كارشناس فناوري اطلاعات استان:
كارشناس فناوري اطلاعات كانون پرورش فكري آذربايجان‌غربي از پرتال كودك به عنوان بزرگترين سرويس اشتراك گذاري محتواي فرهنگي مناسب كودك در كشور نام برد.
کد خبر: ۴۴۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 15 June 2017

به گزارش تابناک آذربايجان‌غربي، فراز مشهوري كارشناس فناوري اطلاعات كانون استان ضمن اشاره به اين موضوع كه پرتال كودك از پاييز 95 به صورت آزمايشي در پنج استان آذربايجان‌غربي، ايلام، اصفهان، مازندران و يزد كار خود را آغاز كرده است، گفت: پرتال كودك و نوجوان با هدف ارائه محتواي مناسب و خدمات مورد نياز كودكان و نوجوانان در سراسر دنيا به نشاني WWW.Koodak24.ir راه‌اندازي شده است.
وي افزود: معرفي كتاب‌هاي مناسب براي كودكان و نوجوانان به تفكيك موضوع و گروه سني، بارگذاري كتاب‌هاي الكترونيك، انيميشن، مقالات مربيان، فيلم‌هاي قصه‌گويي، معرفي بازي‌هاي بومي و محلي و ارائه بازي‌هاي مناسب آنلاين و ... در پرتال كودك انجام مي‌شود.
وي گروه ويدئو را يكي از خدمات ارائه شده در اين پرتال اعلام كرد و گفت: در پرتال كودك كاربران مي‌توانند محتوا و آثار خود را با موضوع‌هاي مختلف مربوط به حوزه كودك و نوجوان همچون آموزش، سرگرمي، بازي، علوم، ديني و مذهبي، كارآفريني و مهارت‌هاي زندگي، آموزش‌هاي درسي، محيط زيست، سبك زندگي، فيلم و انيميشن، ... بارگذاري كنند.
مشهوري در ادامه گفت:نظارت بر پرتال توسط شوراي فناوري اطلاعات استان كه شامل مدير كل، معاونين فرهنگي و اداري مالي، كارشناس فناوري اطلاعات، كارشناس حراست و كارشناس روابط‌عمومي و با مسووليت مستقيم مدير كل كانون استان انجام مي‌شود.
كارشناس فناوري اطلاعات استان كه رابط پرتال كودك در آذربايجان‌غربي است، گفت: كليه محتوا در بخش‌هاي فرهنگي، هنري و ادبي در سطح درون سازماني و برون سازماني پس از دسته‌بندي جهت بازبيني و غربال‌گري در اختيار كارشناسان واحدهاي مختلف كانون قرار مي‌گيرد و رابط پرتال استان مسئوليت انتشار محتوا بر روي پرتال را بر عهده دارد.
وي عنوان كرد: تجميع محتوا در دو بخش درون‌سازماني و برون‌سازماني انجام مي‌شود كه بخش درون سازماني مربوط به مراكز فرهنگي هنري كانون و بخش برون‌سازماني از طريق ارتباط با ساير دستگاه‌هاي استاني صورت مي‌پذيرد.
مشهوري ادامه داد: محتواهاي جمع‌آوري شده در دو بخش« براي كودك» و« درباره كودك» تفكيك شده است.
كارشناس فناوري اطلاعات استان همچنين از مزاياي فني اين پرتال  به قابليت تنظيم خودكار كيفيت پخش فيلم با تعيين هوشمند اتصال كاربر اشاره كرد و افزود: اين پرتال تنها شبكه‌ي مجهز به اين قدرت در سطح كشور است و از نظر فني نيز پرتال كودك با سرويس اشتراك ويدئويي«آپارات» برابري دارد.
مشهوري افزود: بر اساس شيوه‌نامه پرتال كودك در انتشار محتوا بر روي پرتال رعايت موارد قانوني از قبيل: مالكيت محتوا متعلق به كانون باشد، كانون حق انتشار آن را داشته باشد، مدير كل استان پاسخگوي صحت محتواي پرتال مي‌باشند، در تأمين محتواي پرتال به قوانين جمهوري اسلامي ايران و موازين شرعي دين مبين اسلام توجه شود، در تأمين محتواي پرتال از تبليغ افراد، اماكن، سازمان‌ها، موسسات،NGOها و ... پرهيز شود و منابع تأمين محتوا معتبر باشد ضروري است.
گفتني است «‌پرتال كودك» كانون پرورش فكري به عنوان پايگاه معتبر رسانه‌اي كودك و نوجوان از بهار 96 كار خود را آغاز كرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار