رئیس جهادکشاورزی آذربایجان غربی:
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه‌ کشت متراکم و گلخانه‌ای، افزایش ضریب مکانیزاسیون، پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های اصلی جهاد کشاورزی در آذربایجان غربی است.
کد خبر: ۴۳۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 12 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:اسمعیل کریم‌زاده ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از برنامه‌های جهاد کشاورزی که در اولویت قرار دارند توسعه‌ کشت متراکم و گلخانه‌ای در استان می‌باشد، که در این راستا 105  واحد گلخانه‌ای با مساحت 33 هکتار در حال فعالیت هستند.

وی افزود: از تعداد گلخانه‌های مشغول فعالیت در استان 72 واحد به صورت خاکی و مابقی به صورت هیدروپونیک فعالیت می‌کنند، سازمان جهادکشاورزی به طور جدی به دنبال تسهیل امور برای متقاضیان احداث واحدهای گلخانه‌ای است و دراین راستا سیستم بانکی نیز موظف به حمایت از این واحدها می‌باشند.

کریم‌زاده بیان کرد: برای افزایش واحدهای گلخانه‌ای و ترغیب مردم برای وارد شدن به این عرصه مساحت لازم برای احداث گلخانه به طور چشمگیری کاهش یافته و متقاضیانی که علاقه مند به فعالیت در این واحدها هستند می‌توانند برای احداث سازه گلخانه‌ای با مساحت یک هزار متر نیز فعالیت خود را شروع کنند.

وی به اعطای تسهیلات توسط بانک کشاورزی با توجه به اولویت‌های موجود اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی موظف است با توجه به اولویت‌های موجود  با سود بانکی مناسب به مردم خدمات ارائه کند که افزایش کشاورزی متراکم و گلخانه‌ای، افزایش ضریب مکانیزاسیون، پرورش ماهی در قفس از اولویت‌های اصلی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در مورد پروژه‌های آماده تحویل استان عنوان کرد: از 116 پروژه‌ استان، 106 پروژه آماده تحویل و بهره‌برداری هستند که در هفته‌ جهاد کشاورزی با حضور استاندار و مسئولان استانی افتتاح خواهد شد.

منبع/فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار