقاد های تند دانشجویان همراه بود،  سالمی یکی از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه و عضو شورای صنفی دانشگاه، طی سخنانی خطاب به استاندار آذربایجان غربی گفت :  در حدود چهار سال پیش و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تغییرات عمده و مثبتی در وضعیت دانشگاههای کشور رخ داد و دوباره واژه دانشجو، مطالبه گری، آزادی بیان، فضای باز سیاسی، فرهنگ، اتحاد اقوام و بسیاری از واژه های دیگر که در دولت قبل به خاطره ها تبدیل شده بود مجددا معنا پیدا کردند و بذر امید در دل مردم ایران کاشته شد و اوضاع نابه سامان اقتصادی که چرخ حرکت دانشگاهها را از حرکت بازداشته بود مجددا سروسامان یافت ولی همچنان دانشگاهها درگیر آثار سوء هشت سال بی تدبیری و سوء مدیریت هستند، علی الخصوص دانشگاههای استان ما همچنان درگیر این آثار سوء می باشند .


عضو شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در ادامه با اشاره به برخی از این سوءمدیریت ها پرداخت و ضمن انتقاد از مداخله نیروهای امنیتی در دانشگاهها گفت :جناب آقای استاندار، کمتر از یک ماه قبل شاهد حماسه 29 اردیبهشت ملت بزرگ ایران بودیم و همگان مشاهده کردند که ملت بزرگ ایران مخالف حصر ایران و خواستار تعامل با دنیا و مخالف تندروی ها و فضای امنیتی می باشند. دانشجویان نیز هم صدا با ملت ایران همین درخواست را دارند و از جنابعالی می خواهند که دست های مداخله گر برخی از نهاد های امنیتی استانی که برخلاف قانون به دخالت بی جا در فضای دانشگاهها می پردازند را از دانشگاهها کوتاه کنید و به جایگاه قانونی خود باز گردانید و اجازه ندهید فضای دانشگاهها را امنیتی نمایند.  
سالمی افزود : جناب آقای مهندس سعادت هرچند در درجه اول لغو مراسمات و برگزاری نشست ها با مسئولین و بخصوص سیاسیون کشور نشانه ضعف، سستی، بی کفایتی و سوء مدیریت مسئولین حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها می باشد ولی باز هم نمیتوان از دخالت بی جای نهادهای امنیتی داخل استان در لغو این مراسمات با بهانه های واهی و توهم گونه، گذشت کرد، لذا از جنابعالی درخواست می گردد برای همیشه به این دخالت های بی جا که قطع به یقین در تناقض با ایجاد بلوغ سیاسی در دانشگاهها و قشر دانشجو می باشد، پایان دهید.

عضو شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه در ادامه در رابطه با حفظ امنیت برای خوابگاههای دختران ، گفت:  جناب آقای استاندار به این مسئولین امنیتی دلسوز توصیه کنید فکری هم به حال امنیت خوابگاهها دختران دانشگاهها کنند که در روز روشن و درست درب خوابگاه هر مزاحمتی برای دختران دانشجو ایجاد می شود و آسایش از ایشان سلب شده است؛ ولی مسئولین امنیتی و انتظامی فقط و فقط نگران برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه هستند و خطر را در آن می بینند.


دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه افزود : جناب آقای استاندار اگر مشاهده میکنیم که در فضای سیاسی استان و در انتخاباتها، برخلاف سایر استانها هنوز دید قومیتی بر دیدگاه فکری و مشی سیاسی کاندیداها برتری دارد به علت همین مصلحت اندیشی های نابخردانه و توهم گونه برخی مسئولین استانی است که فضای سیاسی را امنیتی میکنند و سعی در بسته نگه داشتن فضای سیاسی دارند و اجازه نمیدهند که دیدگاهها بیان شود و سیاسیون مطرح کشوری به خصوص چهره های مرتبط با جریان اصلاحات در شهر های استان و دانشگاهها حضور یابند و به بیان دیدگاهها و ایجاد آگاهی سیاسی بپردازند.

 

این دانشجوی دانشگاه صنعتی ارومیه در ادامه و در انتقاد از حوزه فرهنگی دانشگاه صنعتی ارومیه خطاب به سعادت افزود: جناب آقای استاندار در کمال تاسف در دانشگاه صنعتی ارومیه حوزه فرهنگی خود نمادی از بی فرهنگی و بی قانونی شده است. جای تاسف دارد که مسئولین فرهنگی این دانشگاه به اسم قانون بی قانونی می کنند و با مصلحت اندیشی های نابخردانه، نفس را از تشکل ها و کانونهای فرهنگی و حتی انجمن های علمی بریده اند. کانونهای منتقد حوزه فرهنگی را کاملا غیر قانونی منحل می کنند و تمامی انتخابات های کانون ها را غیر قانونی برگزار میکنند و مصلحت را در بی قانونی می بینند. نشریات اگر انتقاد کنند و یا نقدی از حوزه فرهنگی و دانشجویی کنند آقایان سریعا به هیئت نظارت می برند و مجوزشان را ابطال یا تعلیق می کنند. 
 

وی  در ادامه با اشاره افزود : اما در اینجا جا دارد اندک وقتی را هم به مدیریت دانشگاهها تخصیص دهیم. مدیریت هایی که همواره از بودجه نالانند و هر کاری و مشکلی را اعم از فرهنگی و آسیب اجتماعی و سیاسی و وجود تخلف ها و سو مدیریت ها را فقط و فقط در عدم تخصیص بودجه های مناسب ریشه یابی میکنند.

جناب آقای مهندس سعادت اگر بیش از این غفلت کنیم دانشگاههای استان را باید از هر لحاظی در قعر رتبه بندی دانشگاههای کشور بیابیم. ( پیشنهاد میکنم عزیزان به رتبه بندی جدیدی که از دانشگاههای صنعتی اعلام شده مراجعه کنند ) دیگر فرصت خطا و آزمون به اتمام رسیده است، دانشگاههای استان تشنه تغییراتند، تشنه مدیریت کارامد، مدیریت باتجربه و باتدبیر و مسئولیت پذیر و دانشجویان مسیر را در انتخابات مشخص کردند و مسیر چیزی جز حرکت در جهت تدبیر و امید و اصلاحات نمی باشد.

از ابتکارات این مدیران در همین حد کفایت می کند که بگوییم چاره حل مشکلات را در بستن دهان فعالین دانشجویی یافته اند. کمیته های انضباطی دیگر جای بی اخلاقی ها و ناهنجار ها نیست و در کمال تاسف به دادگاه محاکمه فعالین دانشجویی و سرمایه های دانشجویی و دانشگاهها و کشور مبدل شده است و جرم هم سخن گفتن از بی کفایتی ها و سو مدیریتی هاست .

جای تاسف دارد که در دانشگاههای دولتی استان مسئولین دانشگاهها از هیچ کاری برای پایان دادن به عمر شورا های صنفی دانشجویان به عنوان یکی از تنهاترین مدافعان حقوق ناچیز دانشجویی دریغ نکردند.

جالب اینجاست که بعد از هر مسئول، مسئول بعدی از تخلفات مالی مدیران قبلی می گوید بطوری که گویی در این استان اصلا نظارتی بر بودجه ها و امور دانشگاهها نیست و نه بازرسی انجام می گیرد و نه کسی قرارست پاسخگو باشد.

سالمی در قسمتی از صحبتهای خود اشاره ی هم به مشکلات دانشگاههای استان بویژه دانشگاههای تازه تاسیس کرد و گفت :جناب آقای استاندار به جرات می توان گفت دانشگاههای استان بخصوص دانشگاههای جدید التاسیس به هیچ عنوان از حقوق برابر آموزشی و رفاهی در مقایسه با سایر دانشگاههای کشور برخوردار نیستند. بطوری که دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه حتی از اولین حقوق خود مثل خوابگاه دولتی و سلف سرویس و حتی تعداد کافی کلاس و امکانات اولیه آموزشی نیز محروم می باشند. جناب آقای مهندس سعادت اگر در اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان هم اینک جز ده دانشگاه برتر کشور می باشد به علت درایت و همت مسئولین استانی در راستای کمک و تعامل با این دانشگاه در جهت رشد بوده نه اینکه هر روز بخشی از املاک و دارایی های واگذار شده جهت توسعه این دانشگاه توسط یکی از مسئولین و لابی بازی از این دانشگاه گرفته شود و یا همت همگان در جهت بلعیدن و ادغام این دانشگاه بوده باشد. جای تاسف دارد که دانشگاه تقریبا جدیدالتاسیس صنعتی ارومیه برای تنفس و زنده ماندن هر روز با آتش طمع و سوء مدیریت برخی از مسئولین استانی دست و پنجه نرم کند.

وی در ادامه با اشاره به معضل خوابگاه در دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: بنده به نمایندگی از دانشجویان استان از جنابعالی سوال دارم که مسئولین استانی در جهت رفع مشکل تاسیس خوابگاه ملکی دانشگاه صنعتی ارومیه چه کمکی کردند؟؟؟ 
وی در ادامه  افزود : آیا کمک مسئولین استانی، سلب حق مالکیت شهرک علمی و فناوری از این دانشگاه بود؟ یا تلاش برای سلب مالکیت طرح جامع پردیس جهتلو از این دانشگاه؟؟؟

سالمی در انتهای صحبتهای خود از استاندار آذربایجان غربی درخواست نمود تا مطالبات دانشجویان استان را در خصوص تامین بودجه های رفاهی ، صنفی و نیز حق برخورداری از فرصت برابر آموزشی و رفاهی را محیا نماید.و برای  ساخت زیر بناهای دانشگاه صنعتی ارومیه نیز بودجه های لازم را فراهم نماید.
 


 




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار