مدیرکل استاندارد آذربایجان‌غربی خبر داد:
۳۵۰ مورد اخطار و تذکر در یک سال گذشته به واحدهای متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی آذربایجان‌غربی ابلاغ شده است.
کد خبر: ۴۴۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 14 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:منصور جلایر با اعلام این مطلب اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۲۸۴ مورد اخطار و ۶۶ مورد تذکر به واحدهای متخلف صنفی، تولیدی و خدماتی در آذربایجان‌غربی ابلاغ شده است.

وی در ارتباط با فرآیند بازرسی‌های انجام گرفته طی چند سال اخیر، افزود: در راستای نظارت بر بازار عرضه، کالا و خدمات نخست باید استاندارد اجباری آن محصول طبق مصوبه شورای عالی استاندارد مدنظر قرار بگیرد.

جلایر ادامه داد: محصول یا خدماتی که مشمول استاندارد اجباری نباشد، انجام بازرسی توسط این دستگاه اجرائی مربوطه منتفی شده لذا بازرسی‌ها به شکل مدون و ادواری بر مبنای روش‌های اجرائی و استانداردهای تعریف شده صورت پذیرفته و هر دو ماه یک بار مورد نمونه‌برداری قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده کالاهای تولیدی سایر استان‌ها، اداره کل استاندارد موظف است با خرید کالا و انجام آزمایشات تخصصی از استاندارد بودن یا نبودن محصول مطلع شده و چنانچه آن محصول استاندارد نباشد، پس از ارائه تذکرات لازم درصورت عدم اصلاح موارد با تعلیق یا ابطال پروانه حق تولید از شرکت موردنظر سلب می‌شود.

جلایر با بیان اینکه ۱۰۲ مورد اعلام جرم علیه واحدهای متخلف انجام گرفته است، بیان داشت: نداشتن پروانه استاندارد، جعل این علامت و مشاهده موارد مغایر با استانداردهای ملی ایران از جمله مواردی هستند که توسط کارشناسان اداره کل استاندارد تخلف محسوب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۵۲ مورد آزمون انگ فلزات گرانبها و ۱۷۱ مورد آزمون باسکول ثابت هم‌کف در استان صورت گرفت که از این تعداد دستگاه باسکول ۱۴۴ مورد نتیجه قابل قبول اخذ کردند.

جلایر با اشاره به آزمون وسایل سنجش، تصریح کرد: طی سال ۹۵ سه هزار و چهارصد و بیست و پنج مورد آزمایش از وسایل سنجش موجود در مراکز عرضه، فروشگاه‌ها، قنادی‌ها و واحدهای صنفی استان شامل انواع ترازو، کالیبراسیون و... صورت پذیرفت.

گفتنی است مردم می‌توانند هر گونه شکایت و گلایه‌مندی خود را با تلفن گویای ثابت ۱۵۱۷ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ با ماموران اداره کل استاندارد در میان بگذارند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار