دبیر شورای نظارت سما آذربایجان غربی:
توسعه فضای آموزشی سما در خوی، مهاباد، تکاب، شاهین دژ و اشنویه از دیگر پیش بینی هایی است که در برنامه ریزی سما قرار دارد.
کد خبر: ۴۳۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 12 June 2017
ه گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ کمال جلالی، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی، مولود انقلاب اسلامی است؛ یکی از دانشگاه های بزرگ حضوری جهان بوده و با این که غیر دولتی است ولی هیچ شخصی سهمی از آن نداشته و متعلق به نظام اسلامی و مردم می باشد.
وی افزود: 400 واحد دانشگاهی در کشور وجود دارد که تعداد یک میلیون و 700 نفر در حال تحصیل هستند؛ همچنین 70 هزار هیئت علمس تمام وقت و پاره وقت وجود دارد.
جلالی با بیان این که 31 هزار کارمند و پرسنل نیز در سطح کشور مشغول به کار هستند ادامه داد: سازمان سما از بطن دانشگاه آزاد اسلامس بوده و از سال 1372 دایر شده است.
وی با اشاره به این که مورسه داری و تربیت تکنسین و پرورش نیروی انسانی ماهر از طریق آموزشکده های حرفه از مهم ترین وظیفه های مشخص شما است عنوان کرد: نهضتی مهارت آموزی باید به وجود آورده و علاوه بر مدارک دیگر، مدرک مهارت آموزی نیز به افراد داده شود.
جلالی خاطرنشان کرد: در استان آذربایجان غربی نیز چهار آموزشکده فنی حرفه ای با چهار هزار و 200 نفر دانشجو موجود می باشد.
وی بیان کرد: 440 نفر هیئت علمی و حق التدریس و یکصد نفر کارکنان در این مجموعه وجود دارد؛ در کنار این 17 باب مدرسه با یک هزار 300 نفر دانش آموز و 177 معلم در سطح استاد حضور دارند.
جلالی با بیان این که تاکنون چهار هزار و 150 نفر فارغ التحصیل از این مجموعه وجود دارد تصریح کرد: همچنین 15 درصد از فارغ التحصیلان به بخش های دولتی راه یافته و مشغول به کار هستند.
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان آذربایجان غربی گفت: قهرمانی تیم والیبال دانشجویان پسر، نایب قهرمانی تیم پینگ پونگ دختر در رقابت های کشوری و پژوهشگر برتر سمای کشور در جشنواره اختراعات از جمله موفقیت های کسب شده در کنار دیگر موفقیت ها هستند.
وی اظهار کرد: در نظر داریم با توجه به اهمیت آموزش و تربیت فرزندان اندیشمند، ساخت مهدکودک را نیز در اولویت برنامه ها قرار دهیم؛ توسعه فضای آموزشی سما در خوی، مهاباد، تکاب، شاهین دژ و اشنویه از دیگر پیش بینی هایی است که در برنامه ریزی سما قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار