مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد
انتقال آب با لوله برای جلوگیری از هدر رفت آب به طول 414 کیلیومتر در نه شهرستان اقدام صورت گرفته برای احیاء دریاچه ارومیه است.
کد خبر: ۴۴۲۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 15 June 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:اسمعیل کریم زاده،مدیر کل جهاد کشاورزی استان گفت: از 27 راهکار ستاد احیاء شش راهکار مربوط به جهاد کشاورزی می باشد که مصرف بهینه آب و تغییر الگوی کاشت از مهمترین وظایف جهاد کشاورزی می باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول سه سال گذشته اعتبار احیاء دریاچه ارومیه از منابع مختلف تامین می شود افزود: منابع اعتباری مربوط به دریاچه ارومیه و منابع ملی ردیف دار مصوب بودجه های سنواتی منابع مذکور هستند.

کریم زاده ادامه داد: یکصد و 62 میلیارد تومان اعتباری است که در سه سال گذشته به مجموعه جهاد کشاورزی تخصیص یافته است و نه تنها ریالی از اعتبارات دریاچه برای دیگر محل ها هزینه نشده بلکه از بودجه ویژه جهاد کشاورزی نیز برای کمک به احیا به جهت تحقق تعهدات استفاده شده است.

وی با بیان این که 14 هزار هکتار از اراضی واقع در حوزه دریاچه ارومیه در 9 شهرستان به روش نوین آبیاری دسترسی پیدا کرده اند عنوان کرد: شش دستگاه نیز با اولویت نظارت اقداماتی را در راه احیا دریاچه انجام می دهند؛ در این میان انتقال آب با لوله برای جلوگیری از هدر رفت آب به طول 414 کیلیومتر در همین شهرستان ها از دیگر کارهای صورت گرفته است.

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد: روش های آبیاری در پایاب و شبکه های آبیاری و زه کشی نیز دیگر اقداماتی صورت گرفته می باشد، همچنین برابر محاسبات مشاوره و ناظران، 72 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.

کریم زاده تصریح کرد: الگوی کشت در جهت استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی، آگاه سازی مردم در جهت جلب و جذب برای احیا و کاداستر اراضی در 126 هکتار در سه سال گذشته دیگر طرح ها و برنامه هایی است که به دست جهاد کشاورزی انجام گرفته است.
منبع/باریش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار