مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: افتتاح ۱۷ پروژه بزرگ آب در آذربایجان غربی در دوره اخیر بخش اعظمی از مشکلات مردم در حوزه کشاورزی، شرب و صنعتی را حل کرد.
کد خبر: ۴۴۰۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 13 June 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:کیومرث دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بزرگترین طرح‌ها و پروژه‌های مورد اجرا از سوی  شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی که به بهره برداری رسیده‌اند اظهار کرد: مدت‌ها بود که از آغاز طرح آبرسانی به تکاب یا پروژه‌های سد خاکی ورگل یا سد کوتاه خاکی جلدیان می‌گذشت که به اهتمام شرکت آب منطقه استان به تازگی به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی افزود: احداث مسیر انحرافی و بازسازی دیوار ساحلی مسیل جمال‌آباد نیز جزء پروژه‌های نیمه تمام سال‌های اخیر بود که به اهتمام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.

دانشجو گفت: در قالب طرح‌های اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در دو سد شهیر قنبری و کرم آباد این کار به انجام رسیده و افزون بر 8 هزار هکتار از اراضی از امکان آبیاری بهره‌مند شده‌اند.

وی اظهار کرد: با هدف تأمین  203.5 میلیون متر مکعب آب سد مخزنی سیلوه در پیرانشهر به انجام رسیده و  کانال انتقال آب جلدیان نیز در جنوب استان که انتقال 16.30 میلیون متر مکعب آب در ثانیه از طریق آن امکان پذیر شده است.

دانشجو گفت:  شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اتصال زرینه رود به سیمینه رود و احداث سد مخزنی سیلوه  را در کنار احداث سد بابا احمد چالدران به پایان رسانده و آبگیری سد زولای سلماس با هدف تأمین 132 میلیون متر مکعب آب را به انجام رسانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: این شرکت مدول دوم آبرسانی ماکو و شوط را با هدف تأمین 10.3 میلیون متر مکعب آب انجام داده و ایستگاه پمپاژ طرزیلو و ایثار ارومیه را نیز با هدف پمپاژ 250 لیتر در ثانیه به پایان رسانده است.

دانشجو گفت: هم اکنون بحث انتقال 3.7 میلیون متر مکعب آب از سد انحرافی زولا به منطقه قره باغ نیز به انجام رسیده و مردم از آن بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: در 2 هزار و 342 هکتار از اراضی کشاورزی در شمال استان نیز شبکه‌های آبیاری و زهکشی در پایاب سدهای قیقاج و سد آغچای به انتها رسیده و مردم از نتایج آن بهره برداری می‌کنند.

دانشجو گفت: در مجموع با افتتاح 17 پروژه بزرگ آب در آذربایجان غربی در دوره اخیر بخش اعظمی از مشکلات مردم در حوزه آب کشاورزی، شرب و صنعتی حل شده است.
منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار